Poslední aktualizace: 21.6.2023 , svátek má
Treking > Vodopády > Jeseníky: Borový vodopád na Borovém potoce

Jeseníky: Borový vodopád na Borovém potoce

Borový vodopád, jeden z nejkrásnějších a nejméně známých jesenických vodopádů

20.6.2017 | Otakar Brandos

Borový vodopád zvaný také Vodopád na Borovém potoce nalezneme v krátké suťové dolině na severním úbočí Dlouhých strání známých díky přečerpávací vodní elektrárně (PVE) Dlouhé stráně. Borový vodopád se nachází na Borovém potoce, přítoku horské bystřiny Divoká Desná, v nadmořské výšce asi 800 metrů.

Borový vodopád

Borový vodopád dosahuje výšky asi 8,5 metrů. Jeho krása vynikne ponejvíce za jarního tání a nebo po vydatnějších deštích. Avšak ani v suchých obdobích roku návštěvou Borového vodopádu rozhodně neprohloupíte. Borový potok pramení pod plochým sedlem mezi vrcholy Dlouhých strání (1 353 m) a Mravenečníku (1 343 m), aby se po necelých 3,5 km vlil do Divoké Desné pod dolní nádrží PVE Dlouhé stráně.

Borový vodopád padá z vysokého skalního prahu, nad kterým se nachází ještě jeden a asi dva metry vysoký vodopád. K vodopádu vede přes kilometr dlouhá modře značená významová odbočka z rozcestí Pod Medvědí horou (665 m) v údolí Divoké Desné.

Borový vodopád, turistická mapa

Borový vodopád Treking.cz - diskuze
Venuše Pravčická brána Rýchorská bouda Hrad Sovinec Bludné balvany Švýcárna Šerlich Macocha Pluto Černá díra Motýli Matterhorn Burkvíz Zvířetník Karlštejn Slunce Cumulonimbus Bouzov Karimatky Kvasar Opruzeniny Orlík

1. Hrady Štramberská Trúba neboli Štramberský hrad, Štramberk
2. Jeskyně Zbrašovské aragonitové jeskyně: Hydrotermální jeskyně Hranického krasu, Teplice nad Bečvou
3. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníku a pátá nejvyšší hora v ČR
4. Rozhledny Rozhledna Černá studnice (Schwarzbrunnberg) u Smržovky
6. Horské chaty Luční bouda: Krkonoše a ubytování na Luční boudě, ceny a společná noclehárnah