Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Kontakty  Cookies  Ceník inzerce  RSS
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 4.11.2018 , svátek má
Treking > Cestopisné pořady a diashow

Cestopisné pořady a diashow

s horskou tématikou, přednášky a semináře, workshopy

Meteorologie v horách

25.2.2012 | RED

Již první díl populární knihy Bezpečnost na skále, sněhu a ledu demonstruje na mnoha nehodách, k čemu snadno dojde, podceníme-li předpověď počasí. Bez ohledu na vymoženosti dnešní doby jsou meteorologické podmínky alfou a omegou každého horolezeckého výstupu i nenáročného turistického výletu.

Není tomu tak dávno, co bychom si při debatě o předpovědi počasí v horách mohli povídat jen o druzích mraků a ranní rose na stanu. Internet, navíc i v mobilním telefonu, nám dává neskonale větší množství hodnotných informací. Kupodivu máme bezplatně (zatím?) k dispozici velmi podrobné výstupy oficiálních meteorologických stanic. Problém pro laika však činí zejména správná interpretace těchto jinak kvalitních dat.

I nejlepší předpověď však pracuje s určitou mírou pravděpodobnosti, že průběh dějů v atmosféře se bude vyvíjet odlišně. A právě tyto nečekané změny jsou zdrojem závažných nehod. Proto se nám vždy může hodit, umět číst nejen na webu, ale také poslouchat vlastní instinkt a vnímat aktuálně probíhající změny přímo "na místě činu".

Hostem nejbližší přednášky organizované Alpským klubem Brno bude RNDr. Milan Šálek, vedoucí brněnského předpovědního pracoviště ČHMÚ. Tématem debaty bude zejména:

• Jaké povětrnostní jevy nás ohrožují v horách. Několik údajů o tzv. pocitové teplotě ("wind chill")
  • Jak se dopátrat vhodných informací o počasí
  • Co Vám rádio ani Internet (většinou) nepoví - jsou předpovědi počasí vyčerpávající?
  • Jak číst oblohu, když jste bez spojení. Můžeme odhadnout počasí i z pohledu na oblačnost?
  • Obecné zásady plánování túr (výstupů, treků) s ohledem na počasí.
  • Termín: 28.2.2012
  • Začátek: 18:00 hod.
  • Místo konání: školicí středisko Lipka, Kamenná 20, Brno
  • Rezervace vstupenek a další info: www.alpklub.cz

Prokletije v Černé hoře a na Kosovu, diashow

27.1.2012 | RED

Přednáška o dvou cestách do fascinujícího pohraničí tří zemí: Černé Hory, Kosova a Albánie. V první části poznáme netušené krásy Černé Hory, ve druhé zavítáme na neklidné Kosovo.

Projdeme 9 pohoří, uvidíme 3 velká jezera, zavítáme do 3 obřích soutěsek, navštívíme 13 měst, zhlédneme 4 památky ze seznamu UNESCO… Prokletije je evropské Šangri-La, poslední ráj.

Radomír Hruška, Zelenáčova šopa, Zlín, 30. 1. 2012, 19 hodin, vstupné: 60,- Kč

Nejčtenější
1. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Velké Fatry
2. České hory Lužické hory - toulky po hradech, skálách a vyhlídkách
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme