Poslední aktualizace: 28.1.2016 , svátek má

Finále Mountain Challenge proběhne v Krkonoších

Finále se odehraje v Krkonoších

30.7.2011 | TZ

Dva závody série Mountain Challenge 2011 horského maratonu dvojic již proběhly v Jeseníkách a Beskydech. Třetí a poslední maraton je na pořadu v Krkonoších v pátek 5. srpna. Start i cíl bude ve Špindlerově mlýně v areálu Svatý Petr.

Mountain challenge

Ve hře bude nejen vítězství v krkonošském závodě, ale také výhra v celé sérii. Na ten má zatím největší naději tým Vlčí důl - ryzí eXtrém z hor, který ale bude muset počítat s útokem tří valašských dvojic. Závod odstartuje známý sportovní komentátor Petr Vichnar.

Na závodníky čeká v Krkonoších celkem 64 horských kilometrů v náročném terénu. Po startu ve "Špindlu" čekají na odvážlivce postupně Dvoračky, Labská Bouda, U Bílého Labe, Luční Bouda, Sněžka, Pec pod Sněžkou a cíl opět ve Špindlerově mlýně v areálu Svatý Petr. Finálový závod poprvé zavítá na území Čech.

Na celkové vítězství mají největší zálusk vítězové z Koutů v Jeseníkách a druzí z Pusteven Vlčí důl - ryzí eXtrém z hor. Ale pro stíhající týmy existuje naděje, vedoucí tým totiž nepůjde v obvyklém složení. "V Krkonoších budeme závodit, ale já bohužel z rodinných důvodů nepoběžím, takže za mě bude muset někdo zaskočit. Věřím však, že to za mě kluci zvládnout," řekl Karel Axman, který bude tentokrát jen na dálku spoléhat na kolegu Václava Krále a jeho nového parťáka. Vlčí důl má na čele náskok čtrnácti bodů.

Na druhém až čtvrtém místě jsou valašské týmy SK Valašského království 3 (125 bodů), Podlysaci.tym.cz (123 b.) a SK Valašského Království 2 (100 b.). V ženách vedou Divoženky (86 b.) před MiŠ MaŠ Team (52 b.) a následují Fíkovy ženy (14b.). V mixech vede dvojice Rychlá a zběsilý (91b.) před dvojící Dare (81b.) a duem Sem Team (75b.)

Náročnost tratě i její délka však nejsou zvoleny jen pro vrcholové maratónce, ale zvládne ji i široká sportující veřejnost. "Krkonoše svým profilem nabídnou zase naprosto jiný závod než moravské hory Jeseníky či Beskydy. Věříme, že si závodníci závod opět užijí a těšíme se na vyvrcholení soutěže o celkového vítěze Mountain Challenge 2011," láká účastníky ředitel závodu Pavel Zitta.

Třetí závod je otevřený všem, i těm, kteří se nezúčastnili prvního klání v Jeseníkách či Beskydech. Závodí se v kategoriích muži, ženy a mix bez rozdílu věku. Na trati budou dvě občerstvovací stanice: Na 28. kilometru U dívčí lávky a na soutoku Úp na 48. kilometru. V případě přecenění sil bude zajištěn svoz závodníků zpět do místa startu a cíle. Vítěze jednotlivých závodů i celého seriálu čekají zajímavé peněžité odměny i věcné ceny, každý závodník obdrží tričko s logem závodu.

Vše podstatné k závodu naleznete na webových stránkách www.horskavyzva.cz. Dočtete se tam také o pravidlech závodu a povinnostech účastníků.

Mountain Challenge 2011 - druhý díl v Beskydech se blíží!

8.6.2011 | TZ

První červnovou sobotu úspěšně proběhl první závod třídílné série Mountain Challenge, v horském maratonu dvojic v Jeseníkách. Druhé dějství čeká na závodníky, ale i rekreační chodce v Beskydech na Pustevnách. Závod startuje v pátek 1. července pět minut před půlnocí a právě teď je správný čas se zaregistrovat.

Mountain challenge

Na závodníky čeká celkem 60 horských kilometrů v náročném terénu Moravskoslezských Beskyd. Start i cíl bude ve Skiareálu Pustevny, trasa povede přes Tanečnici, Čertův Mlýn, chatu Hubertku, Smrk, Včelín, Šance, Kobylanku, Lysou horu, Ostravskou chatu, Ostravici, znovu na Smrk a přes Bařiny.

