Poslední aktualizace: 12.11.2018 , svátek má
Treking > Diashow o horách, nabídka promítání pro veřejnost

Diashow o horách, nabídka promítání pro veřejnost

Nabídka programů Trekingu pro veřejnost a školy

Redakce časopisu Treking má pro vás připravenu řadu diapořadů a besed s diapozitivy. Ty můžeme promítnout i ve vašem městě či zařízení; v případě zájmu nás stačí kontaktovat na telefonu +420/595 136 472, 723 091 330 a nebo e-mailu: redakce@treking.cz.

1. Tatranské pastorále, (8 minut, 50 dia)

Belianské Tatry od Trojrohého plesa

Audiovizuální pásmo. Rovných 50 diapozitivů podbarvených hudbou. Obvykle jej zařazujeme za hlavní pořady. Toto pásmo zobrazuje nejen Západní, Vysoké, Belianské Tatry, ale také Nízké Tatry. Ty všechny ve všech ročních obdobích i denních dobách…

2. Maroko a Západní Sahara, (80 minut, 150 dia)

Žádná fotomontáž...!

Maroko. Země, kde se mísí antika s islámskou i křesťanskou kulturou. Nepředstavitelný kon-trast bohatství paláců a mešit s chudobou medín, kde se čas zastavil ve středověku. Studená země s horkým sluncem, země s písečnými dunami Sahary, ale i cedrovými lesy…

3. Okouzlení Skandinávií, (80 minut, 150 dia)

Harteign, náhorní plošina Hardangervidda. Norsko.

Skandinávie. Ještě i dnes pa-nenský kout přírody, jenž svou nádherou jistě zaujme každého milovníka nedozírných obzorů. Lesotundra střídá lesy, aby vzápětí byla vystřídána nefalšovanou tundrou a vysokými, zaledněnými horami pohoří Jotunheimen, Dovrefjell a dalších…

4. Kouzlo slovenských hor, (60 minut, 100 dia)

Zimní treking

Slovensko. To nejsou jen Tatry. Spousta čarokrásných míst je ještě i dnes utajena před turistickou veřejností. Šomoška a Hajnáčka, hrady Cerové vrchoviny; Kremenec v Bukov-ských vrších; Tematín a Beckov - hrady Povážského Inovce; Čachtický hrad…

5. Karpatská pastorále, (60 minut, 100 dia)

Ukrajinské Poloniny

Karpaty. Mohutný horský hřeben táhnoucí se v délce bezmála 1500 kilometrů. Region, kde ještě i dnes nalezneme oblasti připomínající naší vesnici z počátku minulého století. Naší krajané v rumunském Banátu, kde si Dunaj razí cestu Železnými vraty, Zakarpatská Ukrajina, slovenské Poloniny…

6. Alpské Gran Paradiso, (80 minut, 150 dia)

Ciarforon (3 642 m)

Gran Paradiso. V překladu Velký ráj. A skutečně. Tato část italských Alp choulící se ve stínu Mont Blancu je skutečným rájem. A nejen pro horolezce, alpinisty či turisty, ale i pro milovníky přírody a fantastických scenérií. V parku žije na 7 000 kozorožců…

7. Skotsko a Korsika - dva ostrovy, dvě kultury, (60 minut, 100 dia)

Col de Bavella, Korsika.

Tafoni, bandita, vendeta. Slova, která světu dala Korsika. Světu dala i Napoleona, snad nejslavnějšího rodáka, který zásadním způsobem ovlivnil nejen francouzské, ale i evropské dějiny. Ostrov, perla Středozemí, která svou pohnutou historií…

8. Horhany - kamenné hory, (60 minut, 90 dia)

Dobošanka

Ukrajinské Karpaty, Poloniny. Při vyslovení těchto slov si představíme oblé lučnaté hřbety Polonin Zakarpatské Ukrajiny. Avšak Horhany, táhnoucí se jako mohutná horská hradba na severním okraji této oblasti se tomuto pojetí naprosto vymykají…

9. Dombaj - kavkazská kráska, (70 minut, 100 dia)

Sofrudžu

Dombaj, fantastický kout horské přírody rozkládající se na pomezí Západního a Centrálního Kavkazu. Nenajdeme tady sice žádné pětitisícovky, mimo jedné, nejvyšší ani žádnou čtyřtisícovku, přesto si dovolím Dombaj nazvat nejkrásnějším a nejoblíbenějším…

10. Centrální Kavkaz, království ledovců, (70 minut, 100 dia)

Bezingská stěna

Centrální Kavkaz. Zejména Bezingi a Prielbrusie splňují vše, po čem srdce turisty a horolezce touží. Mohutné vrcholy a skalní stěny, ledovce, ale také atraktivní nejvyšší vrchol celého Kavkazu - Elbrus (5 642 m). Bohatá příroda, hluboká údolí, ale také alplágry…

11. Rok v Roháčích, (60 minut, 80 dia)

Medvěd

Prožili jste již celý rok v Roháčích - Západních Tatrách? Znáte bouřlivé jaro, kdy je celá příroda v rozpuku, teplé, ale deštivé léto, chladný podzim a babí léto hýříci tolika barvami, kolik se jich jen na paletu malíře Podzimu vešlo, zimy s přívaly sněhu a třeskutým mrazem?…

12. Malá a Velká Fatra, sestry a přesto tak rozdílné, (70 minut, 100 dia)

Borišov

Malá a Velká Fatra. Dvě kouzelná pohoří ležící na dohled, přesto pohoří v mnohem rozdílná. Strmé travnaté hřebeny jsou střídány hlubokými lesy a neprostupnými údolími, průmyslové podhůří naopak neporušenými přírodními zákoutími spočívajícími pod zákonnou ochranou přírodních rezervací.