Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 27.2.2017 , , svátek má
Treking > Archiv článků 2017

Archiv článků 2017

VHT, horská turistika, pěší turistika, treking, hory, cykloturistika, horská příroda

2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004

ÚNOR (FEBRUÁR) 2017

27.2.2017 / Ubytování
Rekreační středisko Královec, ubytování v Bílých Karpatech

Rekreační středisko Královec se nachází ve …

Koča Koča pri Triglavskih jezerih, jedna z horských chat v Julských Alpách

Koča pri Triglavskih jezerih je velká horská chata u …

27.2.2017 / Karpaty
Černá hora aneb Černohorská polonina, nejvyšší pohoří v ukrajinských Karpatech

Černá hora je nejvyšším pohořím nejen ukrajinských …

27.2.2017 | Vysokohorská turistika

Víkend v Nízkých Tatrách: Dvoudenní túra přes Salatín, Magurku, Ďurkovou, Chabenec a Bôr / Galerie k článku

Uvolnily se mi dva dny, kdy jsem mohl vyrazit sám do kopců. Vybral jsem si Nízké Tatry, protože jsem tam pár měsíců nebyl. Naplánoval jsem to tak, abych nebyl jen …

27.2.2017 | Akce Trekingu

38. setkání na vrcholech s Trekingem, udělejte si skvělý výlet do Nízkého Jeseníku

Na sobotu 29. dubna 2017 připravujeme, tak jako již pěknou řádku let, další setkání na vrcholech s Trekingem. Toto dubnové setkání je již 38. v pořadí a zamíří do …

24.2.2017 | Vysokohorská turistika

Výstup na Geierhaupt, túra hlavním hřebenem na nejvyšší vrchol Seckauských Taur / Galerie k článku

Rakouské pohoří Seckauské Taury (Seckauer Tauern), nazývané místními též Seckauské Alpy, jsou nejvýchodnější částí 140 km dlouhého hřebene Nízkých Taur …

24.2.2017 / Ubytování
Bivak pod vrcholem hory Grimming: Toni Adam - Dr.Obersteiner-Biwak

Asi 50 metrů pod vrcholem hory Grimming ve …

24.2.2017 / Karpaty
Polonina Krásna, nejkrásnější poloniny Zakarpatské Ukrajiny

Za první republiky byla polonina Krásna označována …

24.2.2017 / Vesmír
Pelikán, plynoprachová mlhovina v Labuti

Mlhovina Pelikán je komplex plynoprachových mlhovin v souhvězdí Labutě, který nese označení IC 5067 …

24.2.2017 | Cestování

Bergen a čvrť Bryggen, krátké putování okolím norského Bergenu

Norský Bergen patří právem k nejhezčím městům této velmi zajímavé země. Ne neprávem je od roku 1978 zapsána jeho starobylá čtvrť Bryggen na seznam …

23.2.2017 / Ubytování
Kemp Radava, tip na dovolenou a ubytování u přehrady Orlík

Chcete si odpočinout od každodenního stresu v …

23.2.2017 | Turistika

Túra na Bliznici, výstup na nejvyšší horu poloniny Svidovec na Zakarpatské Ukrajině / Galerie k článku

Při putování Zakarpatskou Ukrajinou máme den navíc. Stihli jsme přechod Horhan a hřebenovku Černé hory, ale na poloninu Svidovec nám již nezbývá dostatek času …

23.2.2017 | Treking

Bjelasica, Komovi a Kučka krajina: Hory Montenegro neboli hory Černé Hory (2) / Galerie k článku

"Tím údolím pod námi vede k jezeru cesta, vypadá jako silnice, ale zbytečně bychom ztráceli nadmořskou výšku," velí Luděk a už podruhé dnes uhýbáme ze značení na …

23.2.2017 / Karpaty
Polonina Boržava, asi nejkrásnější polonina ukrajinských Karpat

I když není Boržava největší ani nejvyšší poloninou …

22.2.2017 | Zimní turistika

Rysy v zimě, tatranské pastorále podruhé

Tatry

Od úspěchu na Mount Blancu přišly dva výprasky v podobě Grossglockneru a Rysů, hor, které jsou součástí mého projektu. Ač tyto dva neúspěchy byly výrazně …

22.2.2017 | Vesmír

Mimořádně chladný červený trpaslík a sedm jeho planet: V neobvykle bohaté soustavě jsou planety o velikosti Země s mírnými teplotami

Astronomové objevili soustavu se sedmi planetami ležící jen 40 světelných let od Slunce. S využitím kosmických i pozemních přístrojů, včetně dalekohledu …

22.2.2017 | Turistika

Trek na nejsevernější bod norského ostrova Mageroya, turistika na severu Norska

U tohoto článku jsem měl problém, jak ho pojmenovat, neboť na tomto ostrově se nachází velmi známé místo - Nordkapp, které je, určitě cíleně, nazýváno nejsevernějším …

22.2.2017 | Aktualita

Kuba, ostrov na rozcestí dějin: Cestovatel Martin Loew uvádí nejnovější diashow

Nejnovější diashow "Kuba - ostrov na rozcestí dějin" uvádí na svém letošním jarním turné cestovatel a fotograf Martin Loew. Během multimediálních živě …

22.2.2017 / Karpaty
Polonina Svidovec, největší z polonin Zakarpatské Ukrajiny

Svidovec má mezi ukrajinskými poloninami výsostní …

22.2.2017 / Aktualita
Jarní Ozvěny 2017, cestovatelsko-hudební festival v Ostravě

Pěšky, na kole, vlakem, na koni, s kytarou, autem …

22.2.2017 / Ubytování
Autokemp Špindlerův Mlýn, dovolená a ubytování v Krkonoších

Autokemp se nachází v klidném údolí u Labe v …

Kemp Karolina, prázdniny na Tachovsku v západních Čechách

Kemp Karolina naleznete v panenské přírodě …

21.2.2017 | Vesmír

Velikosti hvězd: Porovnání průměrů hvězd, nejmenší a největší známé hvězdy ve vesmíru

Hvězdy jsou tak trochu jako lidé. Některé jsou malé, jiné zase velké. Jen ty rozdíly ve velikostech jsou mnohem propastnější než je tomu možné u lidského rodu. Některé …

21.2.2017 / Ubytování
Gomiščkovo zavetišče, horská chata na Krnu v Julských Alpách

Gomiščkovo zavetišče je vysoko položená horská …

Trek / Bjelasica, Komovi a Kučka krajina: Hory Montenegro neboli hory Černé Hory (1)

Když vám do vztahu po téměř patnácti letech začnou pronikat náznaky krize, doporučuji sbalit si batoh a vyrazit společně do hor. Vše potřebné si nést na zádech a šlapat …

21.2.2017 | Markéta Hroudová
21.2.2017 / Vesmír
Mlhovina Omega, Messierův objekt v souhvězdí Střelce

Mlhovina Omega patří k objektům, které do svého …

Blog / Od Dunaja k Dunaju Karpatským oblúkom pešo

V roku 2017 bude tomu 33 rokov, čo môj priateľ Svetozár Krno s priateľmi prešiel Karpatský oblúk (v 1984) od Železných vrát v Rumunsku po Devín pešo za 78 dní …

21.2.2017 | Peter Jankovič
21.2.2017 / Ubytování
Kemp Doubravka, ubytování na Vysočině u řeky Doubrava

Krásné a moderní středisko Doubravka se nachází …

20.2.2017 / Vesmír
Prstencové galaxie, zřídkavý typ galaxií v našem vesmíru

Prstencové galaxie označované také jako R galaxie …

20.2.2017 / Alpy
Silvretta, ledovcové hory na pomezí Rakouska a Švýcarska

Pohoří Silvretta je vysoké a zaledněné pohoří na …

Turistika / Výstup na Grosser Bösenstein Galerie / Vysokohorská turistika v Rottenmannských Taurách

Rottenmannské Taury (Rottenmanner Tauern) jsou mezi českými turisty doposud méně známým rakouským alpským pohořím. Rozprostírají se ve spolkové zemi …

20.2.2017 | Jana Waldhauserová
20.2.2017 / Ubytování
Kemp Keramika, prázdniny u Hracholuské přehrady

Kemp Keramika o rozloze tří hektarů leží v hezkém …

20.2.2017 / Příroda
Stehlík Stehlík obecný, krásně zbarvený a povídavý ptáček

Stehlík obecný (Carduelis carduelis) je skutečně …

20.2.2017 / Vesmír
Paschenova série, série spektrálních čar ve spektru atomu vodíku

Paschenova série představuje sérii spektrálních …

20.2.2017 / Alpy
Kaisergebirge, vápencové pohoří v Severních Vápencových Alpách

Kaisergebirge neboli Císařské hory je divoké pohoří …

Poradna / Via ferraty neboli klettersteigy, historie a klasifikace obtížnosti zajištěných cest

Via ferraty neboli klettersteigy jsou náročné turistické trasy, které jsou zajištěné umělými jistícími pomůckami jako jsou žebříky, ocelová lana, kramle aj. …

20.2.2017 | Otakar Brandos
18.2.2017 / Naše vrcholy
Kľačianska Magura, rozložitý vrchol a přírodní rezervace Malé Fatry

Kľačianska Magura (1 367 m n. m.) je rozložitý a …

18.2.2017 / Jeskyně
Kamzíčia jaskyňa, nejvýše položená jeskyně Belianských Tater

Kamzíčia jaskyňa je nejvýše položenou jeskyní v …

17.2.2017 / Ubytování
Bučnice Kemp Bučnice, ubytování v Teplicko-adršpašských skalách

Turistický autokemp a kemp Bučnice leží v …

Kemp Dolce, tip na dovolenou v Podkrkonoší

Celoročně otevřený kemp Dolce vás jistě okouzlí svým umístěním uprostřed poklidné přírody v podhůří …

Turistika / Malá Fatra v zimě a s bivakem Galerie / Túra přes Chatu pod Suchým, Suchý a Malý Kriváň

Malá Fatra nezklame v žádné roční době. Ani v zimě, kdy většina turistů si raději hoví v teple domova a vyčkává na jaro a na pohorky pomalu sedá prach. Mé pohory sice ještě …

17.2.2017 | Otakar Brandos

Soutěž / Rozluštění fotohádanky č. 53, 100 % správných odpovědí

Tak poslední fotohádanka byla asi opravdu snadná. I přesto, že chata, na kterou jsme se v poslední fotohádance ptali, je poměrně nová. Plných 100 % zaslaných …

Treky / Tři dny potulování ve Slezských Beskydech Galerie / Trek v zimě a mrazu v méně známém beskydském pohoří (3)

Na doporučení majitele penzionu zapadám do pizzerie Green Pub. Ta se nachází asi 200 m metrů daleko, což mi vyhovuje, protože jsem už hladový jako vlk a žíznivý …

17.2.2017 | Martin Szwejda

Turistika / Jednodenní putování pohořím Bucegi Galerie / Turistika v rumunských horách

Bucegi, jedno z mnoha pohoří rumunských Karpat není třeba představovat. Snadným přístupem např. z horských středisek Buşteni a Sinaia a blízkostí velkých sídel jde o …

14.2.2017 | Martin Jílek
14.2.2017 / Aktualita
Ukliďme svět, ukliďme Česko! Již za 2 měsíce proběhne velký jarní úklid. Přidejte se!

Do vypuknutí dobrovolnické akce Ukliďme svět …

14.2.2017 / Ubytování
Stříbrný rybník, kemp a rekreační areál ve východních Čechách

Kemp a rekreační areál Stříbrný rybník u Hradce …

Turistika / Podzimní výstup na Grimming Galerie / Túra na nejmohutnější osamoceně stojící horu Rakouska

Mohutný vápencový masív Grimmingu, jehož zubatý hřeben se tyčí až do výšky 2 351 metrů a převyšuje o celých 1 700 metrů rozlehlé údolí řeky Enns, je považován za …

13.2.2017 | Jana Waldhauserová
Osada na řece Sázavě, ubytování v přírodě u řeky Sázava

Letní rekreační středisko Osada na řece Sázavě …

Borová Chatová osada Borová, tip na celoroční ubytování ve východních Čechách

Chatový kemp, chatová osada Borová je vhodná pro …

Kemp Pecka, rekreační areál a kemp ve východních Čechách

Rekreační areál a kemp Pecka se nachází v oblasti …

Chatový areál Mariánská, tip na dovolenou v západních Čechách

Chatový areál Mariánská je vhodný nejen pro letní …

13.2.2017 / Aktualita
Noční stopa Valachy: Seriál Valachy tour 2017 odstartuje 18. února nočním závodem…

Již za pár dnů odstartuje pátý ročník Valachy Tour …

Kemp Žichovec, autokemp s chatkami v jižních Čechách

Kemp Žichovec se nachází za obcí Strunkovice …

12.2.2017 / Ubytování
Autokemp La Rocca, kemp v západních Čechách u Konstantinových Lázní

Kemp a autokemp s chatkami a s bungalovy La …

10.2.2017 / Ubytování
Rifugio Celso Gilberti, horská chata CAI v Julských Alpách

Rifugio Celso Gilberti je třípodlažní kamenná chata …

Tip na výlet / K Prokopskému jezírku a za výhledy na Děvín, tip na výlet za pražskými humny

Děvín nenajdeme jenom na Pálavě a u Bratislavy, ale též v Praze nad městskou částí Hlubočepy. Výhledy z tohoto kopce s dochovanými stopami po bývalém …

10.2.2017 | Jana Waldhauserová

Treky / Tři dny potulování ve Slezských Beskydech Galerie / Trek v zimě a mrazu v méně známém beskydském pohoří (2)

V noci se mi spalo bezvadně. I přesto, že nocleh ve schronisku na Stecówce nevyšel. V budově mají havárii s vodou kvůli silným mrazům. I tak se mi podařilo sehnat …

10.2.2017 | Martin Szwejda

Turistika / Triglav údolím Triglavských jezer Galerie / Dvoudenní túra přírodou Triglavského národního parku

Na Triglav chodím většinou v jednom dni, ale pokud se chce člověk současně podívat do údolí Triglavských jezer, dá se to stihnout jen stěží. Z našeho ubytování v obci Dovje …

9.2.2017 | Aleš Neulinger

Soutěž / Fotohádanka č. 53, 9. - 15.2.2017: Jak se jmenuje chata z našeho snímku a kde se nachází?

Horské chaty jsme v našich fotohádankách již párkrát měli. Ať již to byla Chata pod Chlebom, chata Borišov a nebo dokonce Paprsek v Rychlebských horách. V …

9.2.2017 | Otakar Brandos
9.2.2017 / Ubytování
Rifugio Zacchi, horská chata na italské straně Julských Alp

Rifugio Zacchi či přesněji Rifugio Luigi Zacchi je …

9.2.2017 / Aktualita
Horská výzva Rock Point - Horská výzva 2017: Trasy dostaly novou podobu, Šumava se musela posunout

Velké změny chystají pořadatelé pro letošní 7. …

Tip na výlet / Za vulkány nad Salgótarjánem Galerie / Návštěva sopek Szilváskö, Pécskö, Boszorkánykö a Medves v pohoří Cserhát

Ve východní části pohoří Cserhát, poblíž maďarského města Salgótarján, najdeme jedny z nejmladších sopek celého karpatského oblouku. Byly aktivní na …

8.2.2017 | Jana Waldhauserová

Treky / Tři dny potulování ve Slezských Beskydech Galerie / Trek v zimě a mrazu v méně známém beskydském pohoří (1)

Obyčejný pasažér ve vlaku jedoucího z Třince do Čadce přes Jablunkovskou brázdu ani nepostřehne, že právě projíždí mezi dvěma významnými horskými celky …

7.2.2017 | Martin Szwejda
7.2.2017 / Pohoří
Kyjovská pahorkatina

Kyjovská pahorkatina je dalším z geomorfologických celků Středomoravských Karpat náležejících …

Podbeskydská pahorkatina a Ostravská pánev

Podbeskydská pahorkatina bývá často mylně přiřazována k Moravskoslezským Beskydám …

Trek / CDT - Continental Divide Trail 2016 (2), finální přípravy a první etapa

Nebudeme vás napínat, po několika infarktových dnech (a nocích) jsme sbalení a na cestě do Nového Mexika. Samotné přípravy dají člověku zabrat, ale když se …

6.2.2017 | Petr a Ola Koskovi

Příroda / Velké vymřelé kočkovité šelmy České republiky: Šavlozubé kočky, lvi, levharti a "jaguáři"

Kočkovité šelmy jsou úchvatnými predátory, jež lidstvo fascinují již odnepaměti. Nejstarší známí zástupci velkých koček zde žili před 25 miliony lety, avšak v porovnání se …

6.2.2017 | Daniel Madzia
6.2.2017 / Snow
Alpy Fatransko - Kráľovská stopa: Bežkári pripraviť - pozor - štart

Od soboty 11.2.2017 pre vás pripravujeme každú …

6.2.2017 / Pohoří
Slezské Beskydy (Beskid Śląski) a Jablunkovské Mezihoří

Slezské Beskydy se rozprostírají ve Slezsku na …

5.2.2017 / Alpy
Totes Gebirge neboli Mrtvé hory, velká krasová planina v srdci Severních…

Pohoří Totes Gebirge neboli Mrtvé hory jsou českým …

Treky / 10 + 3 nejkrásnější hřebenovky na Slovensku, horské treky a náročné vícedenní dálkové přechody

Slovensko je země horám doslova zaslíbená. Vždyť hory lemují nejen slovenské hranice, jako je tomu v případě sousední České republiky, ale i většinu vnitrozemí. Pouze …

4.2.2017 | Otakar Brandos

Test / Outdoorové weby v roce 2017, návštěvnost nejčtenějších českých a slovenských outdoorových webů

Naposledy jsme se návštěvnosti a přehledu outdoorových webů v České republice a na Slovensku věnovali v červnu 2013. Protože od té doby uběhly téměř čtyři roky …

3.2.2017 | Otakar Brandos
3.2.2017 / Příroda
Naše příroda Naše příroda vstupuje do svého 10. ročníku, představení čísla 1/2017

Se začátkem února již tradičně přichází i první číslo …

Alpinismus / Wildspitze bez vrcholového kříže a Similaun na druhý pokus, alpinismus v rakouských Alpách

Druhá nejvyšší hora Rakouska Wildspitze se na pár desítek minut ocitla bez vrcholového kříže. A my měli to štěstí, anebo smůlu, že jsme právě v tento okamžik stanuli na …

2.2.2017 | Markéta Hanáková

Treky / Tilicho Lake na Annapurna trek Galerie / Putování do nitra Himaláje v pomonzunovém období

Zjara loňského roku jsme s kolegou Michalem uvažovali o treku okolo Annapurny. Nápad se líbil i otci Radkovi ze Skalice a Michalové kamarádce Lidce. Následně Michal …

1.2.2017 | Pavel Macura
1.2.2017 / Vesmír
Mlhoviny NGC 6334 a NGC 6357, setkání kočky kosmické s humrem nebeským

Astronomové již dlouho zkoumají zářící kosmické …

Via ferraty / Hřebenová ferata Grete Klinger Steig, výstup přes vrcholy Fahnenköpfl a Vordenberger Zinken

Úchvatná zajištěná hřebenová cesta Grete Klinger Steig vedoucí přes několik vrcholů v Eisenerských Alpách jistě potěší oko každého horala a prověří i jeho fyzickou …

1.2.2017 | Markéta Hanáková

LEDEN (JANUÁR) 2017

Aktualita / Festival Cyklocestování, přehlídka besed o cyklocestování v Hradci Králové a Frýdku-Místku

Tradiční specializovaná přehlídka cestopisných besed a promítání o "cyklocestování" a cykloturistice. Tato nevšední akce je určena nejen pro všechny …

31.1.2017 | Martin Stiller

Soutěž / Soutěž o nejlepší vtip / zážitek z dovolené o dárkový poukaz na ubytování v kempu Keramika a Vranovská pláž

Je ještě jen začátek roku a provozovatelé Kempy-chaty.cz pro vás přichystali další soutěž u které se všichni trochu pobavíme. Jistě každý z vás zná spoustu …

31.1.2017 | RED
31.1.2017 / Naše vrcholy
Zadné Jatky, nápadný vrchol hlavního hřebene Belianských Tater

Zadné Jatky (2 020 m) představují nádherný rozložitý …

Tatry Predné Jatky, nápadný trojvrchol v hřebeni Belianských Tater

Predné Jatky (2 011 m) jsou skutečně fotogenickým …

Turistika / Montagne Sainte-Victoire (2), túra na horu Svätej Viktórie

Aby som sa pripravil na túru, kúpil som si túristického sprievodcu. Francúzsky Zväz pešej turistiky FFRP (Fédération française de la randonnée pédestre) vydáva …

30.1.2017 | Štefan Pilka
30.1.2017 / Skály
Skalné vráta, známý skalní útvar na hřebeni Belianských Tater

Skalné vráta jsou asi nejznámějším skalním útvarem …

30.1.2017 / Naše vrcholy
Belianska kopa, fotogenický vrch na pomezí Vysokých a Belianských Tater

Belianska kopa (1 835 m) je nevysoký vrchol na …

Ostredok, nejvyšší hora Velké Fatry

Ostredok (1 596 m) je nejvyšší hora Velké Fatry, nádherného pohoří ležícího na středním Slovensku …

Turistika / Západ Slunce z Lysé hory, odpolední procházka v Moravskoslezských Beskydech

Popis túry na Lysou horu, nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd, jsme na Trekingu zveřejnili již mnohokráte. Další článek na toto téma je tak trochu …

27.1.2017 | Otakar Brandos
27.1.2017 / Rozhledny
Rozhledna Lipovany v Mučínske vrchovině, vyhlídka na státní hranici s Maďarskem v…

Rozhledna Lipovany je kovová stavba nacházející se …

Outdoorové novinky / Čelovka Fenix HL35: Spolehlivý světelný pracant na hory a pro náročný outdoor

Robustní čelovka Fenix HL35 s maximálním výkonem 450 lumenů a dosvitem 90 metrů odolá díky své pevné konstrukci všem rozmarům počasí. Odolnou čelovku …

26.1.2017 | PR

Turistika / Na nejjižnější bod Saska a bývalé NDR, návštěva hradů Starý Rybník a Vildštejn na úpatí pohoří Smrčiny

Do vesnice Starý Rybník, která je dnes místní částí nedalekého městečka Skalná, se dostaneme přímým autobusem z Chebu přes Františkovy Lázně. Početnost spojů …

26.1.2017 | Jana Waldhauserová

Blog / Rodeo 4×4 v rumunských Karpatech: I rumunské poloniny zápasí s náporem offroadů

Nejen české a slovenské hory nebo ukrajinské Karpaty, jak jsme již v minulosti několikrát psali, úpí pod náporem kol motorek a vytuněných ořů 4×4. Tento nešvar se …

25.1.2017 | Otakar Brandos

Soutěž / Vyhraj poukaz do kempu Karolina, soutěž o pobyt v západních Čechách

Marketingoví partneři a provozovatelé portálu www.kempy-chaty.cz se rozhodli v rámci spolupráce s provozovatelem kempu Karolina i letos uveřejnit soutěž o …

24.1.2017 | RED

Turistika / Predigstuhl, výstup na skalní kazatelnu v srdci Schladmingských Taur

S pojmenováním hory jako Predigstuhl se v německy mluvících zemích setkáme poměrně často. Většinou se tímto jménem honosí skalnaté, poněkud vzdušné …

24.1.2017 | Jana Waldhauserová
24.1.2017 / Jeskyně
Gombasecká jeskyně Gombasecká jeskyně je o půl kilometru delší, senzační objev rožňavských jeskyňářů

V červnu minulého roku se rožňavským jeskyňářům …

24.1.2017 / Alpy
Chiemgauské Alpy (Chiemgauer Alpen), vápencové hory na pomezí Rakouska a…

Chiemgauské Alpy (Chiemgauer Alpen) jsou …

Turistika / 10 + 1 nejkrásnějších treků v ČR, horské hřebenovky i mnohadenní dálkové přechody

Mnoho turistů se domnívá, že se v České republice nedají podnikat žádné pořádné treky a tak zpravidla vyjíždí na sousední Slovensko, do Rumunska, do Alp a nebo …

23.1.2017 | Otakar Brandos
23.1.2017 / Alpy
Ybbstalské Alpy (Ybbstaler Alpen), další z nevysokých vápencových pohoří

Ybbstalské Alpy (Ybbstaler Alpen) dostaly své …

Turistika / Podzimní krajinou Liptovských Tater Galerie / Jamníckou dolinou přes Zahrádky a Smrek na Baranec

Horská úbočí se již oděla do podzimních barev, nejvyšší vrcholky pokryl poprašek sněhu. Baranec neboli Veľký vrch blahosklonně shlíží ve svém stoickém …

21.1.2017 | Otakar Brandos

Vybavení / Bivakovací pytel neboli žďárák, nouzový vak pro přespání v přírodě

Bivakovací pytel, bivakovací vak, žďárák, žďárského pytel či žďárského vak jsou názvy pro jedno a totéž - pro nouzový pytel (vak) sloužící pro přespání v přírodě …

20.1.2017 | Otakar Brandos
20.1.2017 / Alpy
Mendelpass / Passo Mendola, obľúbené výletné miesto už za bývalej monarchie

Pri pobyte v talianskom Bolzane (nemecky Bozen) …

Turistika / Hanušovická vrchovina: Dvoudenní trek pohořím, které stojí ve stínu Hrubého Jeseníku

Dvoudenní trek Hanušovickou vrchovinou jsem měl v hlavě už dlouho, takže když přišel kamarád Martin s nápadem, že bychom mohli někam vyjet, bylo jasno kam. S …

19.1.2017 | Ondřej Rašťák
19.1.2017 / Ubytování
Rifugio Lavaredo Rifugio Lavaredo, horská chata pod Tre Cime v Dolomitech

Rifugio Lavaredo je pěkná horská chata nacházející …

Aktualita / Katalog turistického ubytování 2017, nový katalog levného ubytování

Po šestnácté právě vychází Katalog turistického ubytování. Po šestnácté, avšak se 7letou odmlkou, kdy vydavatel - Klub českých turistů, nejevil zájem o pokračování …

19.1.2017 | Otakar Brandos
18.1.2017 / Tipy na výlet
Cyrilometodějská stezka: Po stopách slovanských kořenů aneb stezka sv…

Cyrilometodějská stezka je trasa, či spíše síť tras …

18.1.2017 / Alpy
Vídeňský les (Wienerwald), zelené plíce Vídně na východě alpského oblouku

Vídeňský les (Wienerwald) nepřipomíná nic z toho …

Turistika / K Ribno Banderišským jezerům, zmoklá turistika v bulharských horách cestou na Ribna jezera

Počasí nám v pohoří Rila nebylo nakloněno a tak jeden den věnujeme návštěvě Rilského kláštera a poté přejíždíme do pohoří Pirin. Horské městečko Bansko nás vítá …

18.1.2017 | Bohumír Bouška

Turistika / Pivoňské hory a přechod hřebene Haltravy, hřebenovka v Českém lese

Hřebenovka v Českém lese v okrsku Haltravská hornatina je nezapomenutelná. Trasa je lemovaná skalními útvary, zachovalými lesy, zaniklými vesnicemi …

18.1.2017 | Jana Waldhauserová

PR / Hřebenovka Nízké Tatry: Donovaly (960 m n. m.) - sedlo Čertovica (1 232 m n. m.)

Tatry jsou pro mě i mé přátele skvělým místem pro treky a víkendové výjezdy, jsou dostupné, domluvíte se česky a příroda je nádherná. Když si připočítáte i …

17.1.2017 | Komerční sdělení

Turistika / Zimní Český les, túra přes Českou studánku na Čerchov s bivakem

Už dlouho jsme si s kamarádem říkali, že vyrazíme na nějaký kratší zimní špacír, zjistit jak moc jsme zhýčkaní panelákem. Ke konci minulého roku nebyl čas, protože jsme …

17.1.2017 | Jan Jenčík

Karpattrek pasy / Karpattrek pasy, ediční plán pro období 2017 / 2018

Po loňské přestávce se opět vracíme k sérií karpattreků a pasů, které pro jednotlivé karpattreky připravujeme. Po Beskydském karpattreku a Fatransko-tatranském …

17.1.2017 | RED
17.1.2017 / Aktualita
Závod Jesenická 24hodinovka na běžkách již po desáté, závod opět startuje od chaty Paprsek

Pro zájemce z řad amatérských běžkařů je připraven …

17.1.2017 / Tipy na výlet
Naučné stezky Jihomoravského kraje, tipy na výlet na jihu Moravy

Naučné stezky patří spolu s hrady, zámky a …

17.1.2017 / Vesmír
ALMA začíná pozorovat Slunce, sluneční skvrna na milimetrových vlnách

Radioteleskop ALMA pracující v Chile pořídil nové …

17.1.2017 / Aktualita
Dopravní info: Aktuální dopravní informace, uzavírky a nehody

Informace o aktuální dopravní situaci, o uzavírkách …

16.1.2017 / Tipy na výlet
Kasprowy Wierch, lanovka z Kuznic (Zakopaného) na hřeben Západních Tater

Lanovka na Kasprowy Wierch byla dána do provozu …

16.1.2017 / Zajímavosti
Oceány, rozloha a hloubka světových oceánů

Oceány pokrývají 71 % povrchu planety Země. O Zemi tak můžeme bez nadsázky hovořit jako o …

16.1.2017 / Tipy na výlet
Zádielska planina, nejmenší z planin Slovenského krasu

Zádielska planina je jedním z devíti geomorfo …

16.1.2017 / Ubytování
Dom Planika pod Triglavem, horské chaty v Julských Alpách

Dom Planika je jedna ze tří horských chat …

Turistika / Výstup na Königstuhl v pohoří Nockberge Galerie / Túra na trojmezí Salcburska, Korutan a Štýrska

Rakouské pohoří Nockberge není české veřejnosti příliš známé. Je tak označována nejzápadnější a nejvyšší část rozlehlých Gurktalských Alp. Od sousedních …

16.1.2017 | Jana Waldhauserová
15.1.2017 / Příroda
Stepník moravský Pavouci, obávaní a obdivovaní živočichové

Pavouci patří mezi naše nejkontroverznější živočichy. Mnoho lidí se obává jejich jedovatého kousnutí …

13.1.2017 / Ubytování
Roda di Vael Rifugio Roda di Vael neboli Rotwandhütte, horská chata v Dolomitech

Rifugio Roda di Vael je pěkná a velká horská chata …

Turistika / Výstup na Ohniště v Nízkých Tatrách Galerie / Túra do vápencové části pohoří a k největší skalní bráně Slovenska

Ohniště (1 538 m) je krásný vrchol Nízkých Tater, který nalezneme v bočním hřebeni Rovné hole (1 723 m) resp. Králičky (1 807 m) v hlavním nízkotatranském hřebeni …

13.1.2017 | Otakar Brandos
13.1.2017 / Rozhledny
Rozhledna Aschberg, vyhlídka na hoře Kamenáč v Krušných horách

Rozhledna Aschberg se nachází pod vrcholem …

Turistika / Na hrad Hartenberg přes pískovnu Erika, turistika v Krušných horách

Opravovaný rozlehlý hradní areál nad údolím řeky Svatavy na úpatí Krušných hor a opuštěný pískovcový lom na rozhraní Sokolovské pánve a Krušných hor s …

13.1.2017 | Jana Waldhauserová

Treky / Szlak Beskidzki a Szlak Sudecki, 2 nejznámější a nejdelší dálkové trasy v Polsku

Polsko se rozhodně nedá považovat za hornatou zemi. Hory se koncentrují jen podél jeho jižní hranice a zaujímají jen, vzhledem k celkové rozloze Polska, jen relativně …

12.1.2017 | Otakar Brandos

Treky / CDT - Continental Divide Trail 2016: Nejdelší a nejtěžší oficiální trek na americkém kontinentu

Tahle tři slova pro vás asi vůbec nic neznamenají, ale zasvěceným se při nich rozbuší srdce a některým naskočí husí kůže. Jedná se o nejdelší a nejtěžší oficiální …

12.1.2017 | Petr a Olga Koskovi
12.1.2017 / Cestování
Mendelbahn, jedna z najdlhších a najstrmších pozemných lanoviek Európy

Dostať sa do priesmyku Mendelpass, ktorý …

12.1.2017 / Soutěž
Výsledky fotohádanky č. 52. Jak se jmenuje skalní brána z našeho snímku?

Ve shonu na přelomu starého a nového roku jsme …

12.1.2017 / Naše vrcholy
Rakytov Rakytov, nejvyšší hora liptovského hřebene Velké Fatry

Rakytov (1 567 m) je nejvyšší vrchol Liptovského …

Via ferraty / Via ferrata Masaré a Rotwand Galerie / Zajištěnou cestou po vrcholcích masivu Rosengarten

Dolomity jsou pravým rájem pro vyznavače adrenalinových zajištěných cest, na své si přijdou jak úplní začátečníci, kteří si týden před dovolenou pořídili ferratový set …

12.1.2017 | Aleš Neulinger
11.1.2017 / Aktualita
Go Kamera Cestovatelský festival GO Kamera, doprovodný program veletrhů v Brně

Slavíme 20 let! Ve dnech 19. až 22. ledna 2017 …

PR / Za turistikou do Prahy? Ano! Na těchto 5 míst si musíte došlápnout

Že je v Praze málo přírody, zato hlučná doprava a davy lidí? Omyl! I v metropoli naleznete místa, která přímo vybízejí k bloumání a rozjímání. Sepsali jsme pro …

10.1.2017 | Komerční článek

Turistika / Túra na horu Musala Galerie / Pokus o výstup na nejvyšší horu Bulharska i Balkánského poloostrova

Na přelomu měsíce června a července se mně konečně podařilo dostat do pohoří Rila v Bulharsku. Lákadlem byl samozřejmě výstup na nejvyšší horu Bulharska a vlastně i …

10.1.2017 | Bohumír Bouška

Turistika / Turistika v západních Krkonoších Galerie / Přes Labskou boudu a Voseckou boudu na snídani s Krakonošem

V Krkonoších, našich nejvyšších horách, lze naplánovat nepřeberné množství túr, ale i vícedenních přechodů. Při poslední návštěvě Krkonoš vybyl den volna, který …

10.1.2017 | Otakar Brandos
10.1.2017 / Vesmír
Vesmír Dalekohled VLT bude pátrat po planetách v systému Alfa Centauri

ESO podepsala dohodu se zástupci společnosti …

Mount Everest na Saturnově měsíci, hory a krátery na měsících Mimas a Tethys

Veleúspěšná kosmická sonda Cassini chrlí od …

10.1.2017 / Příroda
Čmelák zahradní, jeden z našich největších čmeláků

Čmelák zahradní (Bombus hortorum) je jedním z …

PR / Gumová lana vám mohou i zachránit život

Být s někým na laně znamená v horolezectví totéž jako mít v něj absolutní důvěru. Právě na lanovém spojení a schopnostech druhého člověka, který jistí jeho …

9.1.2017 | Komerční článek

Turistika / Výšlap do Poodří, podél řeky Odra ze Studénky do Suchdolu nad Odrou

CHKO Poodří je vděčným cílem túr Ostraváků i obyvatel velké části severní Moravy. Vždyť CHKO Poodří začíná doslova u bran Ostravy a proti proudu Odry se …

9.1.2017 | Otakar Brandos
8.1.2017 / Vesmír
Reliktní záření, mikrovlnný svědek raných fází vývoje vesmíru

Reliktní záření je mikrovlnné záření pozadí vesmíru …

8.1.2017 / Alpy
Alpy Gailtalské Alpy (Gailtaler Alpen), malebné pohoří ležící mezi řekami Dráva a Gail

Gailtalské Alpy (Gaitaler Alpen) jsou malebným …

7.1.2017 / Naše vrcholy
Ploská: 6. nejvyšší hora Velké Fatry, která nemá na Slovensku obdoby

Horu Ploská osobně považuji za nejkrásnější vrch …

Turistika / Výstup na nejvyšší vrcholy Wölzských Taur - Rettlkirchspitze, Greim a Hochstubofen: Vysokohorská turistika v Nízkých Taurách

Wölzské Taury (Wölzer Tauern) jsou společně s Rottenmannskými Taurami (Rottenmanner Tauern) jedním ze čtyř podcelků dlouhého hřebene rakouských …

7.1.2017 | Jana Waldhauserová
6.1.2017 / Výstraha
Výstraha Čeká nás arktický víkend, horská služba nedoporučuje hřebenové túry

Od severozápadu proudí do České republiky i na …

5.1.2017 / Ubytování
Uhrovec Aljažev dom, horská chata v dolině Vrata v Julských Alpách

Aljažev dom je horská chata v dolině Vrata v …

Fotosoutěž / Třetí dvacítka soutěžních fotografií fotosoutěže na téma "Podzim na horách"

Zveřejňujeme dalších 20 fotografií, které jste nám zaslali do fotosoutěže na téma "Podzim na horách". Soutěže, jejíž uzávěrka byla 2. ledna 2017 …

Turistika / Rosszähne, horská turistika v Dolomitoch

Pohľad na konský chrup nie je z tých zážitkovo najpríjemnejších, čo však neplatí o pocitoch v sedle horského hrebeňa Konské zuby. Práve takto výstižne je pomenovaná skupina skalných vežičiek …

4.1.2017 / Alpy
Tennengebirge, další z vápencových pohoří v rakouských Alpách

Tennengebirge je poměrně malým pohořím …

4.1.2017 / Vesmír
Velká mlhovina v Andromedě (M 31), nejvzdálenější objekt ve vesmíru…

Velká mlhovina v Andromedě je obří spirální galaxie …

Vesmír / 20 největších měsíců Sluneční soustavy: Který měsíc je největší a který naopak nejmenší?

Ve Sluneční soustavě dnes známe asi 176 měsíců, které obíhají kolem šesti z osmi planet a jedné trpasličí planety. Bez satelitů jsou pouze dvě …

Turistika / Bambergovou cestou na Triglav Galerie / Výstup na krále Julských Alp s notnou dávkou odvahy

Na Triglav vede několik různých tras a návštěvníci většinou volí variantu s přespáním na některé z místních chat. My pro tentokrát volíme jednodenní výstup …

Vesmír / Skrytá tajemství Orionových oblaků: Přehlídka VISTA přinesla dosud nejdetailnější infračervený pohled na molekulární oblak Orion A

Tento působivý záběr je jednou z největších mozajek zachycujících molekulární oblak Orion A s vysokým rozlišením v infračervené oblasti …

PR / 3 nejoblíbenější lyžařské oblasti v ČR: Víte, které to jsou?

Každým rokem vyráží víc a víc rodin za lyžováním do českých hor. Které areály patří v Česku k těm nejlepším? A tušíte, kde si zalyžujete na nejdelší české …

3.1.2017 / Alpy
Alpy Rofan neboli Rofangebirge: Na alpské poměry nevysoké vápencové pohoří

Rofan nebo Rofangebirge je poměrně malé pohoří …

Tuxské Alpy (Tuxer Alpen), středně vysoké pohoří ve spolkové zemi Tyrolsko

Tuxské Alpy (Tuxer Alpen) jsou relativně malým a …

Rozhledny / Rozhledna Rašovka, vyhlídka na Ještědském hřbetu

Kamenná a opláštěná rozhledna Rašovka stojí v mělkém sedle na okraji osady Rašovka v geomorfologickém celku Ještědsko-kozákovský hřbet. Rozhledna Rašovka …

3.1.2017 / Aktualita
Slavnostní otevření historického sálu na chatě Prašivá, aktuality z Beskyd

Po více než měsíci usilovných prací nadšenců a …

Zimní táboření 2017

Kalendář zimních táboření v ČR a na Slovensku 2016 / 2017, přehled nejvýznamnějších zimních akcí …

3.1.2017 / Vesmír
Vesmír Singularita: Událost v prostoročase, při níž přestávají platit fyzikální zákony

Singularita je událost (je) v časoprostoru, při níž …

Mlhovina M 97 Sova, planetární mlhovina v souhvězdí Velký vůz

Mlhovina M 97 (NGC 3587) zvaná Sova je planetární …

Turistika / Do mlžných výšin na Jezerní horu a Plesnou, turistika na Šumavě

Inverze znamená nepříjemně lezavé počasí, kdy slunce pod pokličku husté mlhy jediným paprskem nepronikne. Nebo také slunné teplé počasí, které si můžete …

2.1.2017 / Vesmír
Scorpius X-1, nejjasnější stelární zdroj rentgenového záření

Scorpius X-1 je nejjasnější stelární, po Slunci druhý …

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
1. Skály Prachovské skály: Skalní město Prachovské skály aneb Český ráj ve fotografii
2. Přírodní zajímavosti Soos, rezervace a rašeliniště u Františkových Lázní
3. Naše vrcholy Mužské kameny, hora a skalní útvary v Krkonoších
4. Rozhledny Kopanina: Rozhledna v Českém ráji, Malá skála
5. Vesmír Mlhoviny, difúzní objekty hvězdné oblohy
6. Horské chaty Luční bouda: Krkonoše a ubytování na Luční boudě, ceny a společná noclehárna
7. Tipy na výlet Chýnovská jeskyně, nejstarší zpřístupněná jeskyně v ČR
Deklinace Boreč Chata Barborka Bezděz Modrý Kameň Prašivá Paprsek Hrad Sovinec Venuše Kaltenštejn Mlok skvrnitý Dachstein Egerberk Volt Velikonoce Mars Bouzov Únor, počasí Kamzík Proton Fotoaparáty Šerlich
Beskydy Bílé Karpaty Javorníky
Jeseníky Jizerské hory Krkonoše
Kysuce Krušné hory Malá Fatra
Malé Karpaty Nízké Tatry Roháče
Šumava Velká Fatra Vysoké Tatry
Česká republika, hledej podle pohoří

Poslední diskusní příspěvky

19.02.2017 4 příspěvky
Slezské Beskydy, hřebenovka v zimě
 19.02.2017 1 příspěvek
Malá Fatra v zimě a s bivakem
 18.02.2017 4 příspěvky
Roháč obecný (Lucanus cervus)
 17.02.2017 11 příspěvků
 09.02.2017 2 příspěvky
Mont Blanc, výstup na horu
 09.02.2017 39 příspěvků
Ahoj,jsem holka z chalupy na opavsku, ráda šlapu p
 06.02.2017 2 příspěvky
Západ Slunce z Lysé hory
 05.02.2017 6 příspěvků
Jsem docela sama a touto cestou bych ráda našla fa
 03.02.2017 1 příspěvek
 27.01.2017 4 příspěvky
Rodeo 4×4 v rumunských Karpatech
 26.01.2017 6 příspěvků
Jak vybrat kolo, levná kola
 26.01.2017 11 příspěvků
Kolo pro cykloturistiku, jak a podle čeho si vybra
 26.01.2017 1 příspěvek
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme