Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Cookies  Ceník inzerce
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 10.8.2022 , svátek má

10.8.2022 / Otakar Brandos
Rozhledny · Rozhledna na vodojemu v obci Kunovice. Skvělá vyhlídka nejen na Hostýnské vrchy

Rozhledna

Rozhledna v obci Kunovice byla zbudována na místním vodojemu na návrší Na Páně ve výšce asi 434 metrů nad mořem. Kunovická rozhledna, postavená na novém vodojemu na severním okraji obce, byla turistické veřej …

7.8.2022 / Otakar Brandos
Příroda · Ptáci: Křivka obecná (Loxia curvirostra) - jedinečný pták z čeledi pěnkavovití (Fringillidae)

Křivka

Křivka obecná (Loxia curvirostra) je v našich končinách vskutku nezaměnitelný druh ptáka z čeledi pěnkavovití (Fringillidae). To díky jeho zahnutému, dalo by se říci že papouščímu, a na koncích zkříženému zobá …

7.8.2022 / Otakar Brandos
Příroda · Ořešník kropenatý (Nucifraga caryocatactes) - nezaměnitelný pták z čeledi krkavcovití (Corvidae)

Ořešník

Ořešník kropenatý (Nucifraga caryocatactes) je vskutku nezaměnitelný druh ptáka z čeledi krkavcovití (Corvidae). Ořešník kropenatý dorůstá velikosti drobnější sojky obecné. Délka jeho těla dosahuje až 35 cm a rozpětí …

6.8.2022 / Servis
PR · SuuntoPlus Guides přináší do GPS hodinek Suunto nové dynamické funkce

Suunto

Noví průvodci SuuntoPlus Guides nabízejí sportovcům personalizované pokyny v reálném čase pro jejich oblíbené sportovní aktivity přímo v hodinkách Suunto - zatímco poskytovatelům sportovních aplikací nabíze …

2.8.2022 / Dajana Krestová
Filmy · Film Prales zítřka (Michal Gálik). Další z filmů, které můžete vidět na 20. Mezinárodním festivalu outdoorových filmů

Opice

Další film, který můžete vidět na 20. Mezinárodním festivalu outdoorových filmů, je dokument režiséra Michala Gálika o bádání zoologů České zemědělské univerzity v Praze v rovníkové Africe. V rámci Expedice Neu …

29.7.2022 / Otakar Brandos
Rozhledny · Wieża widokowa (rozhledna) na Mosornym Groniu - téměř 25metrová vyhlídková věž v polské části Oravských Beskyd

Rozhledna

Na vrcholu kopce Mosorny Groń (1 046 m), do češtiny asi nejlépe přeloženo jako Mrzutý grúň, byla v tomto roce veřejnosti zpřístupněna nová rozhledna (polsky wieża widokowa). Přesného data otevření jsem se …

27.7.2022 / Otakar Brandos
Trek · Okružní trek v Oravských Beskydech (1) - přes Babí horu na sedlo Krowiarki a Schronisko na Hali Krupowej | Fotogalerie k článku

Babia hora

Schronisko PTTK na Hali Krupowej je jedinou z chat, kterou jsem v Oravských Beskydech nenavštívil. Na Babí hoře i v jejím okolí jsem se již motal vícekrát, ale zmíněná chata byla vždy mimo plánovanou trasu. Až nyní, v …

27.7.2022 / Otakar Brandos
Rozhledny · Rozhledna (rozhľadňa) Šťaviny, Babí hora. Jedna z rozhleden v Oravských Beskydech

Šťaviny

Rozhledna (rozhľadňa) Šťaviny je jednou ze čtyř rozhleden, které dnes nalezneme v Oravských Beskydech. Jejími sousedkami jsou rozhledny u Hviezdoslavovy hájovny, Trchovnica a rozhledna naproti Babí hoře …

26.7.2022 / Otakar Brandos
Vesmír · Vědci objevili 'spící' černou díru ležící mimo naši Galaxii. Systém VFTS 243 v mlhovině Tarantule

Vesmír

Mezinárodní expertní tým známý vyvrácením několika objevů černých děr oznámených jinými autory se poprvé podepsal pod nalezení černé díry hvězdné hmotnosti ležící v sousední galaxii Velkém Magellanově mračnu …

26.7.2022 / Pavel Čupr
Treky · Jak jsem chtěl v zimě přejít Rodnei v Rumunsku. Jak jsem pak hledal Drákulův hrad, příběh z roku 1977

Rumunsko

Léto 2011. Šlapeme na Goverlu, nejvyšší horu Ukrajiny. Jdeme od jihu, po hřebeni. Když se otočím, vidím za zády několik horských hřebenů, které jsou již v Rumunsku. Přemýšlím co to může být za hory. Maramu …

22.7.2022 / Josef Holík
Aktualita · Polovina Čechů plánuje trávit dovolenou v přírodě. Prodeje pohorek vzrostly dvojnásobně

Dovolenou na horách, v kempu nebo na vodě letos plánuje přes 49 % Čechů, u moře necelá třetina. Češi se snaží na dovolených šetřit, proto jen čtvrtina domácností plánuje dát za dovolenou přes 20 000 Kč. Od začátku pan …

18.7.2022 / Radomír Hruška
Treky · Všechny barvy chorvatského Velebitu. Trek nejdelším pohořím bývalé Jugoslávie (3)

Velebit

Vlaški grad je od Ivine Vodice asi 70 minut chůze, přičemž trasa nejprve traverzuje svahy hor, aby ke konci vystoupila z lesa a dosáhla sedla pod stejnojmennou horou Vlaški grad. Samotná útulna je sice ukrytá níže v lese …

Aktuality, příroda, vesmír
Túry a výlety podle pohoří
Starší články (ročníky) Trekingu

2022 2021 2020 2019 2018 2017

Túry a výlety podle pohoří

Poslední diskusní příspěvky

Jak jsem chtěl v zimě přejít hřebenem Rodnei v Rum
 08.08.2022 8 příspěvků
Klima v holocénu neboli předpovědi se zřejmě mýlí
 07.08.2022 3 příspěvky
 16.06.2022 1 příspěvek
Povedený přechod přes Železné hory a treky v ČR |
 10.06.2022 1 příspěvek
Salaše na Velké Fatře u Borišova se nyní zamykají!
 31.05.2022 7 příspěvků
Slovenská dálniční známka 2022, cena a platnost |
 30.05.2022 18 příspěvků
Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie E-shop Testujeme Outdoor vybavení, poradna