Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Cookies  Ceník inzerce
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 17.5.2021 , svátek má
Treking > Aktuality > Mezinárodní festival outdoorových filmů

Mezinárodní festival outdoorových filmů

Aktuality, novinky a zajímavosti

Představujeme další filmy, které uvidíte na podzim v kinech v rámci MFOF

17.5.2021 | Dajana Krestová

Aladaglar skiexpress (režie Robert Vrlák, Slovensko, 28 min.) je dobrodružný skialp film o prvosjezdu z hory Demirkazik (3 756 m) v pohoří Aladaglar v Turecku.

Další z vybraných filmů je Bike2boat Alps (režie Olaf Obsommer, Německo, 28 min.) Oceněný filmař Olaf Obsommer a jeho tým nám ukáží, jak cestovali v červenci 2020 na kolech s kajaky od řeky k řece přes hlavní hřeben Alp.

Zároveň děkujeme za sdílení a Vaši podporu našeho projektu na Hithit.

12.5.2021 / Dajana Krestová
Aktualita · Dostaňme společně filmy 19. ročníku MFOF do kin!

Mezinárodní festival outdoorových filmů existuje i díky našim milým příznivcům a návštěvníkům, již 19 let. V každém ročníku zprostředkováváme prostřednictvím dobrodružných, adrenalinových i cestopis …

Outdoor films s Martinem Půlpánem, premiéra na TV Noe v sobotu 27.3. ve 20:05, reprízy 28.3. ve 14:00 a 30.3. v 07:25

22.3.2021 | Zuzka Vavrečková

Martin Půlpán alias Lost Czech Man během svého života navštívil a procestoval již 85 zemí, měl možnost poznat i ty nejzapadlejší kouty světa nebo místa, kam se jiní neodváží.

Outdoor films s Martinem Půlpánem

Ve dvou dílech pořadu Outdoor films mapujeme jeho cesty pěšky nebo stopem z Evropy přes řadu známých i méně známých postsovětských republik, Čínu, Laos, Kambodžu až do Barmy, kde ho zastavil Covid. Cesta trvala rok a půl, navštívil 21 zemí, ujel a ušel přes 67 000 kilometrů.

První díl povídání s Martinem Půlpánem můžete shlédnout ve videotéce TV Noe.

13.3. ve 20:05 uvede TV Noe v rámci cyklu Dobrodružství před kamerou

10.3.2021 | Zuzka Vavrečková

Dokument filmařky Iary Lee K2 a neviditelní pěšáci / K2 & the Invisible Footmen.

"Lidé by měli tento film vidět, protože ukazuje část reality Pákistánu, kterou málo cizinců zná. Ukazuje jeho krásnou krajinu a hory, ale ukazuje také lidské příběhy. Konkrétně se soustředí na nelehkou situaci nosičů na K2.

Tito nosiči většinou nepřitahují ničí pozornost, ale jsou neopěvovanými hrdiny horolezectví. Velmi často žijí v extrémní chudobě, dostávají za svou práci minimální plat a přitom pracují v nebezpečných podmínkách. Díky nim je však možné vystoupit na druhý nejvyšší vrchol naší země. Tento film poukazuje na jejich vážnou situaci."

• Více na stránkách TV Noe.

Dobrodružství před kamerou

11.2.2021 | Zuzka Vavrečková

V rámci filmového cyklu Dobrodružství před kamerou představíme dva filmy a jejich tvůrce.

První snímek s názvem Chaga the Story z dílny slovenských profesionálních kajakářů Petra a Niny Csonkových je příběhem chlapce z africké Ugandy. Zachycuje jeho dilema, kdy jej na jedné straně sužuje velká bída a povinnost starat se o svou rodinu, na druhou stranu nepřekonatelná touha stát se úspěšným sportovcem, povzbuzovaná pozorováním zahraničních kajakářů, kteří každoročně cestují do Ugandy trénovat. Postupně se propracuje na nejlepšího ugandského kajakáře s velkým potenciálem. Zvládne ale psychický tlak způsobený propastnými rozdíly dvou odlišných světů?

10% Afriky

Filmový dokument 10 % Afriky režiséra Miloslava Doležala je portrétem Tomáše Kráčalíka, který ve třech letech prodělal leukémii, ve čtrnácti měl nádor na mozku, v sedmnácti druhý. Při poslední operaci se mu poškodil oční nerv a prakticky nevidí. Přesto se v mezích možností snaží žít aktivně, sportovat. Navštívil Island, prošel se okolo Bajkalu a čtrnáct dnů cestoval napříč Namibií.

TV Noe 13.2. ve 21:35, repríza 14. 2. ve 14:00. Možno sledovat také online ZDE.

Natáčel se další díl V pohorách po horách

28.1.2021 | Dajana Krestová

Outdoor films kromě organizování Mezinárodního festivalu outdoorových filmů - letos bude již 19. ročník - připravuje již tři pořady pro TV NOE. A právě ve středu 21.1. jsme využili mimořádně krásného počasí a značného množství sněhu ve Velkých Karlovicích a jeli jsme natáčet.

V Karlovickém údolí byly řádně vyfrézované běžecké stopy a o běžce nebylo nouze. Natočil se další díl dokumentu V pohorách po horách, tentokrát z kouzelného běžkování. Ještě potrvá než TV zařadí do programu tento díl s názvem Velké Karlovice na běžkách. Dosud je natočeno 88 dílů a přibližně každý týden se v různých časech vysílají i reprízují tyto dokumenty, které diváka zavedou na řadu míst v ČR a na Slovensku.

12.11.2020 / Outdoor films
Cykloturistika · #světovéČesko a skvělé stezky pro bikery, bikeparky v České republice

Pokud máte rádi obory či aktivity, ve kterých Česko směle konkuruje světu, musíte vyzkoušet naše bikové lokality - trailová centra a bikeparky. Stezkami pro terénní cyklisty totiž patříme k absolutní světové špičce …

29.10.2020 / Jiří Kráčalík
Rozhovor · Železný muž Jizerské padesátky: rozhovor ředitele MFOF s Ladislavem Míkou

Velké sportovní akce v sobě skrývají cosi dojemného, podmanivého. Podstatné však je, že při závodech s tím krásným pohybem, s tou harmonií pohybu, si běžci připomínají tragédii zahynulých horolezců pod kamennou lavinou …

9.9.2020 / MFOF
Rozhovor · Mezinárodní festival outdoorových filmů startuje v Ostravě: koronavirus nám dal zabrat, ale Mezinárodní festival outdoorových filmů bude!

Řada festivalů byla či je přesunuta na pozdější dobu, některé bojují o přežití, některé jsou zrušeny. Covid-19 dal všem zabrat, náš festival nevyjímaje. Odstoupili někteří významní partneři, města váhala, zda do festivalu jít či …

MFOF 2020, novinky z festivalu

Na jaře loňského roku, při příchodu první vlny Covid, jsem si říkal: Říjnové MFOF zahájení 18. ročníku MFOF je ještě daleko, virus zeslábne, situace se uklidní a festival se bez problémů rozjede do 42 měst a míst České republiky, Slovenska i Polska. Vše tomu i nasvědčovalo. Nebylo dne, aby nepřicházely z různých koutů celého světa i desítky …více

Minulé ročníky MFOF

Velký Roudný Úplňky Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie E-shop Testujeme Outdoor vybavení, poradna