Napsat článek Průvodce Soutěže Kalendář Cestování Cykloturistika Horolezectví Snow Příroda Archiv Rozhledny Památky Jeskyně Vrcholy
Poslední aktualizace: 17.8.2016 , , svátek má
Treking > Treky, turistika > Ferrata na Toblinger Knoten

Ferrata na Toblinger Knoten

Túra okolo Tre Cime, Dolomity

16.9.2010 | Peter Kračmer

Po niekoľkých rokoch sme vystriedali letnú dovolenku pri mori za aktívnu dovolenku v Dolomitoch. Ide asi o najlepšiu destináciu pre aktívnu dovolenku. My sme sa tu vybrali na turistiku a na via ferraty (klettersteig).

Vrcholové foto, v pozadí Tre Cime

Po precestovanej noci prichádzame ráno do kempu Alla Baita pri Misurine (1 800 m n. m.). Jeho poloha je veľmi výhodná pre túry v skupine Cadini alebo Tre Cime di Lavaredo (Drei Zinnen), teda v Sextenských Dolomitoch. Kemping leží v blízkosti jazera Lago di Misurina, takže ani v horúcich letných mesiacoch tu počas noci nie je najteplejšie. Spôsobuje to aj vysoká nadmorská výška a takisto jeho poloha, pretože zo západu ho pred slnkom "chráni" skalný hrebeň M. Popena z východu skupina Cadini.

Po rozbalení stanu a zabývaní sa, zvažujeme kam sa vydáme na zvyšok dňa. Rozhodli sme sa pre túru okolo Tre Cime di Lavaredo. Pre pokročilý čas si chceme skrátiť cestu a ušetriť hodinu šľapania. V obchode si kupujeme lístky na autobus, ktorý nás vyvezie pod známe tri veže, ku chate Rifugio Auronzo (2 320 m n.m.). Tu sú totálne preplnené parkoviská a všade navôkol je kvantum ľudí.

Po chodníku č. 105 ideme do sedla Forc. del Col de Mezo a prechádzame na severnú stranu za tri veže. Pokračujeme na chatu Rif. Tre Cime - A. Locatelli (2 405 m n.m.). Celou cestou obdivujeme Tre Cime a množstvo lezcov v severných stenách. Po pravej ruke máme na očiach dominantné M. Paterno (2 744 m n.m). Pri chate si dáme pauzu na občerstvenie a poradu o ďalšom pokračovaní dnešnej túry.

Voľba padla na krátku ferratu Leiternsteig (rebríkový výstup), vedúcu na Torre di Toblin (2 617 m n.m.) v nemčine Toblinger Knoten. Od chaty pod nástup je to len kúsok. Ide o jednosmernú ferratu, ktorá začína na severnej strane. Jej prevýšenie je 110 m, je vzdušná s peknými výhľadmi a veľmi frekventovaná. Najkrajší výhľad je samozrejme z vrcholu na Tre Cime.

V sprievodcovi je označená ako ťažká zaistená cesta - C. Zostupuje sa po ľahšej variante na severovýchode s názvom Feldkurat-Hosp-Steig. Opäť prichádzame k chate Rifugio Tre Cime - A. Locatelli a pokračujeme po ceste č. 101 do sedla Forcela Lavaredo (2 454 m n.m.). Odtiaľto už len klesneme na chatu Rifugio Auronzo a okruh je uzavretý.

Prohlédnout fotky k článku

Škoda že sme nestihli posledný autobus, ktorý odchádza o piatej. A tak skúšame stopovať a ušetriť si nohy pred 5 km zostupom. Po chvíli nám zastaví mladý pár z Toblachu a ochotne nás zviezli dole.

Toblinger Knoten v Dolomitech, turistická mapa

Celkovo sa jednalo o nenáročnú okružnú túru, plnú krásnych výhľadov. Na celej trase sa nachádzajú až štyri horské chaty, takže s občerstvením nie je problém ani v horúci deň.

16.09.2010, 14:59 TomK | Alternativa od severu
16.09.2010, 10:07 Ivan Zajíček | Krásný záľitek
16.09.2010, 15:57 Peter | dá sa ja tak

+ Co jsou to via ferraty?
+ Ferrata Diavolo, zajištěné cesty v Alpách

Nalžovské Hory, lesní park
 08.12.2017 1 příspěvek
Black hill outdoor Forester, recenzia
Co s sebou na hory na túry
 07.12.2017 2 příspěvky
 23.11.2017 1 příspěvek
Horolezectví a doping? Použití kyslíku
 22.11.2017 6 příspěvků
Smrk, túra na horu v Beskydech
 21.11.2017 7 příspěvků
České středohoří a sopečné vrcholy
 21.11.2017 5 příspěvků
 09.11.2017 7 příspěvků
Černá Hora, trek v Černé Hoře
 08.11.2017 1 příspěvek
Šavlozubé kočky, lvi, levharti a "jaguáři"
 07.11.2017 2 příspěvky
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme