Poslední aktualizace: 20.12.2018 , svátek má
Treking > Vesmír > Úplněk v měsíci prosinec 2018, kdy bude Měsíc v úplňku v prosinci

Úplněk v měsíci prosinec 2018, kdy bude Měsíc v úplňku v prosinci

Přesný čas úplňku Měsíce v prosinci 2018 a kdy nastane příští úplněk

24.10.2018 | Otakar Brandos

Úplněk Měsíce 22. prosince 2018

18:49

Měsíc v úplňku

Příští úplněk nastane 21. ledna 2019 v 06:16

Jas a zdánlivý průměr Měsíce kolísá díky změně vzdálenosti Měsíce od Země v rozmezí od 356 400 (perigeum) po 406 700 km (apogeum). Střední vzdálenost Měsíce od Země 384 400 km. Astronauté programu Apollo potřebovali k překonání této vzdálenosti asi tři dny. Světelnému paprsku na to stačí pouho pouhých 1 a 1/4 sekundy. Vždyť rychlost světla činí nějakých 299 792 km/s.

V důsledku neustálých změn okamžité vzdálenosti Měsíce od Země kolísá i zdánlivý měsíční průměr, a to v rozmezí 29,2´ až 33,3´. Vzdálenost Měsíce od Země je ale již známá velice dlouho. S vysokou přesností ji již znali antičtí učenci Aristarchos a Hipparchos. Jeho vzdálenost byla určena na základě relativní délky po sobě následujících fází měsíčního zatmění.

+ Fáze Měsíce v roce 2019
+ Fáze Měsíce v roce 2018
+ Fáze Měsíce v roce 2017
+ Fáze Měsíce v roce 2016
+ Fáze Měsíce v roce 2015
+ Fáze Měsíce v roce 2014
+ Fáze Měsíce v roce 2013
+ Měsíc, náš nejbližší kosmický soused - průměr, hmotnost a vzdálenost Měsíce od Země