Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 26.8.2016 , , svátek má

Via ferraty / Výstup na Alpspitze a Zugspitze Galerie / 3denní trek v pohoří Wetterstein (1)

Alpy

Jak jsem již naznačoval v úvodu svého trekopisu ze Zakarpatské Ukrajiny, na letošní léto jsem měl v plánu …

26.8.2016 | Martin Szwejda

Cyklo / Indickým Himálajem na kole

Indie je kolébkou jedné z nejstarších civilizací a nositelem kulturního a duchovního dědictví, místem jedinečných …

26.8.2016 | Jan Odehnal

Vesmír / V obyvatelné zóně u nejbližší sousední hvězdy byla objevena planeta

Astronomové využívající dalekohledy ESO a přístroje dalších observatoří objevili důkazy existence planety na …

26.8.2016 | ESO 1629
44 °C

Cyklo / Slovensko 2016, napříč Slovenskem na kole

Někdy v lednu mě napadl šílený plán: Na kole přes Slovensko. Člověk si říká, uvidíš to jinak než autem a začne plánovat. Začne si …

22.8.2016 | Radek Husák

PR / Na koloběžce do města i do přírody

Jízda na koloběžce je zábavná a zdravá forma pohybu, protože na rozdíl od chůze a běhu nejsou tolik zatěžovány klouby. Ve …

22.8.2016 | PR

Tipy na výlet / Cesta po Malých Karpatech: Šum lesa, mufloni a hrady

Malé Karpaty jsou pohoří táhnoucí se od Bratislavy směrem na sever a zasahující do západního Slovenska a části i …

17.8.2016 | Sebastian Gambaccini a Ester Jančaříková

Trek / Cairngorm National Park, Skotsko Galerie / Přechod z Aviemore do Ballater (1)

Skotsko

Navštívit Skotsko jsem chtěl nejpozději od prvního shlédnutí filmu Statečné srdce. Uplynulo nějakých dvacet let a já …

17.8.2016 | Jiří Kožina

Trek / Cesta na Ukrajinu a přechod Černohorské poloniny Galerie / Dovolená na Zakarpatské Ukrajině (1)

Tak jako to dělám poslední roky i na letošní letní dovolenou jsem si naplánoval trek v horách, hlavně na místě, kde …

16.8.2016 | Martin Szwejda

PR / Na aktivní dovolenou do Rakouska: Koupání, gastronomie, wellness

Rakousko je pro většinu lidí neodmyslitelně spjato se zimními sporty a cykloturistikou v náročném alpském terénu. Náš …

15.8.2016 | PR

Trek / Výstup na Jalovec Galerie / Krystal Julských Alp, fotografie z túry

Jalovec

Vápencový krystal trčící do nebes, oděný do světlých barev, často přezdíván "slovinský Matterhorn". Tak to je Jalovec …

15.8.2016 | Tomáš Schůrek

Aktualita / Běžci míří na Šumavu, na čtvrtou zastávku Rock Point - Horské výzvy

Za pár dnů odstartuje čtvrtá zastávka seriálu Rock Point - Horská výzva. Následující víkend (19. - 20. srpen) se …

15.8.2016 | Patrik Pátek

Trek / Gran Sasso d'Italia a výstup na Pizzo d'Intermesoli Galerie / 3denní trek v Apeninách s výstupy na nejvyšší vrcholy (3)

Apeniny

První den Pizzo Cefalone (2 533 m), včera Monte Corvo (2 623 m) a dnes máme spadeno na nejkrásnější a také …

12.8.2016 | Otakar Brandos

Trek / Expedice Parâng 2016, aneb když zlobí počasí (2). Kouzelný trek v Jižních Karpatech

Dnešním cílem byl nejvyšší vrchol - Parângul Mare (2 519 m). S neustávající mlhou a narůstající koncentrací …

11.8.2016 | František Kotšmíd
Hučiaky

Trek / Nízké Tatry netradičně: Túra přes Ohniště, Poludnici a Ďumbier na Salatín (2)

Jestli se při následném průchodu klečí setkaly se zvířetem i dívčiny, jež jsme potkali a které šly pěkný kus za námi, netušíme …

10.8.2016 | Václav Vágenknecht

Kniha / Ukrajinské Karpaty, Zakarpatská Ukrajina a poloniny - turistický a trekový průvodce

Třetí přepracované a podstatně doplněné vydání oblíbeného turistického a trekového průvodce Zakarpatská Ukrajina i …

10.8.2016 | RED

Trek / Expedice Parâng 2016, aneb když zlobí počasí (1). Kouzelný trek v Jižních Karpatech

Při plánování cesty mi velice pomohly cestopisy z internetu od lidí, kteří pohořím prošli před námi. Právě proto jsem …

9.8.2016 | František Kotšmíd

Cesty / Sedm dnů na Aljašce (1) Galerie / Návštěva největšího státu USA

Jedeme na Aljašku! Na tuto větu jsem čekal od svých mladých let a dočkal se utvrzen vírou, že sny se plní …

9.8.2016 | Dorek Čermák
26.8.2016 / Outdoorové novinky
Nabíjecí čelovka Fenix HP25R vyniká dvoureflektorovou konstrukcí a univerzálností

