Poslední aktualizace: 5.10.2019 , svátek má
Treking > Aktuality > Týden vysokohorské turistiky 2019 v Tatrách

Týden vysokohorské turistiky 2019 v Tatrách

Program 24. ročníku Týdne VHT do Západních a Vysokých Tater i na Velkou Fatru a do Chočských vrchů

22.12.2018 | Otakar Brandos

Také 24. ročník Týdne vysokohorské turistiky je naplánován na období babího léta. Vždyť, a to se budu již po x-té opakovat, babí léto je nejbarevnějším a nejfotogeničtějším obdobím roku. A nejen v Tatrách. Navíc je to období, kdy bývá poměrně stabilní a povětšinou slunečné počasí. Za předchozích 23 let jsme již navštívili různé kouty Tater i okolních pohoří, přesto je tady pořád co nového objevovat. Ani na 24. ročníku Týdne VHT nebude chybět nějaká ta novinka - túra, která dosud na programu nebyla.

Vysoké Tatry

Máte-li chuť s námi opět vyrazit do Tater a jejich okolí na Týden VHT 2019, který se bude konat v termínu 21. - 28. září, rezervujte si včas místo. Ať již telefonicky na +420 607 213 773 nebo prostřednictvím e-mailu. Rezervace i dotazy směřujte na mail balaj@treking.cz či písemně na adresu Karpatského turistického spolku. Počet míst je omezen. Především kapacitou ubytování.

Pro rok 2019 budeme na staronovém místě - v Loděnici v Liptovském Mikuláši. A opět (pravděpodobně, v průběhu roku bude upřesněno) zamíříme do Žiarské doliny na chatu Kožiar. V ceně Týdne VHT je zahrnuta doprava a ubytování, stravu si účastníci hradí individuálně. Objednávky polopenze řešíme přímo v místě ubytování. Po vašem přihlášení vám zašleme složenku k úhradě a před odjezdem ještě podrobné a upřesňující informace k akci.

Program Týdne VHT 2019

Sobota 21.9.2019: Odjezd na Týden VHT bude probíhat z obvyklých nástupních míst v Plzni, Praze a Ostravě. Před odjezdem budou časy nástupů upřesněny. Odjezd na Slovensko, cestou zastávka na Hrčavě (bude-li přejez na Slovensko probíhat podle harmonogramu) a návštěva známého trojmezí ČR, Slovenska a Polska.

Neděle 22.9.2019: Na rozchození si dáme něco méně náročného. Bude to sice opakování, ale túru Proseckou a Kvačianskou dolinou spojenou s návštěvou vodních mlýnů Na Oblazoch si jistě nikdo nenechá ujít. Délka trasy asi 12 km, více na mapě.

Pondělí 23.9.2019: Pracovní týden, pokud to počasí dovolí, zahájíme v Západních Tatrách. Naším cílem bude Ostrý Roháč (2 084 m), symbol Roháčů, geomorfologického okrsku Západních Tater. Vycházet se bude z ústí Ráčkové (Úzké) doliny. Trasa Jamníckou dolinou do Jamníckého sedla na Ostrý Roháč a Plačlivé se dá zkrátit přes Žiarské sedlo se sestupem kolem Žiarske chaty do ústí Žiarské doliny. Délka trasy asi 20 km, více na mapě.

Úterý 24.9.2019: Před odpočinkovým dnem si dáme něco středně náročného. A v čas podzimu jistě nebude na škodu zamířit na Velkou Fatru. Cílem bude Vyhlídkový vrchol Malinnô (Malinné). Trasu lze prodloužit o další a opuštěný vyhlídkový vrchol Šiprúň (1 461 m). Vyrazíme z Vlkolínce (skanzen) přes Malinô Brdo se sestupem do Čutkovské doliny k záchytnému bodu. Trasu lze různě zkracovat i prodlužovat, naskýtá se vícero variant. Délka trasy asi 12 km. Více na mapě.

Středa 25.9.2019: Na středu (může se posunout podle počasí) plánujeme odpočinkový den. Individuálně bude možno vyrazit za nákupy a nebo za turistikou.

Čtvrtek 26.9.2019: Předposlední den konečně zamíříme do Vysokých Tater. Tady již žádnou velkou novinku nevymyslíme, protože turisté mají velice omezený výběr vrcholů. Výchozím i cílovým bodem Štrbské Pleso, v plánu je průchod Mlynické a Furkotské doliny s přechodem přes Bystrou lávku. Pochopitelně bude možné vyrazit i za jinými cíli (Kriváň, Rysy) a nebo se podívat po zajímavostech v okolí Štrbského či Popradského plesa. Délka trasy asi 15 km. Více na mapě.

Pátek 27.9.2019: Na závěr by se patřilo dát si nějaký pořádný nášup. A tím by třeba mohl být Baníkov (2 178 m) v hřebeni Roháčů. Výstup z ústí Žiarské doliny dá sice zabrat, ale po cestě je záchytný bod - Žiarska chata. Sestup pak je plánován strmou dolinou Parichvost, kterou jsme na Týdnu VHT zatím neprošli. Autobus bude čekat v ústí Jalovecké doliny, takže je možné si naplánovat i kratší túru po magistrále a nebo třeba na vyhlídkový vrch Babky (1 566 m) přes chatu Pod Náružím. Délka trasy asi 18 km, více na mapě.

Vysoké Tatry

Sobota 28.9.2019: Poslední den nás již čeká odjezd domů. Neplánujeme žádnou túru, pouze zastávku na nákup sýrů.

Předpokladem pro absolvování všech naplánovaných túr je nejen dobrá fyzická kondice, ale také dobré počasí. Tento program může být pozměňován a pořadí túr (v závislosti na počasí a sněhových podmínkách) prohazováno. Nezapomeňte si s sebou vzít platné doklady a také kartičku vaší zdravotní pojišťovny. Také nezapomeňte na připojištění pro pohyb v horách (pokud nemáte Alpenverein, ČHS aj. podobné pojistky). Rovněž doporučujeme přibalit teplejší oblečení, rukavice a čepice, kvalitní pohorky aj. Pro jistotu…

Cenu Týdne VHT jsme museli opět mírně navýšit z důvodu neustále rostoucích cen ubytování i dopravy. Při odjezdu z Ostravy činí cena 5 200 Kč a 5 600 Kč při odjezdu z Plzně a Prahy.

• Přihlášky na emailu balaj@treking.cz, tel.: +420 607 213 773
  • Číslo účtu: 2200260340/2010

A nějaké fotogalerie ze skončené akce

Venušina sopka Úplňky Chata Vyškovec Strečno Jeseníky, ubytování Soumrak Rýchorská bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus, Kavkaz Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Neptun Vosecká bouda Brankovský vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Hmyz Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Spací pytle Nimbostratus Softshell

4.12.2018 / Otakar Brandos
Turistika · Janková - Dutá skala - Vrícko, túra napříč hřebenem Lúčanské Malé Fatry / Fotogalerie k článku

Je nádherný podzimní den. Prosluněná horská úbočí Lúčanské Malé Fatry, oděná do pestrobarevného podzimního šatu, neodolatelně lákají k návštěvě. K návštěvě zvou i blízké a stejně malebné hřebeny …

3.12.2018 / Ondřej Havelka
Cestování · Starý zákon pohledem cestovatele, nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty (4): Vyvolený poutník Abram

Bůh poutníkovi žehná a stále jej in-spiruje: Mnohé texty Pentateuchu preferují poutnický, s pastýřstvím spjatý život, zatímco usedlý život spjatý se zemědělstvím nehodnotí stejně kladně (např. Gn 4). Také výstavba měst a …

30.11.2018 / Otakar Brandos
Trek · Bílé Karpaty, přechod v babím létě: Trek přes Velkou Javořinu a Velký Lopeník na Vršatská bradla (1) / Fotogalerie k článku

Bílé Karpaty jsou nádherným pohořím plných přírodních krás a zajímavých cílů. Proto kolegům Dejvovi s Aljošou nedalo moc práce, aby mě překecali na výlet právě sem. Místo treku v oblasti Králove hole v Nízkých …

28.11.2018 / Martin Pánek
Turistika · Přes Jánošíkove diery a Velký Rozsutec na chatu pod Chlebom, dvoudenní túra na Malé Fatře

V poledne vystupuji z autobusu u hotelu Diery, který je nejoblíbenějším výchozím místem do Jánošíkovych dier. Ty jsou snad nejnavštěvovanějším místem celé Malé Fatry. Zatímco přes léto je tu doslova narváno …

26.11.2018 / Otakar Brandos
Památky · Památky UNESCO v České republice: 12 atraktivních, avšak výletníky obležených turistických cílů

Památky UNESCO jsou velkým turistickým lákadlem. To, bohužel, ke škodě jak památek, tak …

26.11.2018 / Hynek Skořepa
Naše vrcholy · Tisá skála - opomíjená krasavice. Tip na výlet v Hornosázavské pahorkatině

V komplexu lesů mezi Čáslaví a Golčovým Jeníkovem se nachází Tisá skála. Se svými 392 metry nad …

23.11.2018 / Otakar Brandos
Turistika · Blata Jizerských hor: Tip na hezkou túru, když počasí zrovna nepřeje / Fotogalerie k článku

Blata Jizerských hor. Svět tůní a neprůchod- ných rašelinišť. Svět zřídkavých druhů rostlin a živočichů …

21.11.2018 / Komerční sdělení
Trek · Trek k Mount Everestu přes dvě sedla

Celé naše dobrodruž- ství začíná v horském městečku Lukla. Naše letadlo je velmi malé, je konec sezóny, a tak …

21.11.2018 / Ondřej Havelka
Cestování · Starý zákon pohledem cestovatele, nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty (2): Starý zákon a nejstarší cestopisy lidstva

Texty z doby Šalomounovy: První část Starého zákona, pět knih Mojžíšových (latinsky Genesis …

7.11.2018 / Otakar Brandos
Turistika · Pekelné Štiavnické vrchy; putování po vyhlídkách, jezerech, památkách a vrcholech sopečného pohoří / Fotogalerie k článku

Rozkaz zněl jasně: nízké kopce a hlavně dostatek "záchytných" bodů. A protože jsem letos na jaře a opět …

6.11.2018 / Tomáš Osinek
Outdoor vybavení · Digitální fotoaparát na výlety. Jaký vybrat, aby s vámi udržel krok a nevzdal to už pod kopcem?

Hledáte nový digitální fotoaparát, který můžete brát s sebou na všechny výšlapy? Nejlepší volbou …

Reklama, turistické trasy a výlety podle pohoří