Poslední aktualizace: 19.3.2024 , svátek má
Treking > Testy > Fenix HM51R Ruby V2.0, test výkonné čelovky

Fenix HM51R Ruby V2.0, test výkonné čelovky

Recenze miniaturní nabíjecí čelovky Fenix HM51R Ruby V2.0 s výkonem až 700 lumenů

24.10.2021 | Otakar Brandos
HM51R Ruby V2.0

Nabíjecí čelovka Fenix HM51R Ruby V2.0 je mladším sourozencem svítilny HM51R Ruby. Nová čelovka od Fenixu je sice o pár gramů těžší (80 g oproti původním 77 g), má však vyšší výkon (700 lm oproti 500 lm) a některé další inovace. Díky malým rozměrům, nízké hmotnosti, vysokému výkonu a dobré výdrží baterie se nová Ruby jistě dostane do hledáčku turistů a trekerů, kteří se snaží ušetřit v batohu každý gram.

Tělo čelovky HM51R Ruby je vyrobeno ze slitiny hliníku. To zajišťuje dobrou odolnost proti mechanickému poškození a zároveň dobré chlazení. Tělo svítilny, které je vodotěsné HM51R Ruby V2.0 (má vydržet ponor až do dvou metrů) a zaručuje činnost i v pořádném lijáku, má nezvyklý válcovitý tvar. Čelo je osazeno výkonnou LEDkou Cree XP-G3 a dvěma červenými LED Everlight 2835. Výrobcem uváděná životnost LEDky je 50 000 hodin, světlo neutrální (4 500 K). Výkon dosahuje až 700 lumenů a dosvit až 120 metrů.

Napájení subtilní svítilny, která je mimo jiné nárazuvzdorná (má vydržet pád z výšky až 2 metry), zajišťuje akumulátor typu RCR123A s kapacitou 700 mAh. Ten se dobíjí přímo v čelovce s pomocí USB-C konektoru. Konektor (nabíjecí kablík) je taktéž součástí dodávaného balení.

HM51R Ruby V2.0

Tlačítkem na boku těla svítilny lze regulovat výkon čelovky, přepínat ji do jednotlivých režimů. Pro bílé světlo jsou to režimy 700 lm (po dobu 1 minuty, pak se výkon plynule sníží na 500 lm), 400 lm (po dobu 5 minut, pak se výkon plynule sníží na 200 lm), 150 lm, 50 lm a 3 lm. Baterie má v jednotlivých režimech výdrž 0,5 h, 1,5 h, 2,5 h, 8 h a 120 h. Pro červené světlo jsou 4 režimy - 5 lm (36 h), 1 lm (100 h), červené blikání 5 lm (72 h) a SOS 5 lm (72 h). Čelovka Fenix HM51R Ruby V2.0 má tedy k dispozici celkem 9 světelných režimů s deklarovanou výdrží od 1/2 h po 120 h.

Tlačítko na boku svítilny rovněž slouží ke kontrole stavu baterií (opravdu fajn funkce). Stačí krátce namáčknout a tlačítko se rozsvítí buď zeleně a nebo červeně. Pokud kontrolní LEDka svítí zeleně kontinuálně, je kapacita akumulátoru nad 80 %. Pokud zelená začne blikat, má baterie stále ještě 50 až 80 % energie. Když se rozsvítí červená barva, klesla energie akumulátoru pod 50 %, ale je vyšší než 20 %. No a když se červená LEDka rozbliká, zbývá v akumulátoru méně něž 20 % energie.

Pod reflektorem je ve spodní části těla svítilny microUSB-C zdířka, která je chráněna pružnou pryžovou krytkou. Zdířka slouží k dobíjení akumulátoru čelovky. Ať již z powerbanky nebo počítače či jiného podobného zařízení. Doba nabíjení plně vybitého akumulátoru činí přibližně 1,5 hodiny. Na druhém "konci" válcového těla čelovky je šroubovací uzávěr, pod kterým se nachází akumulátor (baterie).

Fajn vychytávkou je, podobně jako u předchozího modelu Ruby, magnetická koncovka. Tou lze svítilnu "připevnit" ke kovovým předmětům. Přijde mně ale, že použitý permanentní magnet je slabší než u předchozí svítilny, protože při bočním závěsu mi ji nastavitelný popruh vždy "kácel", převažoval. To lze ale odstranit tím, že svítilnu vyjmeme z držáku a budeme ji používat jako svítilnu kapesní.

HM51R Ruby V2.0 HM51R Ruby V2.0

K zapnutí čelovky stačí podržet tlačítko po dobu asi půl sekundy. K přepínání mezi režimy se používá krátké namáčknutí, k přepínání mezi bílým a červeným světlem dvojité namáčknutí. Dosvit čelovky činí až 120 metrů, což postačuje opravdu bohatě. Fajn je, že si čelovka pamatuje posledně použitý mód, do kterého se zapne při opětovném rozsvícení. Já toho využívám hlavně při nočním focení hvězdné oblohy. Červené světlo totiž nemá negativní vliv na akomodaci oka. Nechtěnému zapnutí čelovky lze zabránit elektronicky (podržet spínač asi 2 s) a nebo mechanicky - stačí pootočit krytem uzávěru akumulátoru.

A jaký je výsledný dojem z nové fenixácké čelovky HM51R Ruby V2.0? Výborný. Čelovka je opravdu lehká, kompaktní, má solidní výkon a jednoduché ovládání. Úprava elastických popruhů je velice snadná, popruhy jsou stabilní a na hlavě svítilnu dobře drží i při běhu. Stabilitu zajišťují i adhezní protiskluzové pásky. Při pohybu po silnici mimo město jistě oceníte reflexní prvky na popruhu čelovky. A o nerozbitnosti a vodotěsnosti svítilny jsem psal již výše.

Parametry čelovky Fenix HM51R Ruby V2.0, hodnocení
  • Hmotnost: 80 gramů (včetně popruhu a akumulátoru), 60 gramů (bez akumulátoru)
  • Rozměry: 66 mm × 36 mm × 32 mm
  • Orientační cena čelovky Fenix HM51R Ruby V2.0 1 699 Kč
  • Hodnocení:
HM51R Ruby V2.0 HM51R Ruby V2.0 Treking.cz - diskuze

Další Fenix svítilny, může vás zajímat

20.10.2021 / Otakar Brandos
Trek · Narozeninové Jeseníky (1). Pohodový 45kilometrový okruh přes Velkou kotlinu, Dlouhé stráně a Divoký důl / Fotogalerie k článku

Jeseníky, či správně Hrubý Jeseník, jsou ideálním pohořím k vícedenním trekům i v letním období. Nejenže je možné v Jeseníkách naplánovat docela výživné trasy vyhýbající se, alespoň z velké zčásti, davům turistů, ale …

20.10.2021 / Ondřej Havelka
Cestopis · Pouť k mekkánské Kostce v oparu předčasí (1). Fascinující dějiny jednoho z nejvýznamnějších náboženských poutních míst

Fascinující dějiny jednoho z nejvýznamnějších náboženských poutních míst na celém světě, mekkánské Ka'by (nebo též Kaaba, v překladu "kostka či krychle"), lze rozdělit do dvou údobí, či lépe vyjádřeno do dvou časů: do …

18.10.2021 / Dorek Čermák
Trek · Ještědsko-kozákovský hřbet na čtyři dny. Projekt 13/6 - Liberecký kraj / Fotogalerie k článku

A je to tu. V předpovědi pár dnů skvělého počasí. Telefonát Markétě, potkáme se v Tetřevím sedle pod Ještědem v podvečer. Čeká mě osmihodinová jízda po železnici, kde mám v Brně pár minut na přestup na …

16.10.2021 / Radomír Hruška
Trek · Vápencové eldorádo v pohoří Hochschwab, vysokohorská turistika v rakouských Alpách (2)

Na krasové plošině Sonnschienalm v okolí chaty není jediný zdroj vody. Sám mám sotva litr, což do večera jistě nevydrží. Jura je celkem rozmrzelý, neboť chce jít dál, my ostatní řešíme pitný režim. Velkým problé …

12.10.2021 / ESO2114
Vesmír · Trpasličí planety a asteroidy: 42 snímků ESO zachycuje největší planetky hlavního pásu Sluneční soustavy

Pomocí dalekohledu ESO/VLT v Chile astronomové pořídili snímky 42 planetek patřících k největším objektům hlavního pásu asteroidů mezi Marsem a Jupiterem. Vůbec poprvé se vědcům podařilo zobrazit takto …

10.10.2021 / Otakar Brandos
Hrady · Skalní hrad Pařez, hezká zřícenina na západním okraji Prachovských skal

Skalní hrad Pařez není mezi návštěvníky Prachovských skal asi nijak znám. Bodejť by ne, když Pařez stojí až na samotném západním okraji této pískovcové skalní oblasti asi dva, dva a půl kilometru od vyhlášeného skalní …

7.10.2021 / Václav Vágenknecht
Turistika · Walliské Alpy a Benské Alpy, vysokohorská turistika ve švýcarských Alpách (1)

Neoddiskutovatelný symbol švýcarských Alp představuje Matterhorn. Místní občané o něm tvrdí, že v zemi nenalezneme fotografovanější objekt; daleko od pravdy není ani tvrzení, že mezi ostatními vrcholy představuje neko …

• 6.10.2021 / Ubytování
    Welser Hütte Welser Hütte, další z horských chat v pohoří Totes Gebirge

• 5.10.2021 / Ubytování
    Almtalerhaus Almtalerhaus, horská chata pod nejvyšší horou Totes Gebirge

2.10.2021 / Klára Polášková
Tipy na výlet · Podzimní Třístoličník nabízí úchvatné výhledy na Šumavu i Alpy

Nejkrásnější výhledy na českou i bavorskou stranu Šumavy jsou na podzim z vrcholu Třístoličníku. V případě příznivého počasí jsou odsud vidět i rakouské Alpy. Tato fantaskní skalní vyhlídka proto určitě stojí za návště …

• 4.10.2021 / Ubytování
    Hochfeilerhütte Hochfeilerhütte, velká horská chata na dohled nejvyšší hory Zillertálských Alp

28.9.2021 / Martin Zapletal
Trek · Přes Šluknovský a Frýdlandský výběžek: 7denní vandr na nejsevernější bod Česka

V půlce června 2021 jsme měli 7 dní volna. Chtěli jsme se podívat do míst, kde jsme ještě nebyli, do dvou velkých výběžků na severu republiky, Šluknovského a Frýdlandského. Ve Šluknovském jsme se sice už loni projeli na …

Velký Roudný Úplňky Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky