Poslední aktualizace: 30.1.2015 , svátek má

Podzim na horách

Výsledky prvního kola fotosoutěže roku 2015

30.1.2015 | Otakar Brandos

Do fotosoutěže na téma podzim jste nám zaslali velké množství nádherných fotografií, které jsme postupně zveřejňovali v šesti samostatných galeriích. Nyní zveřejňujeme všech 120 zařazených snímků pospolu, ať se jejich nádherou můžete pokochat i vy.

Vůbec první snímky do soutěže zaslal Martin Dohnal (snímky č. 13). Beskydy, Malá Fatra. Martin Holý nás prostřednictvím nejen svého snímku č. 14 přesvědčuje o tom, že je ranní ptáče, když se mu podařilo zachytit hru světelných paprsků na cárech mlhy na Malé Fatře.

Fotografie č. 15 a 16 Aleše Kučery nám představí krásu podzimních polonin a snímky Aleny Kankové (21 - 25) krásu Skalky (Ondřejníku), nejvyšší hory Podbeskydské pahorkatiny. Zajímavé snímky (č. 26 - 28) zaslal i Jan Bambas. Zachytil proměnlivou krásu Vysokých Tater i Alp. Oko jistě zahřejí i svěží snímky Romana Hradeckého, jehož parketou Šumava, Blanský les a další oblasti jižních (západních) Čech.

Pomíjivost života se skvěle podařilo zachytit Josefu Plačkovi (č. 36). Prosté linie padlého lesního obra, sluneční paprsky i spadané listí dokreslují ten nekonečný koloběh, který se v přírodě odehrává. Snímek č. 38 téhož autora dokládá cit pro detail, potěší i další autorovy snímky zaslané do soutěže.

Ladislav Husár svými snímky (č. 43, 44) dokazuje, že nevšední mohou být i zdánlivě "všední" a známé věci. Cit pro světlo i kompozici dokazuje zvěčněním zámků (hradů) Bojnice a Smolenice. Krásné snímky z rakouských Alp zaslala naše dopisovatelka Jana Waldhauserová (50 - 54). Naopak Monika Josefíková nenechala zahanbit naše Hostýnské vrchy, kde se ji podařilo zachytit zádumčivou atmosféru podzimního svatého Hostýna.

Pěkné snímky ze slovenských i českých hor zaslal R. Možný (67 - 71) a skvělé snímky obyvatel horského lesa (č. 73, 74) zaslal Jaroslav Merc. Inspirativní snímky Ondřeje Jaroše (např. 77, 78) dokáží zachytit kouzlo okamžiku. Zaujmou jistě i netradiční snímky z Karlštejnska od Karla Jirase. Podobně jako fotografie Branislava Krátkého z malebného Slovenska.

Hedvika Michnová (č. 97 - 99) prokazuje svými snímky cit pro detail i správný okamžik, kdy snímek exponovat. Pěkné snímky Zdenky Dunajské věrně a citlivě zachycují podzimní krásu slovenských hor. Podobně jako krásné snímky Martina Štechra, který bodoval v minulém kole.

Pěkné snímky hor východního a středního Slovenska zaslal další z našich dopisovatelů - Karol Mizla (č. 109 - 113). Až zima mi zabyla u snímku č. 117 od Josefa Svitáka, který zachytil předčasnou sněhovou nadílku v Tatrách. Soutěž pak svými snímky uzavřela Jaroslava Hlaváčová (č. 119 a 120). Bohužel z kapacitních důvodů se nedostalo na její poslední dva snímky, které tak (doufám) uvidíte v některém z příštích kol fotosoutěže.

A nyní nás čeká méně snadná část vyhodnocení fotosoutěže - vybrat ty nejlepší snímky. Úkol je to nesnadný, neboť všechny zaslané snímky jsou krásné a něčím jedinečné. Ale protože pomyslné stupně vítězů mají jen tři místa, musíme přece jen některým snímkům dát přednost.

Které snímky obsadily první tři příčky?

Třetí místo obsadily dva snímky dvou autorů. Prostě jsme se nedokázali rozhodnout. Jsou to snímky č. 75 Jaroslava Merce a č. 78 Ondřeje Jaroše. Oba autoři na svých snímcích umně skloubili podzim i dynamiku vodního živlu.

Druhé místo nám dalo také zabrat. A opět jsme se nedokázali rozhodnout pouze pro jeden snímek. Vybráno jsme měli více snímků, ale snímky č. 100 Jana Klimeše a č. 96 Branislava Krátkého jsme nemohli nezařadit. Zádumčivá podzimní atmosféra obou snímků si určitě získá i vás.

No a zbylo nám první místo. Pět porotců, pět názorů. Opět nelehká volba. Nakonec jsme ale ze 120 snímků vybrali jeden. Tím se stal snímek č. 61 Josefa France, jenž umně zachytil širokou paletu barev i tvarů na planině Jadovnik v Srbsku.

Všem účastníkům fotosoutěže děkujeme za krásné snímky, vítězům pak blahopřejeme a prosíme je, aby na redakční mail redakce@treking.cz zaslali své poštovní adresy. Oslovil bychom vás přímo, ale zapomněl jsem si poznačit (mea culpa) vaše emailové adresy…

1. 2. 3. 4. 5. 6.
79. 80. 81. 82. 83. 84.
85. 86. 87. 88. 89. 90.
91. 92. 93. 94. 95. 96.
97. 98. 99. 100. 101. 102.
103. 104. 105. 106. 107. 108.
109. 110. 111. 112. 113. 114.
115. 116. 117. 118. 119. 120.