Možnost volby širokého a dálkového kuželu, dobíjení akumulátoru …

22.8.2016 / Vesmír
Deklinace, jedna z rovníkových souřadnic Vesmír

Deklinace je jednou z rovníkových souřadnic. Deklinace …

Rektascenze, jedna ze souřadnic pro určování poloh hvězd Hvězdokupa

Rektascenze je jednou z rovníkových souřadnic sloužících k …

17.8.2016 / Naše vrcholy
Zámecká hora, zalesněná homole západně od Vrbna pod Pradědem

Zámecká hora (854 m) je strmé zalesněné návrší v Jeseníkách …

17.8.2016 / Ubytování
Útulna Žľab, parádní bivak v Bílých Karpatech Útulna

Útulna Žľab je parádní dřevěná útulna pod horou Žľab (737 m) v Bílých …

15.8.2016 / Příroda
Sršeň obecná, obávaný hmyzí predátor a veliký mlsoun

Sršeň obecná (Vespa crabro) je největší evropská vosa z čeledi …

Tipy na výlet
10.8.2016 / Tip na výlet
Muzeum města Tišnov, tip na výlet na jižní Moravě

Muzeum města Tišnov sídlí v barokním Müllerově domě. Stálá expozice v …

8.8.2016 / Příroda
Malé mechové jezírko, nepřístupný soused Velkého mechového jezírka Rašeliniště

Malé mechové jezírko je téměř neznámým sousedem Velkého …

Horské chaty
10.8.2016 / Ubytování
Zámecká hora, bivak a vyhlídková věž u Vrbna pod Pradědem Ruské sedlo

Zámecká hora (854 m) je strmé zalesněné návrší na …

Příroda a vesmír
Srnec obecný: Výjimečně adaptibilní druh z čeledi jelenovití Srnec

Srnec obecný (Capreolus capreolus) z čeledi jelenovití (Cervidae) …

15.8.2016 / Vesmír
Soumrak: Astronomický, občanský a nautický soumrak Soumrak

Soumrak je přechodné období mezi dnem a nocí a nebo nocí a …

15.8.2016 / Příroda
Okáč černohnědý, jeden z horských druhů okáčů Motýl

Okáč černohnědý (Erebia ligea) je krásný motýl patřící mezi …

Kobylka smrková, středně velká kobylka žijící v korunách stromů

Kobylka smrková (Barbitistes constrictus) je středně velká kobylka …

12.8.2016 / Příroda
Kobylka křídlatá: Nápadný obyvatel okrajů lesů, luk a lesostepí

Kobylka křídlatá (Phaneroptera falcata) patří k našim středně velkým …

Vosík francouzský, naše nejhojnější vosa z rodu Polistes

Vosík francouzský (Polistes gallicus) je naší nejhojnější vosou z rodu …

11.8.2016 / Příroda
Saranče lesní, obyvatel suchých luk a okrajů lesů Saranče

Saranče lesní (Chorthippus vagans) je poměrně velká saranče s …

Vážka černořitná, nízko létající druh vážky Vážka

Vážka černořitná (Orthetrum cancellatum) je středně …

11.8.2016 / Příroda
Vážka rudá, středně velká vážka

Vážka rudá (Sympetrum sanguineum) je spíše menší druh vážky …

Aktuality, zajímavosti
16.8.2016 / Aktualita
Další dva absolventi Beskydského Karpattreku

Beskydský Karpattrek absolvovali další dva turisté. Blahopřejeme …

10.8.2016 / Aktualita
Parkování Rejvíz: Cena parkování na Rejvízu, parkoviště

Kdo vyjede na Rejvíz autem, bude jistě řešit parkování. Rejvíz je …

Horská panoramata s popisy
Panorama
Záchranné stanice živočichů
Záchranné stanice
Rozloha celků Alpy
Karpaty Přehled pohoří
Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…

Satelitní snímky počasí
Satelitní snímky
Fáze Měsíce
25.8. Poslední čtvrť 3. čtvrť 1.9. Nov nov 9.9. První čtvrť 1. čtvrť 16.9. Úplněk úplněk

Poslední diskusní příspěvky

Slovensko 2016 na kole
 27.08.2016 2 příspěvky
České hory jako smetiště?
 27.08.2016 7 příspěvků
 24.08.2016 21 příspěvků
Jilemnická bouda, Horní Mísečky
 24.08.2016 1 příspěvek
Dětské koloběžky, na koloběžce do města i do příro
Turnerova chata, Šumava
 23.08.2016 5 příspěvků
Výstup na Jalovec, Julské Alpy
 21.08.2016 3 příspěvky
Skalní města, Český ráj
 20.08.2016 1 příspěvek
Čelovka Fenix HL60R
Túra do nitra Novohradských hor, turistika
 19.08.2016 4 příspěvky
Parâng, Jižní Karpaty
 12.08.2016 9 příspěvků
Karpattrek pas
Maroko Slovenský ráj, ubytování Furkotka Domica Hazmburk Švýcárna Chata Terezka Lietava Hluboká Macocha Starý Jičín Vilcan Kadovský viklan Souhvězdí Lyra Osoblažsko Bernina Karlštejn Blesk Motýli Měsíc Batohy Viklany
Podpořte nás…
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme