Poslední aktualizace: 11.10.2021 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Ubytování, Kolářova chata (915 m) na Slavíči v Beskydech

Ubytování, Kolářova chata (915 m) na Slavíči v Beskydech

Kolářova chata na Slavíči, Moravskoslezské Beskydy

23.10.2008 | Otakar Brandos

Kolářova chata na Slavíči již bohužel nestojí, letos v létě byla stržena! Následující text proto berte již jen jako historické ohlédnutí.

Turistická chata Slavíč (Kolářova chata) patří bezesporu k nejznámějším chatám v Moravskoslezských Beskydech. Chata Slavíč se nachází na jednom z bočních hřebenů mezi dolinami říček Lomná a Morávka se stejnojmennou vodní nádrži, jejichž vod se využívá k úpravě na vodu pitnou.

Slavíč

Nejsnadnější přístup ke Kolářově chatě (915 m), která je často také nazývána turistická chata na Slavíči vede po žluté a následně červené turistické značce z Horní Lomné, po zelené TZ z Hrachového a nebo po modré TZ z Morávky. Nejbližšími sousedkami Slavíče jsou chaty Kamenitý a dnes stále uzavřená chata Ropička nedaleko chaty Na Kotaři.

Chata Slavíč spatřilo světlo světa již v roce 1931. Jejím stavitelem a správcem byl Jan Kolář. Kousek od dnešní chaty však stávala turistická útulna již od roku 1899, jenž byla pojmenována po zakladateli německého Beskydského turistického spolku (Beskyden verein) Johannu Hadaszczokovi. Tato útulna sloužila svému účelu do 30. let minulého století, než ji pohltily plameny.

Dnešní chata Slavíč patří k útulným beskydským chatám s příznivými cenami a příjemnou obsluhou. Alespoň my byli při svých návštěvách vždy spokojeni. Dřevem obložená jídelna je vyzdobena pěknými panoramatickými fotografiemi s beskydskými rozhledy, ubytování je možné na více lůžkových pokojích se společným sociálním zařízením na patře.

• Kolářova chata Slavíč, Horní Lomná 72, 739 05 Morávka
  • Cena 200 Kč od dvou nocí
  • Provoz celoročně
  • 49° 33,223´ N, 18° 37,078´ E, 915 m

Kolářova chata na Slavíči, turistická mapa

Otvírací doba (pepa, 14.12.2016, 18:14 )
tak dnes jsme se vydali na výšlap,nádherná příroda vycházka nám pěkně ubíhala v té krásné přirodě a ejhle u chaty zjistíte že i když je otvírací doba nikdo nikde zamknuto ,a všude cedulky soukromný pozemek a k průjezdu potřebujete jejich povolení za uhradu,asi si někdo tady domíšlí svou důležitost a peníze neumí vydělat pracíí,Nedopuručuji nestojí to tam za to se tam vydat
Bohužel... (monika, 16.08.2018, 10:52 )
Měli jsme letos štěstí, chata byla otevřena , ale to je tak vše. Zákazy se nezměnily, ještě další přibyly.Neochotná obsluha. Chata je opravdu na krásném místě , jen.... Naopak velmi mile překvapila chata Kamenitý, obsluha,jídlo, ubytování, chata je opravená, má krásnou krytou zahrádku.Doporučujeme.Vychovaný pes není problém.Stejně tak Kozubová.
Také pochvala, (Martin S., 02.03.2016, 14:32 )
13.2. jsem s přítelkyní a naším psíkem navštívil tuto chatu. Na to, zda můžeme do chaty se psem jsem se slušně zeptal obsluhy, bylo mi to bez problémů povoleno, jen mi bylo sdělěno, ať si ho hlídáme, aby po chatě neběhal (což je logické). Na jídlo jsme si dali česnečku, gulášek a svíčkovou. Vše bylo vynikající. Oběd jsme zapili ryze hořkým Radegastem, který byl natočený, tak jak má být. Ceny byly příznivé. Maximální spokojenost, hodnotím kladně.
Pochvala (Petr Souček, 07.02.2016, 13:25 )
Moc děkujeme a chválíme za neskutečně příjemnou obsluhu,výborné jídlo,při našem sobotním večírku. Chatu navštěvuji již řadu let,ale letošní úroveň byla jednoznačně na nejvyšší úrovni.
Nemohu doporučit k návštěvě (Vojta, 29.10.2013, 13:11 )
Ahojte! Pokud můžu doporučit, vyberte si k návšťevě jinou chatu než právě tuto. Včera jsem tam měl velmi negativní zkušenost, když na nás s Danem(komentář níže) vyběhli psi. Zazvonili jsme a řekli ať si ty psy uváže (v záplavě adrenalinu jsme použili slovo ku*va, ale nelze se nám divit, ono je to velmi "nepříjemné", když na Vás ve tmě běží pes a Vy vidíte jen 2 svítící oči). Načež jsme se dozvěděli z úst nejspíš paní majitelky, že tam nemáme co dělat, je to soukromý pozemek. Pro všechny tedy uvádím, že žádná červená turistická, volně přístupná, značka se zde nenachází! Půjdete tedy po soukromém pozemku a nemáte tam co dělat! Alespoň takto jsem to pochopil z úst paní majitelky. Co dodat, já jim negativní reklamu nedělám, to oni sami svým přístupem k turistům. Je mi to strašně líto, taková krásná chata v nádherné přírodě a člověk aby se tam bál ve zdraví projít. Stojím si zatím, že pes by měl být za plotem, nebo uvázaný. A pokud už je na volno, měl by být aspoň pod dohledem. Nic z toho. Dokonce mám z této příhody takový pocit, že psi na nás byli vypuštěni úmyslně, ovšem nemám pro to pádné důkazy.(Totiž, přišli jsme k chatě, klepali, pak krátce zazvonili. Bylo už po zavíračce. Zhruba minutu jsme čekali. Poté jsme odcházeli a zhruba 10 metrů od vchodu na mě vyletěl pes. Ptám se: Proč ten pes nevyběhl v okamžik našeho příchodu k chatě? :/ ) Alespoň na Kamenitém nás pohostili a to tam bylo taky po zavíračce. Věřím, že si každý udělá obrázek. Přeji pěkný den, Vojta!
Brzké uzavíračky (-OB-, 08.11.2013, 09:08 )
některých beskydských chat jsou i pro mne nepochopitelné. Bohužel Kolářova chata není jediná…
Děs a hrůza (Dan, 29.10.2013, 10:52 )
S touto chatou mám pár špatných zkušeností a snad ani jednu dobrou... krom striktního dodržování otevírací doby a neschopnosti vyjít vstříc jsme se zrovna včera setkali s další špatnou zkušeností. To že na této chatě sídlí velice arogantní personál ví jistě všichni, ale když jsme asi 20 minut po zavíračce (byla v 18:00) přišli na chatu a zazvonili tak ani nikdo nepřišel. Vydali jsme se tedy dál cestou na Kamenitý (tam jsou pohodoví a rozumní lidé). Ještě před chatou na nás vyběhli psi a neneachali pokračovat v cestě. zazvonili jsme tedy znovu a dostali vynadáno, že již je po zavíračce a že tam nemáme co dělat a že se nacházíme na soukromém pozemku... Velice neochotně za doprovodu nadávek psy zavřeli a my mohli se zkaženou náladou pokračovat dál na Kamenitý, kde jsme si užili rozumných lidí. Kolářově chatě se vyhnu obloukem a neutratím tam ani kačku!
CHATA SLAVÍČ (J. T., 29.12.2012, 21:41 )
Dnes 29.12 2012 jsem s rodinou a naším malím pejskem navštívil chatu Slavíč.Hned v úvodu nás překvapilo,že do chaty nesmí psy, což na horských chatách není běžné.Obědnávka jídla a stání v dlouhé řadě k tomu velké zmatky.Po dlouhém čekání a konečném podání pokrmu totální nespokojenost,maso bylo tvrdé polévka konkrétně zelná,česnečka,nedochucené bez chuti,po upozornění personálu na tyto nedostatky, že maso je tvrdé a polévka nedochucená nám bylo zděleno že paní kuchařka má toho hodně.Po téhle zkušenosti už chatu Slavíč více nenavštívíme S pozdravem J.T.
Sklamanie na chate Slavíč (KarolM, 14.07.2010, 21:04 )
Na chatu Slavíč sme priąli ráno 9.7.2010 po ôsmej hodine. Spoliehali sme sa, ľe si tu dáme raňajky. Chata vąak bola zatvorená, otvárajú aľ o 10.hodine!! Ani zvonček nezabral. Tak sme sa pobrali na neďalekú chatu Kamenitý, kde nás privítali s otvorenou náručou. Skrátka: Nie je chata ako chata, i keď majú blízko vráta!
Ahoj Karol, kdyby (-OB-, 16.07.2010, 17:10 )
jsi jel Beskydy v jiném termínu, určitě bychom jeli spolu. V takovémto případě bychom na Slavíči před otvíračkou nebyli a nedoąlo by ke zklamání :-)). Jenľe povinnosti mne odvály na východní Slovensko a z něj na Ukrajinu. Příątě budeme muset lépe plánovat :-)).
Opět jsme byli na Slavíči, (-OB-, 10.05.2010, 12:44 )
griotku jsme degustovali a byli velice spokojeni.
repete (KarolM, 10.05.2010, 21:13 )
Ahoj Ota! Griotka na chate Slavíč je veµmi fajna, fajne sú aj výhµady z chaty na slovenskú stranu. Verím, ľe čoskoro si dáme repete v rámci Karpatiatour 2010 : ))
drsne (bety, 19.06.2009, 16:12 )
ta e to drsne !!!! xD

+ Na Kotaři, turistická chata v Beskydech
+ Horská chata na Prašivé
+ Horská chata Doroťanka, Beskydy
+ České srdce, nejlevnější ubytování v Beskydech
+ Baron Kysuca, horský hotel; Bílý Kříž - Beskydy
+ Chata Charbulák, Beskydy
Sněžka Černá díra Šumava, ubytování Zverovka Jeseníky, ubytování Pluto Téryho chata Říp Propast Macocha Praděd Rozhledny Čičmany Lysá hora Měsíc Mars Černé jezero Karlštejn Kvarky Polární záře Hukvaldy Zimní hvězdná obloha Štrbské pleso Lomnický štít
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska