Poslední aktualizace: 14.4.2024 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Horská Chata pod Suchým (1 075 m n.m.) na Malé Fatře

Horská Chata pod Suchým (1 075 m n.m.) na Malé Fatře

Chata pod Suchým - cena ubytování, kontakt a provozní doba chaty

31.10.2007 | Otakar Brandos

Chata pod Suchým patří bezesporu k nejznámějším horským chatám Malé Fatry. Chata pod Suchým leží ve výšce 1 075 m na jihozápadním úbočí vápencové homole Suchého, který je považován za poslední vrchol hřebene Malé Fatry. Ten ale ve skutečnosti pokračuje dále na Strečno a přes Minčol a Martinské hole na Kžak a Fačkovské sedlo. Malá Fatra nejsou totiž jen Rozsutce a Kriváně, ale také sousední část – Lúčanská Malá Fatra.

Chata pod Suchým

Turistická chata pod Suchým je nejsnáze dostupná po červené turistické značce z Nezbudské Lúčky přes Strečno (resp. Starhrad) a nebo po zelené turistické značce z obce Varín a Chaty pod Jedžovinou. Chata pod Suchým poskytuje příjemné, by nepříliš luxusní přístřeší, příjemnou atmosféru.

Jídelní lístek dnes standardně nabízí polévky, hlavní jídla a dokonce i moučníky. Piva a dalších tekutin je na chatě vždy dostatek. Elektřina na chatě běží jen ve večerních hodinách z dieselového agregátoru. Nad chatou, ke které vede zásobovací cesta z Nezbudské Lúčky, je menší vlek a lyžařská sjezdovka.

• Chata pod Suchým, Malá Fatra
  • Mobil: +421 918 662 535
  • E-mail: info@chatapodsuchym.eu
  • Web: www.chatapodsuchym.eu/
  • Kapacita 62 lůžek ve 4, 8 a 12lůžkových a 14 míst v noclehárně
  • Cena: 16 EUR, ve vlastním spacáku 12 EUR a v noclehárně 10 EUR
  • Otevřeno celoročně

Chata pod Suchým (-OB-, 13.09.2012, 22:19 )
od mé poslední návštěvy opravdu prokoukla. Nejen co do čistoty, ale i ochoty obsluhy a hlavně nabídky jídel a nápojů. Chválím výbornou česnečku, překvapilo mě pivo Holba vyráběné pod Jeseníky. Těšil jsem se na "žíznivého" mnicha, ale to je opravdu jen detail :-)) Celkově velká spokojenost.
Je to poznat ! (Toska, 07.08.2012, 17:16 )
Těšil jsem se na změny a na pivo jsem zaskočil poprvé 29.7. a pak i s polívkou 4.8. Vstřícnost je znatelná, úprava snad čistotě původního interiéru moc neublížila. Barpult je přece jen komunikaci nakloněnější než nízké podávací okýnko, krz které ale stejně většina obsluhy asi bude muset z provozních důvodů probíhat. Lidí vcelku jako much, snad to není jen těmi prázdninami. Polívku jasně, že chválím, škoda že pivo není slovenské. Těším se na přístě !
Moje zkušenost (WentYL, 07.08.2012, 15:14 )
Ahoj bando, byl jsem tam s kamarádkou letos v první půlce března. Sněhu mraky, na trase ani noha. Chatár byl přítomen a topil pouze v hlavní místnosti, kde bylo možné přespat ve spacáku. Nevyužili jsme však, poněvadž jsme se těšili na větrný nocleh na hřebenu (vím nesmí se to). Dle chatára jsme ten den byli jediní, kdo na chatu zavítal, den před námi, tam prý byl jeden člověk, což sedí, aspoň dle zavátých stop, jež byly před námi. Pivo flaškové, no ono při takovém provozu bych si čepované asi ani nedal. Z jídla byla tuším nějaká polévka, ale nezkoušel jsem a radši jsem dal ještě jeden Šariš. Pokud je nový majitel (a navíc z Chaty pod Chlebom), tak fajn, služby se určo zvednou.
Chata funguje (LukᚠLenon, 20.07.2012, 16:58 )
na jedničku! Brzy budou opraveny informace a text, ale můžu říct,že není čeho se obávat!
Vše O.K. (Jarmila, 20.07.2012, 18:53 )
Přespali jsme z 5tého na 6tého července a super. Hlavně kuchyně se zlepšila o 100%
Ďakujeme a všetkých pozývame (Chatári, 07.08.2012, 11:31 )
Ďakujeme za recenzie,dúfame,že budú spokojní aj ostatní.Po skúsenostiach na Chate pod Chlebom, kde sme už 4 roky,chceme prinavráti dobré meno aj Chate pod Suchým.Všetkých turistov pozdravuje chatárska československá zostava Janka a Drahoš!
Ahoj a díky za milá slova, (-OB-, 07.08.2012, 11:56 )
počátkem září (septembra) nás tam máte, rádi se na dalším z Karpattreků stavíme na něco dobrého k jídlu i pití :-)) Jsem rád, že se konečně i na horských chatách kormidla chytají lidé s kladným vztahem k horám i turistům.
ZMĚNA NÁJEMCE (LukᚠLenon, 01.06.2012, 15:47 )
Ode dneška by chata měla změnit nájemce. A to ty, co zpravují chatu pod Chlebom. Takže to vypadá jako změna k lepšímu. Bylo na čase, chata na tak pěkném míatě si to zaslouží! Pravděpodobně asi budou změněna telefonní čísla! Tak na to pozor!
Aktuální tel.číslo!!!! (LukᚠLenon, 04.07.2012, 14:53 )
Nové číslo na chatu +421 0918 523 200. Ceny ubytování mají údajně zůstat stejné. Během tohoto měsíce tam zavítám a zjistím stav přímo na místě.
Je to v klidu (Petr Jahoda, 19.11.2011, 20:53 )
Nechápu, co někteří negativci mají. Já tam spal během posledních čtyřech let čtyřikrát a bylo to vždy v pohodě. Jídla sice moc není,ale je tam pivo,horcová,teplo a hlavně střecha nad hlavou.Loni na jaře jsem tam dokonce byl s kamarádem sám a krásně jsme se s jediným člověkem obsluhujícím chatu z horcovali :-).Je to stará klasika a pro mě za mě to tak může zůstat dalších 50 let. Zkuste někde v Krkonoších sehnat tak levný nocleh a třeba i na zemi, když je chata nacpaná.A pokud se nepletu,tak chata jede na agregát,takže pochopitelně elektrikou šetří.
Zaspali (Frigo, 15.11.2011, 14:58 )
Na tej chate bolo dobre v 70. rokoch minuleho storocia. Asi preto lebo sme boli mladi.
Nikdy více (Luděk, 19.08.2011, 13:20 )
Na chatě jsem chtěl přespat. Pivo pouze flaškové. Kapustnica 1,5 E . Pouze horká voda, 4ks plátku zelí, 3 ks kolečko klobásy. Sbalil jsem se a šel dál. Nikdy víc.
Bída s nouzí (Michal, 08.08.2011, 22:57 )
Byli jsme tam letos v létě a opravdu nic moc. Nefunguje elektřina o nějaké možnosti se umýt nemůže být řeč. Jídlo vyloženě mizerné a drahé, porce malé. Jedinou devizou je dostatek pokojů a možnost určitého soukromí. Jinak je to ale návrat do první poloviny minulého století. Osobně bych ocenil lepší služby třeba i za více peněz.
Chata si zaslouží víc (Rosťa Rzyman, 17.07.2009, 00:19 )
Chatu jsem k přespání letos využil v zimě i v létě. Za 5 Euro ve vlastním spacáku člověk moc nechce, přesto pokus nacpat všechny nocležníky do jednoho pokoje je, myslím si, nesmysl. Zvlášť v zimě, kdy se každý snaží sušit si mokré věci. Navíc když začnou topit "už" v 5 hodin odpoledne a do rána jde stejně na pokoji pára od huby, jde sušení moc pomalu. Taky spát na vrchní pryčně rozvrzané poschoďové postele není žádná atrakce. A ten, co spí dole, aby se celou noc bál, jestli postel vydrží. A výmluva, že přece nebudou uklízet více než jeden pokoj, je dost chabá. Měl jsem pocit, že nejenže nejsem vítán, ale že jsem dokonce na obtíž. Tak krásná chata na tak nádherném místě by si určitě zasloužila i od personálu daleko víc. Možná by se tady pak zdržovalo i více turistů a chata by potom zase ožila. I já pamatuji její daleko lepší časy.
Bylo tady fajn, ale ? (-OB-, 27.07.2009, 12:46 )
Před časem jsme na chatě s kamarády také přespali. Na podzim. Na chatě bylo fajn, pití i nějaká ta polévka, příjemný večer. Jen kotelníka, který stále procházel tam a sem a nadával, že se tady nezavírají dveře dívajíc se na nás (asi jsme seděli nejblíže dveří v restauračce) a neberouc na vědomí mou odpověď, že my otevřeno nenechali, jsem musel neurvale poslat do prdele, že tady nejsme vrátni ? Pak již bylo vše O.K. :-)).
Názor na věc (Jaroslav Gerec, 04.03.2009, 13:39 )
Na chatě pod Suchým jsem byl letos v lednu a to po dlouhé době ale trošku mě zklamala. Vlažná obsluha a ponurej barák bez světla... Kapustnica ale byla dobrá, takže aspoň něco. Chaulka pod Borišovem jak svému domečku říká Stano Arendáš na té "hezčí Velké " , to je jiné kafe... Tam taky sice nesvítí světlo, ale krásně blikají petrolejky. .Dle mého názoru už je teda příjemnější chata na K?ačianskej Magure na druhé straně Suchého. Zdar všichni horalové!!!
To je život..! (Ivan Zajíček, 05.03.2009, 17:37 )
Je to možné, už jsem tam nebyl 10 let. Nevíš jak mají na Klačianskej Maguře otevřené? Byl jsem tam před 30 roky a měli razítko s bernardýnem, ale nespal jsem tam. AHOJ!
odpově? (Jarin, 06.03.2009, 14:36 )
Nevím člověče, myslím že říkali že mají nonstop. Ale kámoš co tam byl se mnou má telefon, tak ho zkusím vysomrovat. Hoj
Ahoj Ivan (Borek, 10.03.2009, 08:41 )
Pred tridsiatimi rokmi, vtedy, ke? si dostal razítko z Chaty na Kl. Magure, som tam robil chatára. Chata je tam otvorená non-stop. Príbehy z tých čias a z chaty si môžeš prečíta v mojej skromnej knižke, ktorá i tu na týchto stránkach je prpagovaná s názvom : Kapot fatranský.
Výměna knih - hodně dobrý nápad..! (Ivan Zajíček, 10.03.2009, 13:07 )
Ahoj Borku! Rád si Tvou knihu přečtu, doporučuji udělat horskou česko - slovenskou výměnu -já Ti pošlu svou O HORÁCH, LIDECH A PIVU PODRUHÉ a Ty mi tu svoji. Napiš, kam ji mám posat. Zdraví Ivan
To je bezva nápad (Borek, 11.03.2009, 08:58 )
Ivan, napíš mi adresu na email : btomis@ehs.sk. Tam ti dám aj svoju adresu. Ahoj Borek
Kouzelná chata - kouzelné místo.. (Ivan Zajíček, 04.03.2009, 07:05 )
Chata mi mnohokráte poskytla občerstvení a i přístřeší -díky za ní.Ale před "čenicháčem" na Suchý nedoporučuji se příliš přežírat, výstup v zimě pak bývá "dvojvaječný" -sněhu bývá po kule!! Takže člověk pak moc suchý není..!!
Oprava tel. čísla (Rosa Rzyman, 27.02.2009, 11:24 )
Katka se trošku sekla, správné telefonní číslo na chataře na Chatu pod Suchým je +4210910677932.
oprava (ercz, 27.02.2009, 13:44 )
To číslo má by správne:+421910677932.
Oprava tel. čísla (-OB-, 04.03.2009, 07:52 )
Díky za zaslání nového telefonního čísla na chatu, již jsem to na stránce opravil.
Tel čislo na chatu pod suchým (katka, 30.07.2008, 22:03 )
Nové čislo na chatara : 0910667932
Nefunguje (Rosa Rzyman, 27.02.2009, 11:14 )
Právě jsem na uvedené číslo zkoušel volat. Bohužel, neúspěšně, číslo se nepoužívá, nepomohl ani pokus přidat +42.
otevírací doba v zimě (tesil, 03.11.2007, 12:26 )
bacha na otevírací dobu, letos v zimě fungovala chata jen od pátku do neděle. radši se předem domluvte telefonem

Praděd Mléčná dráha Zverovka Zámek Hluboká Beskydy, ubytování Soumrak Kamenná chata Roháče, ubytování Macocha Sovinec Hranická propast Hukvaldy Elbrus, Kavkaz Polární záře Chata Borišov Porubský bludný balvan Jeseníky, ubytování Spacáky Gran Paradiso Pluto Borový vodopád Vosecká bouda Helfštýn Cvilín Chata Šerlich Bouda Jelenka Ceres Babí léto Motýli Matterhorn Konopiště Drahotuš Proton Čelovky Cirrus Turistické batohy

Malá Fatra, horské chaty a útulny

CHATA POD CHLEBOM CHATA MARTINSKÉ HOLE
Chata pod Chlebom Chleb
Malá Fatra

Detail ubytování …
Chata Martinské hole Chata Martinské hole

Beskydy | Bílé Karpaty | Blatenská pahorkatina | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Děčínská vrchovina | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Džbán | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Ještědsko-kozákovský hřbet | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křemešnická vrchovina | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Smrčiny | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Belianské Tatry | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | źubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Myjavská pahorkatina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Ostrôžky | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Beskydy | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Starohorské vrchy | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Východoslovenská rovina | Zemplínské vrchy | Žiar