Poslední aktualizace: 11.7.2023 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Přístřešek Bystrické sedlo, Kremnické vrchy

Přístřešek Bystrické sedlo, Kremnické vrchy

Bystrické sedlo, bivak na hřebeni Kremnických vrchů

17.10.2018 | Otakar Brandos

Kremnické vrchy jsou mezi turisty poměrně populární. Turistický ruch se sice koncentruje jen do několika málo částí pohoří, naštěstí i v opuštěných končinách lze nalézt nějakou tu turistickou infrastrukturu. Třeba turistické přístřešky, které v časech nepohody mohou posloužit k bivaku. Jeden z nich se nachází v Bystrickém sedle (1 190 m) mezi vrcholy Skalka (1 232 m) a Mýtny vrch (1 221 m).

Turistický přístřešek Bystrické sedlo

Bystrické sedlo je křižovatkou turistických tras. Kříží se tady červená hřebenovka a modrá turistická značka, která sem vede ze střediska Králiky. A právě na tomto rozcestí stojí pěkný dřevěný turistický přístřešek, který např. při přechodu hřebene Kremnických vrchů lze využit k bivaku. Podobných přístřešků je ale v širším okolí více a některé k bivaku vhodnější.

Přístřešek v Bystrickém sedle je kryt střechou z dřevěného šindele, podlaha je rovněž dřevěná. Uvnitř je stůl a lavice. Přístřešek je chráněn vzrostlým stromem, takže se asi moc neprší. Přinejhorším si nocležník musí vypomoci s překrytím "postižené" strany celtou. Voda v nejbližším okolí není. Což vzhledem k poloze na hřebeni není nijak překvapující…

Bystrické sedlo, turistická mapa

Kremnické vrchy, turistické chaty a útulny

CABANKA, TURISTICKÁ ÚTULNA CHATA HOSTINEC

Kremnické vrchy

Detail ubytování …
Poniklec Ráztočno - Remata

Ještěd Bosony Chata Arnika Zámek Hluboká Beskydy, ubytování Soumrak Kamenná chata Roháče, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus, Kavkaz Afélium Chata Borišov Mohelenská hadcová step Bílé Karpaty, ubytování Spacáky Mont Blanc Neptun Rýchorská bouda Šútovský vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Ceres Jarní prázdniny Motýli Matterhorn Hrad Lichnice Děvičky Higgsův boson Pohorky Cirrus Softshell

8.10.2018 / Otakar Brandos
Trek · Kôprovský štít, Temnosmrečinská plesa a Tichá dolina - 3denní toulání na pomezí Vysokých a Západních Tater aneb s kamzíky v patách (1) / Fotogalerie k článku

Pomezí Východních a Západních Tater je jednou z oblastí, kde vám lištičky dávají dobrou noc. Nebo …

20.9.2018 / Daniel Vlach
VHT · Gerlachův štít a přechod Roháčů, vysokohorská turistika ve Vysokých a Západních Tatrách

Kamarád Honza mi nabídl výlet do Tater. V plánu byl Gerlachův štít Martinovou cestou a Orlí stezka v …

17.9.2018 / Otakar Brandos
Testy · Čelovka HL40R: Redakční test (recenze) nabíjecí zoomovací čelovky Fenix HL40R

Čelovka HL40R je další povedený člen z rodiny čelovek firmy Fenix, které se vyznačují vysokým dosvitem …