Poslední aktualizace: 11.12.2021 , svátek má
Treking > Výročí > Prosinec, významné dny a státní svátky v prosinci

Prosinec, významné dny a státní svátky v prosinci

Významné dny a tradiční svátky

12.11.2014 | Kamil Balaj
  • 1. 12. - Světový den boje proti AIDS
  • 2. 12. - Světový den boje proti otroctví, Světový den počítačové gramotnosti
  • 3. 12. - Mezinárodní den zdravotně postižených
  • 5. 12. - Mezinárodní den dobrovolníků pro hospodářský a sociální rozvoj
  • 6. 12. Mikuláš
  • 7. 12. - Mezinárodní den civilního letectví, slaví se o roku 1994 při příležitosti 50. výročí založení Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO)
  • 10. 12. - Den lidských práv - slaví se ve výroční den přijetí Všeobecné deklarace lidských práv Valným shromážděním OSN v roce 1948, poprvé byl slaven v roce 1950; Slavnostní předání Nobelových cen - výroční den úmrtí zakladatele ceny Alfreda Nobela (21. 10. 1833 - 10. 12. 1896)
  • 11. 12. - Světový den dětství - výročí založení UNICEF v roce 1946; Mezinárodní den hor, slaví se z rozhodnutí VS OSN z roku 2003; Mezinárodní den solidarity s ženami a dětmi Afriky, připomíná se z rozhodnutí rady Celoafrické organizace žen v roce 1984
  • 18. 12. - Mezinárodní den migrantů, vyhlášen OSN
Hory Ukrajina - jen tam tak nakouknout aneb kam nelézt na Podkarpatské Rusi
Hory Slezské Beskydy: Túra přes Velkou Čantoryji, Velký Stožek a Filipku
Hory Z Čadce do Turzovky, kysucký trek přes Javorníky
Milešovka Krkonoše, ubytování Štefánička Černé jezero Drahotuš Zverovka Útulna Limba Bezděz Dolní Morava Praděd Hukvaldy Sahara Panská skála Jupiter Spišský hrad Les Ecrins Kvarky Cirrostratus Fačkovské sedlo Neutronové hvězdy Pohorky Chopok
1. Turistika Suchá Belá, túra turisticky nejatraktivnější roklinou Slovenského ráje
4. Naše vrcholy Železná hůrka, nejmladší sopka České republiky
5. Vesmír Jaká je tloušťka kůry a rozložení moří na Měsíci? Sondy GRAIL ukázaly novou tvář Měsíce