Poslední aktualizace: 24.1.2022 , svátek má

Rozhledny: Rozhledna Suchý vrch, Orlické hory

Rozhledna na Suchém vrchu u Králik - Orlické hory

17.10.2012 | Kamil Balaj, foto Otakar Brandos

Rozhledna Suchý vrch se nachází pod stejnojmenným vrcholem ve výšce 975 metrů v Orlických horách. Je součásti Kramářovy chaty a byla původně stavěna jako vodárenská věž. Stavba probíhala v letech 1931-1932, podle návrhu architekta A. Patrmanna.

Rozhledna Suchý vrch

Rozhledna je betonová a její tvar připomíná hřib. Věž rozhledny je vysoká 33 m a na vyhlídkovou plošinu, která je výšce 22 metrů, vede 130 schodů. Dnešní podobu má rozhledna od poslední rozsáhlé rekonstrukce v roce 1986.

V letních měsících je rozhledna Suchý vrch cílem pro pěší výpravy, v zimě pak rájem pro běžkaře s desítkami kilometrů pravidelně udržovaných běžkařských tratí. Rozhledna Suchý vrch je přístupná celoročně od 9 do 17 hodin. Žetony na vstup je nutné zakoupit za 25 korun v bufetu Kramářovy chaty.

Při výstupu na rozhlednu můžete zhlédnout výstavu historických fotografií, které ukazují chatu a rozhlednu od roku 1926. Za příznivého počasí je nádherný výhled do širokého okolí, např. na Šerlich, Králický Sněžník, Kladsko, Hrubý Jeseník s Pradědem.

Čtěte také: Orlické hory, levné ubytování a turistické chaty, boudy

Jak se tam dostat?

Přímo k rozhledně můžeme dojet autem. Z Králík dojedeme po silnici č. 11 směrem do Jablonného nad Orlicí. Dojedeme do Červenovodského sedla a tady odbočíme doprava podle ukazatele k rozhledně nebo necháme v auto v sedle a pokračujeme pěšky po zelené turistické značce. Z města Králíky vede k rozhledně červená turistická značka.

Rozhledna Suchý vrch, turistická mapa

Vyhlídkový ochoz rozhledny Suchý vrch

+ Rozhledna na Anenském vrchu, Orlické hory
+ Rozhledna Pastýřka na Pastvisku u Moravské Třebové
+ Tyršova rozhledna neboli rozhledna Rozálka, Žamberk
+ Muzeum Pevnost Hanička - Dělostřelecká tvrz Hanička

Hory Pohodová hřebenovka Malé Fatry, Fatransko-turčanský Karpattrek (8)
Hory Divokou stopou Rodop (2), pastýřský kraj - Prespanský hřeben
Hory Trek hřebenem Velké Fatry na Malou Fatru, Fatransko-turčanský Karpattrek (7)
Slovenský ráj Barborka Sněžka Krkonoše, ubytování Karlštejn Téryho chata Říp Beskydy, ubytování Praděd Propast Macocha Skalnaté pleso Čičmany Lysá hora Měsíc Černé jezero Pieniny Šumava Velká Fatra Hukvaldy Lomnický štít Štrbské pleso Chopok