Poslední aktualizace: 18.1.2024 , svátek má

Tilak Storm Lite, recenze goretexové bundy

Test třívrstvé bundy Storm Lite od Tilaku

10.6.2009 | Otakar Brandos

Další z technicky propracovaných bund z dílny šumperské firmy Tilak nabízí opravdu univerzální použití do nepříznivých podmínek. Bunda dokáže odolat nepřízni počasí spolehlivě. Hned z kraje testování jsem v ní absolvoval půldenní pochod za hustého kavkazského deště a opravdu jsem zůstal suchý. Třívrstvý materiál GORE-TEX® Pro Shell Ascendor ripstop, z nějž je bunda vyrobena, plní svou funkci skvěle. To i díky preciznímu dílenskému zpracování, na nějž jsme u firmy Tilak zvyklí.

Storm Lite

Stormka poskytuje vynikající poměr mezi hmotností a mechanickou odolností. Máme tak k dispozici odolnou třívrstvou bundu s hmotností necelého půl kilogramu. Tohoto příznivého poměru bylo dosaženo jednoduchým, přesto účelným funkčním střihem, úzkým podlepeným švům s použitím 13 mm širokých laminačních pásků Micro Tape.

Ventilační systém bundy je na bocích řešen pomocí voděodolných zipů, které umožňují pohodlný přístup do kapes spodních vrstev oblečení. Samozřejmostí jsou anatomicky tvarované rukávy, dvě vnější kapsy, vnitřní kapsa. Stahování konců rukávů je řešeno pomocí suchých zipů. Osobně sucháče v lásce nemám, protože tyto pospírají vše možné ve svém dosahu, ale chápu, že výrobce asi ztěží mohl použít jiné řešení. Kapuce s laminovaným kšiltem má jednoduché stahování pruženkou.

Na Kavkaze, Uzunkol

Výrobce nezapomíná ani na stahování v bocích. Pro tepelný komfort při sezení či předklánění má bunda vhodně prodloužený zadní díl. Hlavní zip YKK je před pronikáním vlhkosti překryt asi 2,5 cm širokou vyztuženou légou. Jezdec je opatřen prodlouženým poutkem jako je tomu u zipů ve větracích otvorech v podpaží, což usnadňuje manipulaci v rukavicích. Ve spodní části je léga hlavního zipu ještě opatřena drukem pro sepnutí spodní části bundy a zabránění nechtěnému rozepnutí.

Bunda jsem se snažil všemožně "zničit" po dobu téměř dvou let. Bezúspěšně. Stormka odolala nejen nepříznivému počasí Kavkazu, Tater, ale i neobyčejně hustých lijavcům ukrajinských Karpat. Ani po dvou letech není na bundě patrné opotřebení, zipy zůstaly nepoškozeny a stejně tak všechny druky použité na této opravdu funkční bundě.

• Hodnocení: *****
  • Použitý materiál: třívrstvý GORE-TEX Pro Shell Ascendor ripstop
  • Bunda se vyrábí ve velikostech S, M, L, XL, XXL
  • Barvy: tabasco, modrá, červená, černá
  • Hmotnost bundy (velikost L) 450 g
Aktuální počasí Praděd Babia hora Macocha Karlštejn Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Rozhledny Zámek Hluboká Sluneční soustava Kráľova studňa Červená Lhota Vodopády Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso