Poslední aktualizace: 20.9.2023 , svátek má
Treking > Cestování > Slovensko, elektronická dálniční známka na rok 2023

Slovensko, elektronická dálniční známka na rok 2023

Dálniční známka pro Slovensko v roce 2023, cena a platnost, online registrace ztp slovenské dálniční známky

28.11.2022 | Otakar Brandos

Na Slovensku funguje od roku 2016 systém elektronických dálničních známek. Tyto elektronické dálniční známky nahradily klasické známky. Bližší informace o dálničních známkách naleznete na slovenském webu www.eznamka.sk.

Síť slovenských dálnic je sice hodně řídká (dnes asi 380 km), přesto je nutné si pro jízdu po těchto komunikacích koupit platnou dálniční známku.

Motorová vozidla do hmotnosti 3,5 tuny mohou pro jízdu po slovenských dálnicích použít dálniční známku s dobou platnosti 10 a 30 dní nebo 12 měsíců. Roční dálniční známka na Slovensku má platnost od 1.1. roku platnosti do 31.1. následujícího roku. Ceny slovenských dálničních známek naleznete dole v připojené tabulce.

Kde koupit slovenskou dálniční známku

Systém slovenských dálničních funguje prakticky stejně jako v sousedním Maďarsku. Po koupi dálniční známky obdržíte doklad a do systému bude zavedena RZ (registrační značka) vašeho automobilu. Kontrola se provádí s pomocí kamerového systému na mýtných bránách. Při případné silniční kontrole se pak prokazujete dokladem o koupi.

Slovenskou dálniční známku (elektronickou známku) lze zakoupit na vybraných obchodních místech. Obvykle na hraničních přechodech a nebo benzinových pumpách. Všechna prodejní místa nesou logo s nápisem eznamka. Známku si lze koupit i v předstihu na webovkách eznamka.sk.

ZTP bezplatně, ale s registrací!

ZTP mají sice užívání slovenských dálnic zdarma, avšak i na ně se vztahuje povinnost registrace vozidla do systému elektronických dálničních známek. Ať již na některé z prodejen sítě prodeje dálničních známek a nebo prostřednictvím webových stránek (viz výše).

Dálniční síť na Slovensku dnes spíše tvoří jednotlivé izolované úseky, plánováno je propojení některých z nich dostavbou chybějících úseků. Například v úsecích Žilina - Martin - Ružomberok aj. Dálniční známky na Slovensku zakoupíte na tradičních prodejních místech, například u benzinových pump, na hraničních přechodech apod.

U nákladních aut, autobusů a dalších vozidel nad 3,5 tuny platí povinnost elektronického mýtného. "Krabičku" je nutno vyzvednout při vstupu na území Slovenska (obvykle na bývalých celnicích) a nabít. Poplatek činí 0,04 - 0,209 EUR za každý ujetý kilometr po dálnici a nebo silnici 1. třídy. Cena závisí na hmotnosti vozidla, počtu náprav a emisní třídě vozidla. To však běžného návštěvníka Slovenska a turistu zajímat příliš nemusí.

Ceny slovenských dálničních známek pro rok 2022

Desetidenní 12 € mýtné
Měsíční 17 € mýtné
Roční 60 € mýtné

Slovenská dálniční známka 2022, platnost

Ceny a platnost dálničních známek na Slovensku, koupě a online registrace ztp

3.1.2022 | Otakar Brandos

Měsíční 14 € mýtné
Roční 50 € mýtné

Pokuty na Slovensku

Pokuty na Slovensku řádně podražily. Na Slovensku sice platí podobné dopravní předpisy jako u nás, avšak sazebník pokut je na slovenských silnicích poměrně odlišný. A pro neinformovaného českého řidiče by mohla být výše pokuty hodně nepříjemným překvapením …více

30.05.2022, 18:27 Jozef | Myslím, že už tretí rok
17.12.2014, 20:39 Jitka | platnost dálniční známky SK
17.12.2014, 21:15 -OB- | Děkuji
29.08.2012, 18:28 peter | znamka

Praděd Co je to blesk Zverovka Zámek Hluboká Krkonoše, ubytování Soumrak Kamenná chata Roháče, ubytování Macocha Sovinec Hranická propast Hukvaldy Elbrus, Kavkaz Letní obloha Chata Borišov Porubský bludný balvan Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso Pluto Borový vodopád Vosecká bouda Cvilín Helfštýn Chata Šerlich Bouda Jelenka Ceres Babí léto Motýli Matterhorn Konopiště Drahotuš Proton Bouřky Cirrus Turistické batohy

Dálniční známky v okolních zemích, může vás zajímat

Turistika a výlety podle pohoří

+ Na ukrajinských silnicích - poplatky, dopravní předpisy, dokumenty
+ Jak cestovat do ukrajinských Karpat? Co mě čeká na hranicích s Ukrajinou?
+ Na rumunských silnicích - poplatky, dopravní předpisy, dokumenty
+ České hory a Slovensko - túry, turistické trasy a treky
+ Státní svátky v Rakousku, přehled svátků u našich jižních sousedů