Poslední aktualizace: 24.7.2024

24.7.2024 / Václav Vágenknecht
Treking · Chodsko, přechod pohoří Český les. Trek ve směru Domažlice, Trhanov, Čerchov, Kreuzfelsen a Voithenberghütte

Kurzova rozhledna

"Lomikare, Lomikare, do roka a do dne," zní nejznámější výrok Jana Sladkého Koziny, jenž žil na Chodsku. Pojďme se na následujících řádcích vypravit do jeho rodného kraje, přičemž zavítáme i do Českého lesa, v němž …

23.7.2024 / David Kopecký
Příroda · Klání o Strom roku začalo. Jeden sázel králův šašek, druhý odolal orkánu, další připomíná německý odsun

Pivoňská lípa

Odstartovalo hlasování v dalším ročníku populární ankety Strom roku, kterou pořádá Nadace Partnerství. Pro desítku finalistů lze hlasovat zdarma a online na stromroku.cz. Podpořit svého favorita nebo favoritku lze z …

22.7.2024 / Petr Krčmář
Tipy na výlet · Dunajec, květnové Pieniny. Chceme splout úsek Spišská Stará Ves - Krościenko

Na Dunajci

Parkujeme v Považském Podhradí. Dlouhou cestu je lepší rozdělit, než to hnát non-stop. Stejně nám nic neuteče. Pomalu stoupáme na hrad, kdysi v prehistorii svého toulání jsem tu spal a teď po létech bych to nepoznal, Slová …

22.7.2024 / David Matulík
Památky · Žumberk - tvrz a opevněná vesnice ze 13. století. Tip na výlet v jižních Čechách | Fotogalerie k článku

Žumberk

Jižní Čechy mají nesčíslně památek. Pro mne je to navíc místo, kde jsem vyrůstal, rád se sem vracím a mám odsud spousty krásných vzpomínek. Jedno z míst, kam jsem se rád po x-letech vrátil je i Žumberk. Na místní tvrzi …

22.7.2024 / Servis
Servis · Dopad online kasin na cestovní ruch v České republice

Příroda Česka

Hazardní hry jsou určeny zejména pro lidi, kteří chtějí do svého života dostat vzrušení a chtějí si odpočinout od každodenních povinností. Online kasina však disponují i jinými funkcemi a dokáží ovlivnit různé sfé …

22.7.2024 / Servis
PR · Nejlepší nová online kasina v České republice v roce 2024

Online kasina

Rok 2024 přináší vlnu novinek na trh online kasin v České republice. S příchodem nových technologií a zvýšeným zájmem o digitální hazardní hry se objevuje stále více platform, které slibují nejen vynikající herní zážitky …

21.7.2024 / David Matulík
Tipy na výlet · Nejjižnější bod ČR a švédské šance u Radvanova. Tip na výlet na jihu Čech

Švédské šance

Úkol byl jasný. Dcera dodělávala nedělní oběd a my se zeťákem jsme měli unavit děti před obědem, aby potom dobře spaly. Měl jsem s sebou ještě dámský doprovod a ten nikdy na nejjižnějším bodě v ČR nebyl. Vyrazili jsme …

15.7.2024 / Lenka Mašová
Skály · Vysokou skálu, odkud před bezmála stoletím skočili milenci, opět zdobí kříž. Tip na výlet v Hornosvratecké vrchovině

Vysoká skála

Na vrchol padesátimetrové Vysoké skály u Štěpánova nad Svratkou v Kraji Vysočina a okrese Žďár nad Sázavou se opět vrátil obnovený a zdaleka viditelný litinový kříž. Ten nechal v roce 1876 ve štěpánovských žele …

14.7.2024 / Ondřej Havelka
Cestování · Židé na Džerbě a jejich starobylá synagoga La ghriba

Djerba

Historie Židů a jejich náboženství na Džerbě (přináležející k severoafrickému Tunisku) je nesmírně bohatá a dlouhá, sahá prokazatelně přinejmenším do středověku, ovšem pravděpodobně mnohem hlouběji, snad až …

12.7.2024 / Lenka Mašová
Tipy na výlet · Toulky na pomezí dvou krajů přibližují kostely, partyzány i unikátní stříbrný poklad. Túra z městyse na rozhraní Kraje Vysočina a Jihomoravského kraje

Krytý most v Černvíru

Sedmnáct kilometrů je dlouhá túra se startem v Nedvědici, malebném městysi na rozhraní Kraje Vysočina a Jihomoravského kraje. Trasa nejdříve vede "na městečko", tedy do centra Nedvědice, kde se nachází turistické infor …

8.7.2024 / Otakar Brandos
Treking · Jeseníky a Dlouhé stráně za letního slunovratu (1). Dvoudenní procházka v Pradědské hornatině | Fotogalerie k článku

Jeseníky

Jeseníky jsou druhým nejvyšším pohořím ČR. Na svém území, které činí asi 530 km2, nabízejí Jeseníky (Hrubý Jeseník) nepřebernou paletu túr i vícedenních treků. Mezi dvěma velice silnými bouřkami, ba …

7.7.2024 / Boro Tomis
Blog · Úžasný fenomén: Lečo s klobásou

To som si len tak sedel u počítača, niečo čítal a na pol ucha a počúval tie skvelé pesničky z Country rádia. Prebiehala tam aj taká anketa, ktorá mala hlavnú myšlienku: Čo si práve dnes chystáte na obed. No jasné, že sa tam …

--- DALŠÍ ČLÁNKY ---
Aktuality, příroda, vesmír
  • 23.6.2024 / Příroda
    Havez Havez česnáčková, vytrvalá bylina horských pramenišť z čeledi hvězdnicovité (Asteraceae)

Túry a výlety podle pohoří

04.07.2024 2 příspěvky
Roháč obecný (Lucanus cervus), brouci | Treking.cz
 01.07.2024 83 příspěvků
Chřiby v Středomoravských Karpatech (2) | Treking.
 29.06.2024 1 příspěvek
Chřiby v Středomoravských Karpatech (1) | Treking.
 26.06.2024 3 příspěvky
Castor (4 223 m), túra ve Walliských Alpách | Trek
 18.06.2024 2 příspěvky
Cisterciáčtí mniši na Vysočině založili i vinohrad
 16.06.2024 1 příspěvek
 12.05.2024 2 příspěvky
Hrad Borotín, zřícenina hradu z 14. století | Trek
 08.05.2024 1 příspěvek
Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy