Poslední aktualizace: 16.4.2024 , svátek má
Treking > Turistika, treky > Roháče, vysokohorská turistika a TOP trasy a přechody

Roháče, vysokohorská turistika a TOP trasy a přechody

Roháče: Nejkrásnější turistické trasy a treky, hřebenovka, vícedenní přechody Západních Tater

Západní Tatry, přechod

První přechod západotatranského hřebene byl uskutečněn poprvé v srpnu roku 1902 (pokud historické prameny neklamou), přesto se nejednalo o přechod v celé jeho délce. Dnes tento přechod patří k vcelku vyhledávaným akcím, přestože asi nemůže konkurovat přechodu hřebene Vysokých Tater.

Klin

Celkové převýšení, které je zde nutno překonat, činí asi 9 200 metrů (bez započtení menších věží). Terén je vesměs chodecký, pouze v některých úsecích především Roháčske skupiny je přechod exponovaný a zajištěný umělými pomůckami jako jsou kovové stupy a jistící řetězy. Podrobný popis přechodu s popisem významných míst na této trase naleznete v tištěné verzi průvodce …více

Roháče, turistika Roháče, tipy na výlet Roháče, chaty a útulny Roháče, fauna a flóra

Západní Tatry v zimě

Ano, ano, já vím, v zimě jsou Tatry uzavřené. Na hřeben se legálně nesmí před 16. červnem a po 31. říjnu, tedy před samotným sklonkem jara a od půli podzimu. Jenže já šel prvně zimní hřebenovku Západních Tater (Roháčů) ještě před tím, než jsem vůbec tušil, že jsou Západní Tatry součástí TANAPu. Navíc jsem ji šel sólo (vím, vím, sólo ani v létě ne), takže mě ani neměl kdo "poučit"…

Do národního parku byly "Roháče" zahrnuty až v roce 1987 a ani do konce devadesátých Západní Tatry let, kdy jsem žil na Liptově a podnikl první zimní přechod s tehdy ještě hodně nedokonalým vybavením, se kterým bychom dnes (zhýčkání novými materiály) asi umrzli, omezení s tím související do povědomí turistů příliš neprosákly (tolik snad na omluvu) …více

Ostrý Roháč

Krásná, ale poměrně dlouhá a technicky náročná túra, která nás zavede do nejkrásnějčí části Západních Tater - na Roháčský hřeben. Túra je tecnicky obtížnější než jiné túry v Roháčích, protože vede exponovaným skalním terénem s umělými jistícími pomůckami - řetězy. Ty byly shodou okolností na Ostrém Roháči vyměněny v letošním roce za zbrusu nové.

Túru zahájíme u kempu v Ráčkove dolině. Jinak bychom museli nastoupit na túru od zastávky v ústí doliny, tedy u Pribyliny u Muzea liptovské vesnice a ta by byla asi o 1 až 1 a 1/2 hodiny delší.

Po asfaltové cestě dojdeme na rozcestí s informačními tabulemi, mapou a turistickým přístřeškem. Odsud pokračujeme do doliny po modré značce. Asi za deset minut přicházíme k vysoké hrázi, která kdysi zdržovala vodu pro plavení dříví. Dnes již tato "přehrada" (tajch) ztratila svůj význam. Zajímavé pohledy z hráze, ale lidem trpícím závratí nedoporučuji …více

Baníkov

Baníkov je čtvrtým nejvyšším vrcholem Západních Tater a nejvyšší vrchol hlavního hřebene tohoto pohoří. Baníkovem začíná snad nejpopulárnější část Západních Tater zvaná Roháče. Roháčská skupina je pak zakončena vrcholem Volovec (2 061 m), jenž je na metr stejně vysoký jako nejvyšší hora Ukrajiny - Hoverla (2 061 m).

Chodník na Baníkov

Na Baníkov (2 178 m) se vydáme z ústí Žiarské doliny z konečné autobusu jedoucího z Liptovského Mikuláše do Žiaru a Žiarské doliny. Z konečné autobusu (malý "kruhový objezd") kde je přístřešek a rozcestník pokračujeme dále po asfaltové silnici kolem chaty Kožiar a informačního centra horské služby po pravé ruce (funguje jen během hlavní turistické sezóny), Bufetu u sviště po levé ruce a parkoviště až na další rozcestí. Z něj pokračujeme stále po modře značeném chodníku dnem Žiarské doliny proti proudu říčky Smrečianka. V ústí doliny je závora, ale ta stejně neplní svůj účel, neboť k Žiarské chatě si stejně obvykle jezdí kde kdo …více

Západní Tatry (Roháče) - túry a treky, hřebenovky

Boudy, útulny a chaty, hory
Mapa Mapa Hory ČR a Slovenska Útulna Útulna Boudy, útulny a chaty

Vesnuše Závojový vodopád Vosecká bouda Cvilín Zámek Hluboká Chata Šerlich Chata Jelenka Macocha Ceres Velikonoce Motýli Matterhorn Hukvaldy Soumrak Konopiště Kvarky Cirrus Velhartice Bouřky Černá díra Batohy Praděd
1. Rozhledny Petřínská rozhledna: Rozhlednu na Petříně v Praze zná každý Čech
2. Jeskyně Jeskyně Na Pomezí: Otevírací doba a cena vstupného jeskyně Na Pomezí, Rychlebské hory
3. Naše vrcholy Luční hora: 2. nejvyšší hora Krkonoš a České republiky
4. Památky Kuželov, větrný mlýn - technické a stavební památky v Bílých Karpatec
6. Horské chaty Chata Svatobor: Ubytování na Svatoboru, Svatoborská vrchovina
7. České hrady Karlštejn. jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů