Poslední aktualizace: 30.3.2021 , svátek má
Treking > Rozhledny > Rozhledna Karasín, vyhlídka v Bystřici nad Pernštejnem

Rozhledna Karasín, vyhlídka v Bystřici nad Pernštejnem

Karasín, rozhledna u Bystřice nad Pernštejnem

Rozhledna Karasín se nachází východně od vesnice Karasín nedaleko Bystřice nad Pernštejnem v nadmořské výšce 704 m n. m. na úbočí vrchu Přední skála. Je součástí sportovně rehabilitačního areálu. S její výstavbou se započalo 15. února 2002, slavnostní otevření proběhlo 25. května 2002.

Karasín

Autorem projektu je architekt Petr Štork. Betonová konstrukce věže o čtverhranném půdorysu je vysoká 28,2 metru, ve výšce 25 m se nachází vyhlídková plošina, ke které vede 128 schodů. Rozhledna má i bezbariérový přístup. Za příznivého počasí je otevřen bufet pod rozhlednou.

Za dobrého počasí je možné dohlédnout na rozhledny Babylon, Horní les, Milenka a Babí lom. Dobře je viditelná také Bystřice nad Pernštejnem, Vítochov s krásným kostelíkem nebo hrad Zubštejn. Z okolních vrchů pak můžeme vidět Sýkoř, Harusův kopec, Buchtův kopec, Devět skal nebo Javořici.

Na rozhlednu vede z obce Karasín červená turistická značka. Na kole či autem lze dojet přímo k rozhledně, kde je možné zaparkovat. Nejbližší vlaková stanice je Bystřice nad Pernštejnem, asi 7 km od rozhledny. Rozhledna je přístupná celoročně od pondělí do pátku 10.00 - 18.00 a o víkendech 9.00 - 20.30 h. Je-li otevřen bufet, je vstupné 2 Kč, jinak je vstupné zdarma.

Rozhledna Karasín, turistická mapa

Hory Putování po Jižním Tyrolsku aneb po stopách Ötziho, IV. část
Hory Slovenský Betlém - Rajecká Lesná
Hory Svratecko - okolí přehradní nádrže Vír
Merkur Venušiny misky Rýchorská bouda Hrad Sovinec Bludný balvan Barborka Šerlich Macocha Pluto Černá díra Motýli Gran Paradiso Burkvíz Zvířetník Karlštejn Slunce Bouzov Cumulonimbus Karimatky Kvasar Termoprádlo Hora Říp