Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 16.1.2017 , , svátek má
Treking > Archiv článků 2017

Archiv článků 2017

VHT, horská turistika, pěší turistika, treking, hory, cykloturistika, horská příroda

2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004

LEDEN (JANUÁR) 2017

16.1.2017 / Zajímavosti
Oceány, rozloha a hloubka světových oceánů

Oceány pokrývají 71 % povrchu planety Země. O Zemi tak můžeme bez nadsázky hovořit jako o …

16.1.2017 / Tipy na výlet
Zádielska planina, nejmenší z planin Slovenského krasu

Zádielska planina je jedním z devíti geomorfo …

16.1.2017 / Ubytování
Dom Planika pod Triglavem, horské chaty v Julských Alpách

Dom Planika je jedna ze tří horských chat …

Turistika / Výstup na Königstuhl v pohoří Nockberge Galerie / Túra na trojmezí Salcburska, Korutan a Štýrska

Rakouské pohoří Nockberge není české veřejnosti příliš známé. Je tak označována nejzápadnější a nejvyšší část rozlehlých Gurktalských Alp. Od sousedních …

16.1.2017 | Jana Waldhauserová
15.1.2017 / Příroda
Stepník moravský Pavouci, obávaní a obdivovaní živočichové

Pavouci patří mezi naše nejkontroverznější živočichy. Mnoho lidí se obává jejich jedovatého kousnutí …

13.1.2017 / Ubytování
Roda di Vael Rifugio Roda di Vael neboli Rotwandhütte, horská chata v Dolomitech

Rifugio Roda di Vael je pěkná a velká horská chata …

Turistika / Výstup na Ohniště v Nízkých Tatrách Galerie / Túra do vápencové části pohoří a k největší skalní bráně Slovenska

Ohniště (1 538 m) je krásný vrchol Nízkých Tater, který nalezneme v bočním hřebeni Rovné hole (1 723 m) resp. Králičky (1 807 m) v hlavním nízkotatranském hřebeni …

13.1.2017 | Otakar Brandos
13.1.2017 / Rozhledny
Rozhledna Aschberg, vyhlídka na hoře Kamenáč v Krušných horách

Rozhledna Aschberg se nachází pod vrcholem …

Turistika / Na hrad Hartenberg přes pískovnu Erika, turistika v Krušných horách

Opravovaný rozlehlý hradní areál nad údolím řeky Svatavy na úpatí Krušných hor a opuštěný pískovcový lom na rozhraní Sokolovské pánve a Krušných hor s …

13.1.2017 | Jana Waldhauserová

Treky / Szlak Beskidzki a Szlak Sudecki, 2 nejznámější a nejdelší dálkové trasy v Polsku

Polsko se rozhodně nedá považovat za hornatou zemi. Hory se koncentrují jen podél jeho jižní hranice a zaujímají jen, vzhledem k celkové rozloze Polska, jen relativně …

12.1.2017 | Otakar Brandos

Treky / CDT - Continental Divide Trail 2016: Nejdelší a nejtěžší oficiální trek na americkém kontinentu

Tahle tři slova pro vás asi vůbec nic neznamenají, ale zasvěceným se při nich rozbuší srdce a některým naskočí husí kůže. Jedná se o nejdelší a nejtěžší oficiální …

12.1.2017 | Petr a Olga Koskovi
12.1.2017 / Cestování
Mendelbahn, jedna z najdlhších a najstrmších pozemných lanoviek Európy

Dostať sa do priesmyku Mendelpass, ktorý …

12.1.2017 / Soutěž
Výsledky fotohádanky č. 52. Jak se jmenuje skalní brána z našeho snímku?

Ve shonu na přelomu starého a nového roku jsme …

12.1.2017 / Naše vrcholy
Rakytov Rakytov, nejvyšší hora liptovského hřebene Velké Fatry

Rakytov (1 567 m) je nejvyšší vrchol Liptovského …

Via ferraty / Via ferrata Masaré a Rotwand Galerie / Zajištěnou cestou po vrcholcích masivu Rosengarten

Dolomity jsou pravým rájem pro vyznavače adrenalinových zajištěných cest, na své si přijdou jak úplní začátečníci, kteří si týden před dovolenou pořídili ferratový set …

12.1.2017 | Aleš Neulinger
11.1.2017 / Aktualita
Go Kamera Cestovatelský festival GO Kamera, doprovodný program veletrhů v Brně

Slavíme 20 let! Ve dnech 19. až 22. ledna 2017 …

PR / Za turistikou do Prahy? Ano! Na těchto 5 míst si musíte došlápnout

Že je v Praze málo přírody, zato hlučná doprava a davy lidí? Omyl! I v metropoli naleznete místa, která přímo vybízejí k bloumání a rozjímání. Sepsali jsme pro …

10.1.2017 | Komerční článek

Turistika / Túra na horu Musala Galerie / Pokus o výstup na nejvyšší horu Bulharska i Balkánského poloostrova

Na přelomu měsíce června a července se mně konečně podařilo dostat do pohoří Rila v Bulharsku. Lákadlem byl samozřejmě výstup na nejvyšší horu Bulharska a vlastně i …

10.1.2017 | Bohumír Bouška

Turistika / Turistika v západních Krkonoších Galerie / Přes Labskou boudu a Voseckou boudu na snídani s Krakonošem

V Krkonoších, našich nejvyšších horách, lze naplánovat nepřeberné množství túr, ale i vícedenních přechodů. Při poslední návštěvě Krkonoš vybyl den volna, který …

10.1.2017 | Otakar Brandos
10.1.2017 / Vesmír
Vesmír Dalekohled VLT bude pátrat po planetách v systému Alfa Centauri

ESO podepsala dohodu se zástupci společnosti …

Mount Everest na Saturnově měsíci, hory a krátery na měsících Mimas a Tethys

Veleúspěšná kosmická sonda Cassini chrlí od …

10.1.2017 / Příroda
Čmelák zahradní, jeden z našich největších čmeláků

Čmelák zahradní (Bombus hortorum) je jedním z …

PR / Gumová lana vám mohou i zachránit život

Být s někým na laně znamená v horolezectví totéž jako mít v něj absolutní důvěru. Právě na lanovém spojení a schopnostech druhého člověka, který jistí jeho …

9.1.2017 | Komerční článek

Turistika / Výšlap do Poodří, podél řeky Odra ze Studénky do Suchdolu nad Odrou

CHKO Poodří je vděčným cílem túr Ostraváků i obyvatel velké části severní Moravy. Vždyť CHKO Poodří začíná doslova u bran Ostravy a proti proudu Odry se …

9.1.2017 | Otakar Brandos
8.1.2017 / Vesmír
Reliktní záření, mikrovlnný svědek raných fází vývoje vesmíru

Reliktní záření je mikrovlnné záření pozadí vesmíru …

8.1.2017 / Alpy
Alpy Gailtalské Alpy (Gailtaler Alpen), malebné pohoří ležící mezi řekami Dráva a Gail

Gailtalské Alpy (Gaitaler Alpen) jsou malebným …

7.1.2017 / Naše vrcholy
Ploská: 6. nejvyšší hora Velké Fatry, která nemá na Slovensku obdoby

Horu Ploská osobně považuji za nejkrásnější vrch …

Turistika / Výstup na nejvyšší vrcholy Wölzských Taur - Rettlkirchspitze, Greim a Hochstubofen: Vysokohorská turistika v Nízkých Taurách

Wölzské Taury (Wölzer Tauern) jsou společně s Rottenmannskými Taurami (Rottenmanner Tauern) jedním ze čtyř podcelků dlouhého hřebene rakouských …

7.1.2017 | Jana Waldhauserová
6.1.2017 / Výstraha
Výstraha Čeká nás arktický víkend, horská služba nedoporučuje hřebenové túry

Od severozápadu proudí do České republiky i na …

5.1.2017 / Ubytování
Uhrovec Aljažev dom, horská chata v dolině Vrata v Julských Alpách

Aljažev dom je horská chata v dolině Vrata v …

Fotosoutěž / Třetí dvacítka soutěžních fotografií fotosoutěže na téma "Podzim na horách"

Zveřejňujeme dalších 20 fotografií, které jste nám zaslali do fotosoutěže na téma "Podzim na horách". Soutěže, jejíž uzávěrka byla 2. ledna 2017 …

Turistika / Rosszähne, horská turistika v Dolomitoch

Pohľad na konský chrup nie je z tých zážitkovo najpríjemnejších, čo však neplatí o pocitoch v sedle horského hrebeňa Konské zuby. Práve takto výstižne je pomenovaná skupina skalných vežičiek …

4.1.2017 / Alpy
Tennengebirge, další z vápencových pohoří v rakouských Alpách

Tennengebirge je poměrně malým pohořím …

4.1.2017 / Vesmír
Velká mlhovina v Andromedě (M 31), nejvzdálenější objekt ve vesmíru…

Velká mlhovina v Andromedě je obří spirální galaxie …

Vesmír / 20 největších měsíců Sluneční soustavy: Který měsíc je největší a který naopak nejmenší?

Ve Sluneční soustavě dnes známe asi 176 měsíců, které obíhají kolem šesti z osmi planet a jedné trpasličí planety. Bez satelitů jsou pouze dvě …

Turistika / Bambergovou cestou na Triglav Galerie / Výstup na krále Julských Alp s notnou dávkou odvahy

Na Triglav vede několik různých tras a návštěvníci většinou volí variantu s přespáním na některé z místních chat. My pro tentokrát volíme jednodenní výstup …

Vesmír / Skrytá tajemství Orionových oblaků: Přehlídka VISTA přinesla dosud nejdetailnější infračervený pohled na molekulární oblak Orion A

Tento působivý záběr je jednou z největších mozajek zachycujících molekulární oblak Orion A s vysokým rozlišením v infračervené oblasti …

PR / 3 nejoblíbenější lyžařské oblasti v ČR: Víte, které to jsou?

Každým rokem vyráží víc a víc rodin za lyžováním do českých hor. Které areály patří v Česku k těm nejlepším? A tušíte, kde si zalyžujete na nejdelší české …

3.1.2017 / Alpy
Alpy Rofan neboli Rofangebirge: Na alpské poměry nevysoké vápencové pohoří

Rofan nebo Rofangebirge je poměrně malé pohoří …

Tuxské Alpy (Tuxer Alpen), středně vysoké pohoří ve spolkové zemi Tyrolsko

Tuxské Alpy (Tuxer Alpen) jsou relativně malým a …

Rozhledny / Rozhledna Rašovka, vyhlídka na Ještědském hřbetu

Kamenná a opláštěná rozhledna Rašovka stojí v mělkém sedle na okraji osady Rašovka v geomorfologickém celku Ještědsko-kozákovský hřbet. Rozhledna Rašovka …

3.1.2017 / Aktualita
Slavnostní otevření historického sálu na chatě Prašivá, aktuality z Beskyd

Po více než měsíci usilovných prací nadšenců a …

Zimní táboření 2017

Kalendář zimních táboření v ČR a na Slovensku 2016 / 2017, přehled nejvýznamnějších zimních akcí …

3.1.2017 / Vesmír
Vesmír Singularita: Událost v prostoročase, při níž přestávají platit fyzikální zákony

Singularita je událost (je) v časoprostoru, při níž …

Mlhovina M 97 Sova, planetární mlhovina v souhvězdí Velký vůz

Mlhovina M 97 (NGC 3587) zvaná Sova je planetární …

Turistika / Do mlžných výšin na Jezerní horu a Plesnou, turistika na Šumavě

Inverze znamená nepříjemně lezavé počasí, kdy slunce pod pokličku husté mlhy jediným paprskem nepronikne. Nebo také slunné teplé počasí, které si můžete …

2.1.2017 / Vesmír
Scorpius X-1, nejjasnější stelární zdroj rentgenového záření

Scorpius X-1 je nejjasnější stelární, po Slunci druhý …

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
1. Skály Prachovské skály: Skalní město Prachovské skály aneb Český ráj ve fotografii
2. Přírodní zajímavosti Soos, rezervace a rašeliniště u Františkových Lázní
3. Naše vrcholy Mužské kameny, hora a skalní útvary v Krkonoších
4. Rozhledny Kopanina: Rozhledna v Českém ráji, Malá skála
5. Vesmír Mlhoviny, difúzní objekty hvězdné oblohy
6. Horské chaty Luční bouda: Krkonoše a ubytování na Luční boudě, ceny a společná noclehárna
7. Tipy na výlet Chýnovská jeskyně, nejstarší zpřístupněná jeskyně v ČR
Deklinace Boreč Chata Barborka Bezděz Modrý Kameň Prašivá Paprsek Hrad Sovinec Venuše Kaltenštejn Mlok skvrnitý Dachstein Egerberk Volt Velikonoce Mars Bouzov Únor, počasí Kamzík Proton Fotoaparáty Šerlich
Beskydy Bílé Karpaty Javorníky
Jeseníky Jizerské hory Krkonoše
Kysuce Krušné hory Malá Fatra
Malé Karpaty Nízké Tatry Roháče
Šumava Velká Fatra Vysoké Tatry
Česká republika, hledej podle pohoří

Poslední diskusní příspěvky

Zimní Český les, turistika
 17.01.2017 3 příspěvky
Szlak Beskidzki, Szlak Sudecki
 12.01.2017 1 příspěvek
Nejvyšší hory ČR, žebříček nejvyšších hor
 11.01.2017 16 příspěvků
 02.01.2017 4 příspěvky
Ahoj! Najde se slečna z Olomouce, Šumperka či okol
 29.12.2016 1 příspěvek
Táboření a bivakování v horách
 29.12.2016 20 příspěvků
Kaňon Turda (Cheile Turzii)
 22.12.2016 2 příspěvky
Velká Fatra spolu s vrchy Kremnickými
Tři dny v Roháčích
 07.12.2016 1 příspěvek
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme