Poslední aktualizace: 4.5.2024 , svátek má

14:37

Měsíc v úplňku

Příští úplněk nastane 30. dubna 2018 v 02:58

Nejbližší perigeum Měsíce nastává 20. dubna v 15:46, kdy bude Měsíce od Země 368 712 km. Nyní Měsíc putuje do apogea, kam se dostane 8. dubna 2018 v 6:33. Vzdálenost Měsíce od Země bude činit 404 144 km.
Měsíc je nejbližším kosmickým sousedem Země, pomineme-li ovšem občasné průlety asteroidů v těsné blízkosti Země. Takovýchto asteroidů bylo v posledních několika málo letech zaregistrováno díky neustále se zdokonalující observační technice hned několik. Střední vzdálenost od Země činí 384 400 km. Střední proto, neboť díky mírné eliptické dráze s excentricitou (výstředností) 0,0549 se mění v rozmezí od 356 400 km v perigeu do 406 700 km v apogeu.

+ Fáze Měsíce v roce 2018
+ Fáze Měsíce v roce 2017
+ Fáze Měsíce v roce 2016
+ Fáze Měsíce v roce 2015
+ Fáze Měsíce v roce 2014
+ Fáze Měsíce v roce 2013
+ Měsíc, náš nejbližší kosmický soused - průměr, hmotnost a vzdálenost Měsíce od Země