Poslední aktualizace: 22.7.2023 , svátek má
Treking > Vodopády > Turistika: Šútovský vodopád v Šútovské dolině

Turistika: Šútovský vodopád v Šútovské dolině

Šútovský vodopád - nejvyšší vodopád v pohoří Malá Fatra a 4. nejvyšší vodopád na Slovensku

7.11.2010 | Otakar Brandos

Šútovský vodopád nalezneme asi 4 km severně od obce Šútovo v Šútovské dolině. Vody Šútovského vodopádu padají na jižních svazích Malé Fatry a jsou přístupné po široké lesní cestě ze sběrného parkoviště u chaty Šútovská Fatranka. Po modré turistické značce se k Šútovskému vodopádu dostaneme asi za 3/4 hodiny.

Šútovský vodopád je 4. nejvyšší na Slovensku

Šútovský vodopád je nejvyšším vodopádem Malé Fatry. Zároveň se jedná o čtvrtý nejvyšší vodopád Slovenska po Kmeťovom vodopádu ve Vysokých Tatrách, Šútovský vodopád Závojovém vodopádu ve Slovenském ráji a Brankovském vodopádu v Nízkých Tatrách.

Šútovský vodopád se nachází v nadmořské výšce 830 m ve střední části Šútovské doliny. Jeho vody padají z výšky 38 metrů (výška vodopádu se v různých zdrojích uvádí v rozmezí 26 - 38 m) ze strmého skalního prahu na pomezí dvou geologických jednotek s různou odolností vůči zvětrávacím procesům. Ten se postavil do cesty Šútovskému potoku, jenž pramení na jihovýchodním úbočí vápencového vrcholu Chleb v podobě silné vyvěračky zvané Mojžíšove prameny.

Šútovský vodopád Šútovský vodopád

Šútovský vodopád na turistické mapě

Horní hrana vodopádu Treking.cz - diskuze
Hory Hřebenem Belianských Tater
Hory Na roháčský Volovec s dětmi
Hory Tofana di Mezzo - via ferrata Giuseppe Olivieri
Merkur Pravčická brána Rýchorská bouda Hrad Sovinec Bludný balvan Barborka Šerlich Macocha Pluto Černá díra Motýli Grossglockner Burkvíz Zvířetník Karlštejn Slunce Cumulonimbus Bouzov Karimatky Kvasar Opruzeniny Říp