Poslední aktualizace: 10.8.2022 , svátek má
Treking > Cestování > Cestopis: Mexiko a TOP památky v Latinské Americe

Cestopis: Mexiko a TOP památky v Latinské Americe

Cesta do Mexika, památky a turistika

30.7.2009 | Natálie a Miroslav Rotterovi

V poledne jsme odjeli autobusem STUDENT AGENCY přes Brno do Vídně, kde jsme museli přenocovat v hale, což nakonec nebyl problém. Čas jsme si krátili v pubu, kde hrála skvělá muzika a bylo skvělé pivíčko.

2. den - 3.4. čtvrtek

PALENQUE

V 6:45 jsme odlétali směr Amsterdam, kde jsme měli 4 hodiny na přestup a pak obrovským 747 do Mexiko City, což byl opravdu zážitek! Mysleli jsme si, že těch 11 hodin v letadle bude hodně dlouhých, ale uteklo to celkem rychle. Na letišti po příletu do nás uhodilo šílené vedro a dusno… Nakoupili jsme lístky na metro do zásoby, které jsou jen za 2 P (mexické peso) a vystoupili v pohodě na stanici Zocalo v centru.

Podle průvodce jsme našli hotel Zamora, kde jsme se nakonec ubytovali (250 P). Nuzná díra. Nedoporučuji, jen v nouzi. Jenže bylo vedro a my celkem utrmáceni a unaveni z časového posunu (-7 h) jsme nechtěli hledat další hotel. Výhoda byla jen v internetu. Navečer jsme si dali krátkou seznamovací procházku po centru a spánek nás zmohl ve 4 hodiny ráno našeho času.

3. den - 4.4. pátek

Vstali jsme brzy a přemístili se do vedlejšího hotelu JUAREZ (240 P), kde jsme si hned nechali bágly. Pokoj byl znatelně lepší (WC,TV, rádio - vše na pokoji). Metrem jsme dojeli na konečnou sever a dle průvodce jsme našli autobus směr TEOTIHUACAN, což byl náš dnešní výlet. Po hodině jsme dojeli na místo a po vstupu do areálu se nám hned vynořily obě pyramidy, Měsíce a Slunce.

Zobrazit místo Mexiko na větší mapě

Vypadaly opravdu úchvatně. Pyramida Slunce je největší stojící stavba dávných kultur v Mexiku. Byli jsme v areálu kolem 10 hodiny, ale na to, že byla neděle, tak se nám zdálo, že tolik turistů v areálu není. Taky dobře. Prošli jsme si celý areál, vystoupili na pyramidu Slunce, což byl na prudkém schodišti a v horku docela dobrý výkon. Z vrcholu jsme se rozhlíželi po celém městě a vypadalo to úchvatně. Pak jsme ještě vyšplhali na pyramidu Měsíce, ale tam se nedalo jít až na vrchol.

TEOTIHUACAN TEOTIHUACAN

Zpět jsme si stopli bus a po dojetí do M. C. jsme dojeli metrem do parku CHAPULTEPEC, kde je antropologické muzeum (48 P). Je opravdu hodně zajímavé a můžu ho jen doporučit. Nádherný je sluneční kámen. Pak jsme se vrátili do centra a jen tak bloumali městem a zkoušeli jídla a různé chuťovky. To je téma samo o sobě. Jídlo nám připadalo celkem nevýrazné, ale až salza a přílohy z toho udělá jiné jídlo. Pekáren a sladkostí je nepřeberné množství. Velmi zajímavé je zajít v noci na náměstí, to je podívaná a zážitek.

4. den - 5.4. sobota

Ráno jsme dojeli na terminál TAPO koupit jízdenky do PALENQUE (702 P), ale jediný spoj jel až v 18:00 první třídou, tak jsme museli celý den čekat, s čímž jsme vůbec nepočítali. Batohy jsme dali do úschovny a jeli metrem na obrovské zakryté tržiště, kde jsme si nejprve vychutnávali mumraj a pak nakupovali, hlavně chilli papričky. Zbytek dne jsme čekali na náš spoj, protože jezdí jen 1x za den. V autobuse opět klima, ale vyřešila to mikina. Ráno v 8:00 jsme dojeli do PALENQUE po 14 hodinách jízdy.

TIP: Vemte si na cesty pohodlnou mikinu s vlastním potiskem nebo si vyberte vtipný cestovatelský motiv z připravené nabídky.

5. den - 6.4. neděle

Celkem vyspaní jsme si koupili jízdenky do CAMPECHE (456 P) a šli najít cestovku, se kterou by jsme jeli na vodopády v okolí. Celkem rychle jsme ji našli (Chambalů), rovnou zaplatili (120 P) a hned jsme kolektivem jeli do kempu Maya Bell (40 P). Přenádherné a pohodové místo. Taky tu bylo dost hipisáků a v lese prý podle průvodce plno omamných houbiček… Naštěstí bylo poslední volné místo pro stan pod střechou, ať nejsme na slunci. V té výhni by to nebylo ono.

Artefaktů je všude plno

Po odpočinku a jídle jsme vyrazili na ruiny PALENQUE (48 P). Areál je opravdu nádherný. Na několika plošinách a svazích se rozkládá velký areál s několika paláci a pyramidami. Působí úplně jinak než ostatní města, protože ho pohlcuje džungle. Slunce pralo úplně neskutečně. Stmívalo se tady hodně rychle a večer jsme si dali v restauraci v kempu pivo.

6. den - 7.4. pondělí

Ráno jsme dojeli do města, batohy schovali do úschovy na terminálu. V 9:00 jsme ve čtyři vyrazili na celodenní výlet minibusem. Nejprve jsme navštívili vodopád MISOL - HÁ (15 P), kde jsme měli půl hodiny zastávku. Řeka padá do jezírka v kotlině ze 30 m srázu a vypadá nádherně. Za vodopádem skrz vodní tříšť se projde do jeskyně po skalách a místní borec nám půjčil baterky a prohlédli jsme si celou jeskyni. Byli tam netopýři i raci, prostě kouzelné. Voda všude prosakovala ze skály a vydatný pramen zaplňoval proudem celou jeskyni. Další zastávkou byla řeka a peřeje AQUA CLARA (10 P), kde jsme měli půl hodiny na prohlídku okolí. Nádherně modrá řeka, která vytékala z kaňonu a nad ní se pohupoval visutý most. Pak jsme pokračovali na náš hlavní cíl výletu, kaskády AQUA AZUL (25 P).

MEXICO CITY - náměstí Zócalo

Řeka teče a padá v několika travertinových kaskádách do velké šířky a dole se zklidní. Je to opravdu úchvatné místo a nemohli jsme se všeho nabažit. Byli jsme tu 3 hodiny, pořádně se vykoupali, i když voda byla celkem studená. Zašli jsme si také na oběd, stánků tu bylo až moc. A lidí taky... Navíc ta modrá voda, prostě paráda. Po příjezdu do PALENQUE jsme si zašli na kávu, ale bylo z toho v tom vedru nakonec několik piv. V samotném městě nic zajímavého není. Dlouhé čekání ve vedru a dusnu na autobus do CAMPECHE (228 P), který nám jel ve 22:00. V noci nás probudila během jízdy vojenská kontrola a ve čtyři ráno jsme dojeli na místo. Sice hodně brzo, ale město bylo aspoň prázdné.

7. den - 8.4. úterý

Dospali jsme 2 hodiny na bus terminálu, bágly hodili do úschovy (dost drahé) a šli si prohlédnout historické centrum.Sedli jsme na autobus a vystoupili u centra. Zbytky opevnění postavené proti pirátům, několik bašt a koloniální baráky dokreslovalo atmosféru města. Nic nás netlačilo, procházeli jsme se po nábřeží a vychutnávali klidnou atmosféru. V 10:00 jsme odjížděli do MÉRIDY (125 P). V obrovském vedru jsme nejprve koupili lístky na výlet busem po RUTA PUUC (120 P) na nádraží 2. třídy, které bylo naštěstí hned vedle, odkud také pojedeme a pak hledali hotel a skončili jsme v hostelu St. Lucia (240 P). Prošli jsme si celé centrum, večer zašli do restaurace na místní jídlo a hlavně jsme si koupili hamaku (200 P). Prodejce byl ukecaný, ale aspoň jsme se něco dověděli. Velmi rušné město a strašné vedro. Ale stojí to za to se tu podívat.

8. den - 9.4. středa

Ráno jsme v 9:00 vyrazili na RUTA PUUC, což je celodenní okružní cesta po mayských městech jižně od Méridy. Celkem jsme navštívili 5 mayských měst. XLAPAK, LABNÁ (35 P), SAYIL (35 P), KABAH (35 P), UXMAL (98 P). Každé bylo zajímavé něčím jiným. Kromě UXMALU byly vše menší areály, ale UXMAL byl velký s nádhernými stavbami a hodně ještěrkami, na které jsme šlapali všude. Jako vždy obrovské vedro. Jeli jsme klimatizovaným busem. V MÉRIDĚ jsme hned dalším spojem 2. třídou jeli do PISTÉ (55 P), ale jeli jsme 100 km skoro 3 hodiny, tak jsme dojeli až za tmy. No hrůza a otrava.

Hledali jsme hotel CHICHEN ITZÁ dle průvodce a když jsme ho našli, tak jsme zjistili, že je pěkně drahý a nelze tam spát ve stanu. Kousek dál byl PYRAMIDE INN (50 P) a tam nám vyšli vstříc. Postavili jsme stan pod palmou u bazénu, úplná idylka a ještě jsme si zašli na večeři. Poprvé jsem po papričkách brečel a Natal z toho měla velkou srandu, protože to u mě ještě nezažila…

9. den - 10.4. čtvrtek

Ráno jsme šli asi 2 km za dědinu do areálu nejznámějšího mayského města CHICHEN ITZÁ (98 P). Ruiny se dělí na nové a staré město. Prohlídkou jsme strávili asi 3 hodiny a davy turistů přišly až po našem odchodu. Suvenýry v areálu nejsou ani moc drahé, tak jsme si též něco koupili. Vstupenka platila také na večerní představení. V Pisté jsme zašli na oběd (ceny jsou jak u nás, někdy dražší – 70 P). Odpoledne jsme si zaplavali v bazéně a relaxovali. V tom vedru se ani nic jiného nedalo dělat. Večer bylo ve stínu asi 33 stupňů. V 8 večer jsme si skočili na ruiny na světelné představení. Bylo to zajímavé. V noci se dobře pozorovaly hvězdy.

10. den - 11.4. pátek

Místní flóra

Po klidném spánku jsme šli na terminál a nejbližším busem jsme jeli směr VALLADOLLID na zastávku DZINTUP (20 P). Tam jsme stopli dodávku a po 2 km dojeli k cenotům. Jsou tu dva a oba nádherné.

DZINTUP (XCARET) a SAMULA naproti přes cestu. Všude jsou stánkaři. Nejprve jsme zašli na DZINTUP (25 P), bágly nám schovali. Po úzké cestě do podzemí se nám odkryl fantastický a pohádkový pohled na podzemní jezírko. Byli jsme tu úplně sami, tak jsem rychle nafotil pár fotek a pak jsme hupsli do vody. Prostě neskutečné. U nás by to bylo určitě zakázané… Kolem nás plavali malí sumečci a vůbec se nebáli. Uzavřená kruhová jeskyně se sladkou vodou.

Pak byla na řadě SAMULA (25 P). Je trochu jiná. Pravidelnější kruh a shora až k vodě asi 15 - 20 metrů prorůstaly kořeny stromu, tak to působilo velmi zajímavě. Pak jsme se nechali taxíkem odvézt do VALLADOLLIDU (50 P), vysadil nás na terminálu a hned nám jel spoj první třídou do TULUMU (70 P). Druhá třída zrovna neměla žádný spoj. Jeli jsme kolem zřícenin COBÁ a odpoledne jsme dorazili do TULUMU. Konec světa…

Zjistili jsme si busy do CANCÚNU a na letiště a po chvíli jsme zjistili velmi nepříjemnou věc. Oba kempy, na které jsme spoléhali podle průvodce, byly uzavřeny již druhou sezónu!!! Co teď?? Prodavačka ve sportovní prodejně nám poradila kabaně na pobřeží v MARCARIBU u městské pláže, které byly na dohled od ruin TULUMU. Bylo to ale 7 km daleko, tak zbyl jedině taxík (45 P), pěkně drahá záležitost. Kabaně měli za 500 P na noc, tak jsme se chvíli rozhodovali, ale nakonec jsme kývli. Jinde to bylo dražší a spát v hamakách se nám nechtělo. Krásné místo, ale bez elektriky, společné sprchy a záchody, dostali jsme jen toaletní papír a svíčky a to bylo vše… V areálu byla velká a kvalitní restaurace, ale žádný obchod. Voda se dala koupit jedině ve městě. K večeru jsme se jen rozkoukali a šli spát.

11. den - 12.4. sobota

Spali jsme pod moskytiérou, ale bylo strašné vedro. Vůbec jsme se nevyspali a ráno jsem byl stejně dopíchaný od komárů. Někudy se na mě dostali. Celý den jsme se poflakovali, odpočívali, hráli karty, jedli, opalovali a pořád dokola.

12. den - 13.4 neděle

Vodopád

Dnes byla neděle a ráno jsme se šli podívat na ruiny města TULUM (48 P). Moc turistů ráno nebylo. Malé, pěkné zříceniny a hodně leguánů a všelijakých ještěrek. Kouzelné město na skále u pobřeží obehnané hradbami a věžemi. Odpoledne jsme byli na pláži a místní borci nás přemluvili na snorkeling na korálový útes (500 P, loď).

Výlet byl na hodinu a 2× jsme se potápěli, pluli kolem útesů vysokou rychlostí a ke zříceninám. Nádherný pohled z moře na zříceniny TULUMU na skále. Kazili to jen turisti okolo. Pak jsme jen leželi a kochali se okolím. Opravdu nádherný úsek bílé pláže. Na moře nás lákali pořád, ale jeden výlet stačil. Voda byla čirá a zážitek to byl úžasný. Pro mě jako neplavce to byla celkem sranda, ale vychutnal jsem si to. Jak jsem si zvykl, tak to byla pohoda.

13. den - 14.4. pondělí

Spaní bylo už lepší, ale v noci bylo opět vedro. Dnes jsme se opět povalovali hlavně ve stínu, bo včera jsme byli na slunci jen hodinu a dost to stačilo. V restauraci jsme si pokaždé dávali jiné jídla, tak nám to vyhovovalo. Měli i evropské jídla. Ceny většinou kolem 80 P (130 Kč), takže tak levné to úplně nebylo. Večer opět procházka s pozorováním hvězd a poznáváním souhvězdí. Viděli jsme i Jižní kříž! To byl pro nás velký zážitek.

14. den - 15.4 úterý

Ráno jsme se sbalili, posnídali a bágly nechali v recepci. Do odpoledne jsme se poflakovali na pláži a v moři. Potkali jsme paní Evu z Čech, která byla na cestě z Panamy do Mexiko City. Probrali jsme zážitky z cest a rady. Poradila nám ubytování v TULUMU. Pozdě odpoledne jsme dojeli taxíkem do města a sehnali jsme ubytování v hostelu za 300 P, tak jsme to hned vzali. Bylo to i se snídaní.

Pyramida Cenot DZINTUP

Ceny byly všude zhruba stejné. Večer jsme se prošli městem, aby jsme zjistili, co kde je apod. Hlavně jsme se chtěli někam jet podívat. Nakonec jsme potkali v agentuře XIBALBA Čecha, který nám poradil a nakonec objednal výlet do biosférické rezervace SIAN KAAN (1 764 P,oba) na pozorování ptáků a západ Slunce. Zašli jsme na net (12 P/hod) a po večeři na kutě.

15. den - 16.4. středa

Po snídani, kterou si každý v hostelu chystal sám z jejich zásobˇsnídaně byla v ceně), jsme obešli obchody, supermarket, netové kavárny (byly 4). Věci pro turisty tu jsou dost drahé. Ve 13:30 nás vyzvedli z agentury a jeli jsme podél pobřeží. Cestou nám vysvětloval vznik, historii, prostředí, důvody vzniku, vše v angličtině. U brány rezervace jsme se trochu prošli pralesem a ukazoval nám a vysvětloval, jak funguje místní biotop. Viděli jsme kraby, jak je vše provázané s mangrovem, termiti a jejich činnost a došli jsme k malému otevřenému cenotu.

Opět nádherně čistá a průzračná voda. Tak jsme si zaplavali a kochali se. Pak jsme dojeli do centra CESIAN, kde je ekologické bydlení a základna. Přidala se k nám jedna paní. Prošli jsme si další naučnou stezku, průvodce vysvětlil místní zvláštnosti a řekl vše o místním ptactvu. Měli jsme hodinu volno, tak jsme se šli podívat po okolí z vyhlídkové věže a pak koupat do moře. Byly velké vlny, tak jsem se vyřádil. Pak jsme nastoupili na loď a vyjeli na projížďku lagunou.

Celkem jsme najeli asi 40 km a kolem porostů a ostrůvků jsme jezdili tak, aby nám vždy něco ukázal. Nejprve to byla podvodní jeskyně, taková černá díra do vody. Pak jsme potkali odpočívajícího krokodýla. Podívaná z 15 metrů. Byl v klidu a dost nás ignoroval. Ale zážitek to byl. Pak kanálem k moři a pořád nám ukazoval ptáky.

Na závěr v předvečer jsme zakotvili u jednoho ostrůvku asi na dvě hodiny a pozorovali vše, co se na ostrově dělo. Kormoráni, ibisi, pelikáni a další. Bylo to nádherné. Na loďce jsme baštili ovoce, fotili a tlachali. Asi hodinu před západem Slunce jsme vypluli zpět a v přístavišti u CESIANU jsme pozorovali západ Slunce nad lagunou. Na večeři jsme dostali rybu. Kolem 8 večer jsme dojeli do TULUMU.

16. den - 17.4. čtvrtek

Na snídani byly palačinky a vajíčka. Dnes jsme se chtěli projet na kolech, tak jsme si nechali poradit, co stojí za shlédnutí v okolí. V okolí je hodně cenotů, tak cíl byl jasný. Zašli jsme se podívat do půjčovny kol IGUAZU (50 P/6 hod.) a šli na oběd. V poledne jsme si půjčili kola a jeli směrem na COBÁ. Po 2 km byl první cenot CALAVERA (50 P). Při té ceně jsme znovu nasedli na kola a pokračovali dál. Navíc ten cenot nebyl moc zajímavý a nedoporučovali nám ho. Je malý a jen spíš na skákání, ale hlavně je pro potápěče, protože má velký rozsah pod zemí.

Další byl po 1 km GRAND CENOT (80 P). Název vystihuje místo. Ten stál za to. Propadlý strop, ale nádherné plavání, kolem stěn i hlouběji do jeskyní. Past na turistu. Opalovali se všichni uprostřed na ostrůvku. Na 8 km byl cenot CARWASH (50 P). Nezajímavé, plytký cenot. Tak jsme se vrátili do TULUMU a pokračovali směrem na CHETUMAL a po 4 km jsou dva naproti sobě přes cestu za jednu cenu, CRISTAL a ESCONDIDO (40 P). CRISTAL byl malý, obyčejný, ale kouzelný.

Naše maličkosti na pobřeží oceánu

Trochu jsme si zaplavali. Seděli jsme jen tak ve vodě a nechali se jemně okousávat rybičkami. To byla paráda, takové jemné šimrání. Pak jsme jeli ke druhému. Byl trochu jiný než ostatní. Podlouhlý ovál s propadlým stropem a velká hloubka. Velmi nezvyklý a zajímavý. Pak jsme se vrátili do TULUMU, vrátili kola. Najezdili jsme asi 25 km za velkého vedra (35° ve stínu). Na večeři jsme si dali grilované kuře.

17. den - 18.4.pátek

Běžné ráno, dopoledne jsme si koupili lístky do CANCÚNU (104 P), ať pak nezmatkujeme. Nabalili jsme si baťohy, ať se ráno nehoníme. Ve 12:00 jsme jeli busem na pláž, kde jsme si ještě užili pláže a karibského moře a v 5 hodin jsme jeli zpět busem, který jezdí zadarmo pro hostelové hosty, ale bere i stopaře a platiče (6 P). pořád lepší než taxíkem.. Lehce jsme pojedli a navečer šli do hospůdky vyzkoušet místní pití. Pár pivíček, Natal si vyzkoušela tančení salsy a hráli jsme kostky. Navečer tu bylo vždy aspoň 30 lidí. U moře bylo dnes asi nejvíc zataženo, ale voda byla jako vždy teplá jak kafe.

18. den - 19.4. sobota

Ráno jsme zaplatili hostel (300 P/pokoj), posnídali a v 8:30 jeli do PLAYA CARMEN, luxusního letoviska pro zazobané turisty a po chvilce čekání byl přípoj do CANCÚNU na letiště. Odbavení v pohodě, v letadle jsme seděli každý jinde. Po příletu jsme museli přejet na terminál 1 (mezistátní lety) a pak teprve metrem do centra a do hotelu JUAREZ. Neměli volný 1 postelový pokoj (190 P), tak opět dvojpostel (240 P). Večer jsme nikam nešli, únava byla silnější.

19. den - 20.4. neděle

V klidu jsme si pospali. Ráno Natal zjistila, že nám chybí mobil… Pravděpodobně nám ho ukradli na letišti po přistání ze zavazadlového prostoru. Letadlo nám letělo až ve 20:45, tak jsme si ještě užívali celý den hlavní město. Paní recepční nám ochotně schovala batohy. Hotel velmi doporučuji. Byla neděle, tak to podle toho v centru vypadalo. Všude mraky lidí a na Zócalu úplně plno. Byla tam nějaká výstava a fronta snad měla kilometr.

MEXICO CITY - náměstí Zócalo

Zašli jsme se podívat do prezidentského paláce (po zkontrolování osobních dokladů a pod dohledem samopalníků) a prohlédli jsme si většinu ze 16 nádvoří a výstavu o životě Benita Juareze, asi nejvýznamnějšího mexického prezidenta. Pak jsme se šli podívat na kostel Sv. Jana, kde je pohřben H. Cortéz, dobyvatel Mexika. Kostel byl ale zavřený. Poté jsme se šli na Plaza Mayor na původní hradby a základy TENOCHTITLANU, původního města dobytého a zničeného Cortézem. Brouzdali jsme se uličkami jen tak, navštívili tržiště, pojedli ještě tacos, vyzvedli batohy, metrem dojeli na letiště a za večerního stmívání jsme odstartovali 747. Město bylo jedna velká záplava světel.

20. den - 21.4. pondělí

Noční let byl v pohodě, vcelku jsme ho prospali a ve 13:00 jsme přistáli v AMSTERDAMU. Sedli jsme hned na vlak do centra města a šli si prohlédnout centrum města. Počasí celkem změna. Asi 15 stupňů a foukalo. Mikiny to vyřešily. Krásné město, procházeli jsme se podél kanálů, koukali na lodičky a nasávali atmosféru města. Navštívili jsme muzeum sexu, prý nej na světě. Hodně zajímavé a nezvyklé. Zašli jsme ještě k replice plachetní lodi z roku 1749 Amsterdaam. Pěkný kousek. Navečer jsme dojeli na letiště a ve 20:30 odletěli do VÍDNĚ, kde jsme přespali na letišti a ráno jsme dojeli busem přes BRNO do Frýdku Místku.

Západ Slunce

Praktické informace, náklady na cestu

• Kurs: 1 P = 1,57 Kč duben 2008, 1 US dolar = 10,50 P
  • Ubytování 3 500 P (5 500 Kč)
  • Vstupy + památky 3 750 P (6 000 Kč)
  • Doprava 3 450 P (5 500 Kč)
  • Útrata 5 000 P (7 600 Kč)
  • Celkem v Mexiku 15 700 P (24 600 Kč)
  • Letenky oba celkem ca 43 000 Kč: Vídeň - Amsterdam - Mexico City 11 300 Kč + poplatky 7 200 Kč
  • Cancún - Mexico City 2 400 Kč + popl. 1 600 Kč
  • Suma sumárum 2 osoby necelých 70 000 Kč
  • Letenky jsme koupili cca 2 týdny před odletem. Autobusy do Vídně a zpět 2 000 Kč

Další informace

Metro

V metru není žádný problém, jen je dobré si pamatovat koncovou stanici na trati a bude se mu snáz jezdit, ale mapy jsou všude a rychle si na systém dá zvyknout. Lístek je za 2P na 1 vstup pod zem a systém metra je velmi dobrý a celkem přehledný. Všude hlídají policisté a neměli jsme s ničím problémy a velmi rychle jsme si na metro zvykli.

Autobusy

Jezdí 1. a 2. třída + kolektíva, ale my jsme to skoro vždy řešili 1. třídou. Na dlouhé vzdálenosti určitě nejlepší, i když nejdražší. Ne vždy jsou oba terminály u sebe (každá třída má vlastní terminály a dost často jsou na opačném konci města), rozdíl v ceně je většinou dvojnásobný, ale 1. třída je 2× až 3× rychlejší, což je někdy hodně znát. TV byla puštěna většinou do 22:00, pak ji vždy vypnuli. Klima byla skoro vždy snesitelná, žádná mrazírna, jak jsme často četli na netu. Mikiny jsme měli oblečené vždy, v tričkách by to opravdu nešlo… Nacestovali jsme přes 2 000 km.

Stop

Zkusili jsme jen jednou a nebyl problém.

Motýl Karavela Treking.cz - diskuze

23.05.2012, 21:44 Jana Gavlasová | cesta do Mexika
24.05.2011, 21:25 Miro | Mexiko
24.05.2011, 21:23 Miro | Mexiko

+ Ometepe - dva kopce v jazere, Nikaragua
+ Výlet do Peru (1)
+ Ráj zvaný Kostarika
+ V zeleném srdci Amazonie
Baranec Štiavnické vrchy Krkonoše, ubytování Radegast Pravčická brána Kvarky Žiarska chata Klíč Beskydy, ubytování Poledník Závojový vodopád Maroko Jeřáb Merkur Sovinec Jupiter Poľana Soos Lužické hory Starý Jičín Fáze Měsíce Rešovské vodopády