Domácí prostředí budou chtít určitě využít borci z SK Valašského Království, kteří v prvním závodě skončili druzí v absolutním pořadí. "Budeme chtít určitě oplatit porážku kolegům z týmu Vlčí důl - ryzí E-xtrém z hor. V Beskydech bydlíme, takže budeme samozřejmě chtít využít domácího prostředí," řekli shodně Rostislav Filipec a Zbyněk Cypra z týmu SK Valašské Království.

"Myslím, že v Beskydech bude závod, byť je o tři kilometry kratší, náročnější. Vyběhnout dvakrát Smrk a k tomu Lysá Hora, to bude maso," uvedl k trase nadcházejícího závodu Rostislav Filipec. Vítězové z Koutů nad Desnou Karel Axman a Václav Král sice těsně po jesenickém závodu ještě váhali, ale nyní již jsou do závodu přihlášeni.

Náročnost tratě i její délka však nejsou zvoleny jen pro vrcholové maratonce, ale jak se ukázalo při prvním dílu v Jeseníkách, zvládne ji i široká sportující veřejnost. "Za cíl jsme si dali provést závodníky přes nejvyšší vrcholy Beskyd a zakomponovat zhruba do poloviny trati všem známou Lysou Horu, dominantu celého pohoří. To se nám, myslím, povedlo a věříme, že trasa zláká k absolvování co nejvíce lidí, toužících si zkusit svou výzvu!" láká všechny turistické nadšence hlavní organizátor Pavel Zitta.

Druhý závod je otevřený i všem, kteří se nezúčastnili prvního klání v Jeseníkách. Závodí se v kategoriích muži, ženy a mix rozdělených dále podle věku. Na trati budou tři občerstvovací stanice, v případě přecenění sil bude zajištěn svoz závodníků zpět do místa startu a cíle.Vítěze jednotlivých závodů i celého seriálu čekají zajímavé peněžité odměny i věcné ceny.

Mountain Challenge v Jeseníkách, to byl ryzí extrém z hor

8.6.2011 | TZ

V pátek 3. června odstartoval Mountain Challenge, třídílný seriál závodů v horském maratonu dvojic. Jako první vyzval statečné sportovce horský masív Jeseníků. Start i cíl byl ve Skiareálu Kouty v Koutech nad Desnou.

Závodníci postupně překonali Keprník, Šerák či Praděd a po 63 kilometrech, sedmi hodinách a pětatřiceti minutách byli první z nich v cíli. Zvítězilo duo s názvem Vlčí důl - ryzí extrém z hor složené z Karla Axmana a Václava Krále. Jako poslední dorazili do cíle Agrárníci, kterým závod trval 21 hodin a 45 minut. Do cíle dorazilo úctyhodných 64 ze 73 dvojic.

Na start ve Skiareálu Kouty se postavilo 73 dvojic, dohromady 146 závodníků. Po přibližně 24 kilometrech se na vrcholu Keprník objevila pět minut před třetí hodinou první dvojice Vlčí důl - ryzí Extrém z hor, za ní následovala dvojice Ste-to ve složení Štefan Lukašák, Tomáš Václavek, Valašské království 3 (Rostislav Filipec, Zbyněk Cypra) a Veselí Bratři SanaSport.cz (Pavel Paloncý, Zdeněk Štěpánek). Tyto čtyři týmy si to o medaile rozdávaly po celé trati.

Mountain challenge

Téměř celý závod vedla první dvojice Axman-Král - Vlčí důl - ryzí eXtrém z hor a v čase 7:35:31 zaslouženě dorazila první do cíle. "Složité to ani nebylo, i když kopců bylo hodně. Krizi jsme měli od Pradědu dál. Od začátku jsme šli na vítězství, chtěli jsme se maximálně vyždímat," řekl k závodu člen vítězného týmu Václav Král. Průběh závodu doplnil jeho parťák Karel Axman. "Vedli jsme od začátku, akorát na chviličku jsme pustili do vedení Valachy, ale pak jsme je zase vzali a už jsme to nepustili."

Bitvu na čele dokreslili i borci z Valašského království 3. "Kolega je na chvíli doběhl, ale oni mu řekli, že to jdou na vítězství, tak jsme je nechali vyhrát," řekl se smíchem Rostislav Filipec. "A regenerace? Jdeme na pivo," shodli se oba borci z Frenštátu.

Druhý byl tedy tým z Valašského Království 3 z Frenštátu pod Radhoštěm, který nakonec udolal třetí Ste-to o dvě minuty. Valašské Království 3 zároveň vyhrálo kategorii 40-55 let. "Už asi 10 km před cílem jsme se s třetím týmem Ste-to střídali, každý chvilku tahal pilku. Naštěstí závěrečný seběh sjezdovkou více vyhovoval nám," doplnil Zbyněk Cypra. Fantastický výkon prvních tří dvojic dokresluje to, že mezi prvním a třetím týmem byl po 63 kilometrech rozdíl pouhých čtyř minut.

Čtvrtí skončili Veselí Bratři s odstupem 30 minut, se Zdeňkem Štepánkem i Pavel Paloncý, který má zkušenosti s extrémními závody v Chile. "Závod se mi moc líbil. Kdybych to stavěl, volil bych asi stejnou trať. Myslím, že tento závod, na to že měl premiéru, naprosto jasně obstál a dal se srovnat se závody, které mají už třeba pátý nebo šestý ročník," chválil Pavel Paloncý a dodal: "V závodě jsme měli krize. U nás je to tak, že zpočátku jsem pomalejší já, protože jsem původně orientační běžec. Pak se do krize dostane kolega, protože je bývalý atlet a dělal spíše střední tratě. Ale vždy to nějak zvládneme."

Kategorii smíšených dvojic ovládlo duo Rychlá a zběsilý - Zuzana Rohlederová a Vlastislav Vondráček v čase 9:51:05. Hned za nimi doběhly do cíle první ženy - Divoženky - Martina Röschová a Magda Horová v čase 9:56:44. "Po závodu jsme strašně rychle chtěly skočit do Desné, protože už bylo velké horko. Sjezdovka na závěr mi už ani nevadila, docela ráda jsem ji sešla. Parťačka mi trochu utíkala, měla jsem co dělat, abych jí stačila," řekla k závodu Martina Röschová. Její kolegyně Magda Horová měla krizi před horní nádrží Dlouhé Stráně. "Ten poslední kopec mi dal zabrat. Strašně se vlekl. Během závodu jsme se soustředily, ale občas jsme se i stihly pokochat okolím, třeba při východu slunce."

Všichni závodníci, kteří se na trať vydali, zasloužili obdiv, největší samozřejmě ti, kteří přes všechny nástrahy trati dorazili do 63 kilometrů vzdáleného cíle. To zvládlo nakonec výborných 63 ze 74 dvojic. Poslední tým dorazil do cíle 15 minut před desátou večerní.

"Závod se vydařil, nikdo se nezranil či neztratil. Trať si všichni pochvalovali, i když za náročný seběh sjezdovky na závěr závodu nás někteří milovat nebudou. Výborně nám vyšlo počasí, v noci bylo jasno, ani nefoukalo. Těšíme se na další závod 1. července na Pustevnách," dodal k prvnímu klání série Mountain Challenge hlavní organizátor Pavel Zitta.

Mountain Challenge 2011: Závod v Jeseníkách zná trasu i patrona

27.4.2011 | TZ

V pátek 3. června odstartuje Mountain Challenge, třídílný seriál závodů v horském maratónu dvojic. Jako první vyzve odvážné sportovce horský masív Jeseníků. Start i cíl bude ve Skiareálu Kouty v Koutech nad Desnou. Patronem závodu je účastník světového poháru ve sjezdovém lyžování, rodák z Jesenicka, Ondřej Bank.

Na závodníky čeká celkem 63 horských kilometrů v nejhezčích částech Hrubého Jeseníku. Start závodu je v Koutech nad Desnou, odtud povede trasa přes vrcholy Keprník, Šerák či Praděd. Záchytným bodem pro ty, kteří přecenili svoje síly, bude chata Ovčárna přibližně na 40. kilometru, odkud bude zajištěn svoz do startu a cíle závodu.

Výběr trasy nebyl vzhledem k množství jesenických krás jednoduchý, nakonec povede přes nejznámější místa hlavního hřebene. Start i cíl bude ve skiareálu Kouty, které má ideální dopravní dostupnost pro účastníky závodu.

"Na podzim loňského roku, když jsem začal realizovat myšlenku na pořádání seriálu Mountain Challenge, jsem vybíral místo pro start prvního závodu v Jeseníkách. Právě zde se tehdy dostavěl nový skiareál Kouty v obci Kouty nad Desnou, který disponuje kompletním zajištěním a parkovacími kapacitami, jež přesně odpovídaly mým požadavkům. Majitel areálu byl mou myšlenkou nadšen a realizaci závodu v Koutech uvítal velmi pozitivně," vysvětlil umístění prvního závodu organizátor Pavel Zitta.

Náročnost trasy, i její délka bezpochyby nadchne výkonnostní sportovce, i rekreační turisty. "Trať vede přes nejzajímavější turistické stezky Hrubého Jeseníku, včetně nejvyšší hory Moravy. Pro závodníky budou na trati nachystány občerstvovací stanice, kde mohou načerpat síly na zbylou porci kilometrů. Závěr závodu bude veden masivem Mravenečníku zpět do Koutů," popisuje Pavel Zitta.

Partnerem prvního závodu seriálu Mountain Challenge se stal nejlepší český sjezdař Ondřej Bank. Rodáka z nedalekého Zábřehu na Moravě váže k Jeseníkům pevné pouto, protože právě na zdejších svazích sbíral své první úspěchy. "Jsem rád, že se podobné akce v místě mých sportovních začátku konají. Rád dobrou věc podpořím a doufám, že si závod všichni účastnicí pořádně užijí," řekl patron závodu se startem v Koutech nad Desnou Ondřej Bank.

Vítěze jednotlivých závodů i celého seriálu čekají zajímavé peněžité odměny i věcné ceny. Závodit se bude v kategoriích muži, ženy a mix rozdělených také podle věku. K prvnímu závodu už byla spuštěna registrace na webových stránkách www.horskavyzva.cz a poběží až do 23. května. Na internetových stránkách se lze také dočíst o pravidlech závodu a povinnostech účastníků. Vzhledem k nočnímu startu nesmí ve výbavě účastníků chybět například čelovka s náhradní baterií.

Mountain Challenge 2011: Přijmout výzvu hor

2.4.2011 | TZ, foto Pavel Nesvadba

Národ turistů, horalů a všemožných polykačů kilometrů dostane příležitost poměřit své síly. V letních měsících se poprvé uskuteční Mountain Challenge, třídílný seriál závodů v horském maratónu dvojic, který je zároveň pořádán jako Český pohár. Horský maratón je určen široké veřejnosti i vrcholovým sportovcům, každý může přijmout horskou výzvu po svém.

Seriál postupně zavítá do vrcholových částí Hrubého Jeseníku, Moravskoslezských Beskyd a Krkonoš. Trasy budou probíhat nejkrásnějšími úseky našich nejznámějších pohoří a vždy budou v délce od šedesáti do sedmdesáti kilometrů s celkovým převýšením čtyři až pět tisíc metrů.

"Chceme uspořádat kvalitní, masové, organizačně zajištěné závody pro každého, kdo si troufne na takovou porci kilometrů, ať už má ambice na umístění, "hecnul" se s kamarády, nebo chce jen zkusit, jestli to dá!" vysvětluje myšlenku seriálu hlavní organizátor Pavel Zitta a dodává: "Ve všech případech jde hlavně o to, aby si každý účastník závod užil. A protože se to ve dvou lépe táhne, pořádá se Mountain Challenge jako závod dvojic."

Seriál začne 3. června v Jeseníkách, místem startu bude Skiareál Kouty nad Desnou, odkud těsně před půlnocí vyrazí dvojčlenné týmy. Složení dvojčlenného týmu je libovolné, cílem však musí projít celý tým. V červenci bude seriál pokračovat v Beskydech, vyvrcholení přijde začátkem srpna v Krkonoších. Vítězové jednotlivých závodů i celkového klání čekají peněžité odměny i věcné ceny. Závodit se bude v kategoriích muži, ženy a mix rozdělených také podle věku. K prvnímu závodu už byla spuštěna registrace na webových stránkách http://mountainchallenge.cz a poběží do 23. května.

Pro širokou veřejnost a rodiny s dětmi, které se nechtějí účastnit hlavního závodu a dávají přednost kratším vzdálenostem, je připraven v sobotu 4. června dopoledne nesoutěžní pochod na 10-15 km s tratí schůdnou i pro nejmladší horaly. Všechny děti do 15 let budou v cíli odměněny sladkostí a pamětním diplomem.

Hory Túra na Kozí chrbát, Starohorské vrchy
Hory Glocknerrunde, přechod Vysokých Taur
Hory La Tresenta (3 609 m), Grajské Alpy, NP Gran Paradiso
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?
5. Bulharské hory Divokou stopou Rodop (3), ke skalním mostům rodopského krasu
Beskydy Bílé Karpaty Javorníky
Jeseníky Jizerské hory Krkonoše
Kysuce Krušné hory Malá Fatra
Malé Karpaty Nízké Tatry Roháče
Šumava Velká Fatra Vysoké Tatry
Česká republika, hledej podle pohoří