Poslední aktualizace: 25.10.2021 , svátek má

Svátky 2021 v ČR, státní svátky v Česku

Kalendář svátků a významných dnů v ČR v roce 2021

3.11.2020 | Otakar Brandos

Česká republika má celkem 7 státních svátků a 6 ostatních svátků. V roce 2021 připadá 9 svátků, které jsou spojeny s dnem pracovního volna, na všední (pracovní) den. Čtyři svátky roku 2021 připadají na víkend. Toho jistě lze využít pro plánování výletů i dovolených. A nejen na hory.

Datum den v týdnu svátek typ svátku
1.1.2021 Pátek Den obnovy samostatného českého státu, Nový rok státní svátek
25.12.2021 Sobota 1. svátek vánoční ostatní svátky
26.12.2021 Neděle 2. svátek vánoční ostatní svátky

Významné dny v roce 2021

Svátků a státních svátků máme 13. A významných dnů máme rovněž 13. Významné dny však nejsou spojeny s dny pracovního klidu, jedná se o běžné pracovní dny.

Na 16. leden připadá Den památky Jana Palacha. 27. ledna máme Den památky obětí holocaustu a předcházení zločinům proti lidskosti. 8. března je Mezinárodní den žen neboli MDŽ.

Na 9. březen připadá Den památky obětí vyhlazení terezínského rodinného tábora. Jen o tři dny později, 12. března, je Den přístupu České republiky k Severoatlantické smlouvě (NATO). A na 28. březen připadl Den narození Jana Ámose Komenského.

7. dubna je Den vzdělanosti, 5. května významný den - Květnové povstání českého lidu. 15. května je Den rodiny a 10. června Den památky obětí, vyhlazení obce Lidice. 18. června je Den hrdinů druhého odboje a 27. června Den památky obětí komunistického režimu.

Nově do kalendáře významných dnů přibyl 21. srpen jak Den obětí invaze vojsk Varšavské smlouvy. 8. říjen je Památným dnem Sokolstva a posledním významným dnem roku 2021 v ČR je 11. listopad, který je Dnem válečných veteránů.

20.10.2020 / Martin Zapletal
Trek · Vandr přes Novohradské hory, trek na česko-rakouském pomezí / Fotogalerie k článku

Ačkoliv v Česku jezdíme spíše do krajin severních, nyní jsme dostali chuť podívat se do Novohradských hor tedy k jižní hranici. Při tom jsme zvolili takovou trasu, abychom poznali i kus krajiny v podhůří. Rozhodli jsme se dojít …

16.10.2020 / Otakar Brandos
Turistika · Jeseníky za jelení říje: dvoudenní okruh z Rejvízu a houbařské žně na Medvědí louce / Fotogalerie k článku

S Aljošou míříme do Jeseníků. Na Rejvíz. Momentálně ale stojíme v koloně. Dnes již na třetím úseku rozkopaných silnic. Silničáři jsou zřejmě na "houm ofisu". Nejsem si tak úplně jist, zda-li se jim podaří z domácí kanceláře …

14.2.2020 / Josef Hebr
Hrady · Pecka - hrad koupený za korunu…

Čím dál tím víc mi připadá, že osudy českých hradů jsou snad jako psané přes kopírák. Prostě na začátku existence nějaké hradisko na skalní ostrožně, potom zeman, který postavil první objekt, dále třeba bratři a další …

12.10.2020 / Otakar Brandos
Blog· Vzpomínky na Láďu: Maroko, Alpy, zimní Tatry, Apeniny, Králický Sněžník, sopky Nízkého Jeseníku

Už ani přesně nevím, kde jsme se s Láďou poznali. Zdali při některém ze zájezdů v Alpách, když jsem ještě vodil horské zájezdy, a nebo v Maroku. Pravdou ale je, že jsme se vídávali na horách od onoho prvního setkání poměrně …

Malý Roudný Úplňky Chata Horalka Strečno Jeseníky, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Ararat Afélium Zverovka Chalupská slať Krkonoše, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Nimbostratus Pohorky