Napsat článek Průvodce Soutěže Kalendář Cestování Cykloturistika Horolezectví Snow Příroda Archiv Beskydy Jeseníky Krkonoše Tatry
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 25.11.2016 , , svátek má
Treking > Cestování > Slovinsko, dálniční známky

Slovinsko, dálniční známky

Cena a platnost dálničních známek ve Slovinsku 2017

21.1.2015 | Otakar Brandos

Slovinsko zavedlo dálniční známky v podobě kupónů v roce 2008. Při první návštěvě této země jsem dálniční známku ještě kupovat nemusel. Přestože má Slovinsko jen asi 528 km dálnic, není dálniční známka nijak levnou záležitostí. To dokládá níže uvedená tabulka:

Platnost / typ vozidla Kategorie 1 Kategorie 2A Kategorie 2B
Týdenní 7,5 EUR 15 EUR 30 EUR
Měsíční - 30 EUR 60 EUR
6měsíční 30 EUR - -
Roční 55 EUR 110 EUR 220 EUR

Po dokončení rozestavěných úseků by slovinská dálniční síť měla mít 660 km. Avšak ani v takovémto případě by cena dálničních známek ve Slovinsku nebyla ve srovnání s cenou v ČR nebo na Slovensku nijak levnou záležitostí. A to si již netroufám srovnávat s Rakouskem, kde při obdobné ceně je dálniční síť mnohonásobně delší.

Čtěte také: Kempy v Chorvatsku

Přestože již základní ceny dálničních známek ve Slovinsku nebyly nijak nízké, vytvořili Slovinci ještě jednu kategorii vozidel do 3,5 tuny (2B). Dálniční známky pro tato vozidla se prodraží o poznání více a neúměrně zatěžují motoristy mířící na dovolenou k moři např. do Chorvatska nebo Černé Hory. Cena pro vozidla kategorie 2B (tranzity, některé offroady aj.) je dvojnásobná. Není proto žádný div, že se na internetu nabízí řada doporučení na objížďky, které umožňují vyhnout se předraženým slovinským dálnicím.

Kategorie motorových vozidel

• Kategorie 1 - motocykly
  • Kategorie 2A - vozidla do 3,5 t a do 1,3 m výšky nad první nápravou (měřeno od země)
  • Kategorie 2B - vozidla do 3,5 t a přes 1,3 m výšky nad první nápravou (měřeno od země)

Platnost slovinských dálničních známek

Krátkodobé dálniční známky ve Slovinsku platí 7 nebo 30 dní (event. 6 měsíců) počínaje dnem příjezdu. Prodejce vám na ni musí vyznačit první den platnosti. Za jízdu bez platné dálniční známky můžete zaplatit pokutu 300 - 800 EUR.

Roční dálniční známka platí ve Slovinsku obdobně jako je tomu u nás nebo na Slovensku. Platí celý kalendářní rok a v lednu roku následujícího, stejně tak v prosinci roku předchozího. Roční dálniční známka pro rok 2015 tak platí od 1.12.2014 do 31.1.2016.

Koupě a umístění dálniční známky ve Slovinsku

Platný kupón (dálniční známka) musí být nalepen (celou svou plochou) na levém dolním a nebo horním okraji předního skla motorového vozidla tak, aby nezabraňoval ve výhledu z vozidla. Dálniční známka musí být přilepena celou svou plochou na vnitřní straně předního skla.

Dálniční známky na dálnice ve Slovinsku můžete zakoupit na hranicích, u benzinových pump a dnes i za koruny v ČR např. u ÚAMK. Jednou jsem tyto dálniční známky zahlédl i na rakouské pumpě v blízkosti hranice (nemám ověřeno, zda-li je to pravidlo).

Další informace získáte přímo na slovinských stránkách DARS (Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji) www.dars.si.

+ Maďarsko, dálniční známky: Ceny a platnost dálničních známek v Maďarsku
+ JULSKÉ ALPY, Tilak Treking 2005; soutěžní článek č. 4
+ Přechod Julských Alp
+ Přechod Karnských Alp
+ Carnia Verde neznámá "Zelená země"
+ S batoletem ve Slovinsku, hory a moře

02.08.2016, 07:24 Helena | Je třeba druhý díl a doklad?
02.08.2016, 14:06 TF | Zkušenost s kontrolou nemám
02.08.2016, 15:35 Helena | Děkuji
22.01.2015, 23:36 TF | Ano,

Hory Na Svaroh a Ostrý po hranici, Královský hvozd a turistika
Hory Medvědi v Jeseníkách aneb hurá za šelmami do druhého nejvyššího pohoří ČR
Hory Cykloputování po severním Finsku aneb cesta za nekonečným lesem
Jurkovičova rozhledna Nízké Tatry, ubytování Ramža Bzovík Vartovka Zbojnícka chata Luční bouda Sluneční soustava Ski Pustevny Strečno Bezděz Maroko Panská skála Polárka Starý Jičín Zinalrothorn Polární záře Altocumulus Ski park Donovaly Mars Termoprádlo Slunečná
1. Turistika Železné hory křížem krážem. Lichnice, Vildštejn, Kočičí hrádek…
4. Naše vrcholy Komorní hůrka, jedna z nejmladších sopek v České republice
6. Vesmír Hnědý trpaslík, záhadný objekt na pomezí planet a hvězd
7. Rozhledny Kurzova věž, rozhledna na Čerchově v Českém lese

Poslední diskusní příspěvky

Bystřicko - místo, kde můžete být sami
 19.09.2017 2 příspěvky
Mikulášská chata Jasná, Chopok
 19.09.2017 4 příspěvky
Čtyřtisícovky Mount Democrat, Grays Peak a Torrey
 18.09.2017 1 příspěvek
Nízké Tatry, turistické trasy
 16.09.2017 2 příspěvky
Jak vybrat dalekohled, turistické dalekohledy
 16.09.2017 12 příspěvků
Björnson, chata ve středisku Jasná
 13.09.2017 5 příspěvků
Cerová vrchovina, turistika
 13.09.2017 1 příspěvek
Výstup na Olymp (Mythikas)
Tropický Považský Inovec, trek
 12.09.2017 7 příspěvků
Schronisko Ornak, Západní Tatry
 12.09.2017 1 příspěvek
Výstup na Mythikas (Olymp)
 11.09.2017 1 příspěvek
Kysuce Krušné hory Malá Fatra
Malé Karpaty Nízké Tatry Roháče
Šumava Velká Fatra Vysoké Tatry
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme