Poslední aktualizace: 18.4.2024 , svátek má

18.4.2024 / Boro Tomis
Blog · V ohradách. Nedráždite a nekŕmte ľudí, je to už vymierajúci a ohrozený druh

V ohradách

Je to už vyše päťdesiat rokov, čo sa náš kamarát Dušan, dostal do Veľkej Británie, a my jeho osadní kamaráti sme dychtivo čakali na jeho návrat. Ale radšej to poriadne vysvetlím. Dušan v roku 1968, t.j. v roku tzv. Pražskej …

18.4.2024 / Otakar Brandos
Treking · Malebné údolí Moravice, hrad Vikštejn a papalášská obora Jelenice. Dvoudenní putování okolo řeky Moravice v Nízkém Jeseníku (2) | Fotogalerie k článku

Vikštejn

Západ Slunce se blíží. Avšak nad západním obzorem houstnou mraky, takže kontakt slunečního kotouče s horizontem vidět není. Ale západová i pozápadová obloha byla úžasná. Nakonec jedinečný je každý západ sluníčka …

16.4.2024 / Servis
PR · Jarní cesta skrz Sever: Přírodní krásy a kulturní klenoty severních Čech

Jarní cesta

Jaro je období, kdy se příroda probouzí opět k životu a hraje barvami. Pokud hledáte inspiraci pro jarní výlety nebo krátkou dovolenou, severní Čechy nabízejí kombinaci přírodních scenerií a historických a architektonických …

15.4.2024 / David Matulíks
Památky · Památková zóna Valeč a barokní zámek Valeč. Tip na výlet v Doupovských horách | Fotogalerie k článku

Valeč

Vždy jsem měl zafixováno, že Matyáš Braun a jeho sochy jsou spojeny navždy s hospitalem Kuks. Byl to však velký omyl. Když jsem plánoval dovču a kam se všude podívám, padl i název Valeč a místo, kde se nachází barokní …

15.4.2024 / Servis
PR · Restylane výhody: revoluční řešení v boji proti stárnutí

Orient

Restylane představuje přelom v oblasti estetické medicíny, poskytující mnoho výhod, známých jako Restylane výhody, pro jedince hledající účinné metody boje proti známkám stárnutí. Tento článek se podrobně věnuje …

14.4.2024 / David Matulík
Památky · Lovecký zámek Ohrada a jedinečná ZOO v Hluboké nad Vltavou. Opomíjené zajímavosti pod pohádkovým zámkem Hluboká

Ohrada

Při návštěvě ZOO v Hluboké nad Vltavou jsem navštívil i lovecký zámek Ohrada, který se nachází v těsném sousedství. I přesto, že nejsem myslivec, ale velmi rád rybařím a dnes mám rád i lovy beze zbraní a jen fotoaparát …

14.4.2024 / ESO2407
Vesmír · Mlhovina NGC 6164/6165 v systému HD 148937. Krásná mlhovina s bouřlivou historií: srážka hvězd osvětluje hvězdnou záhadu

Mlhovina

Při pohledu na hvězdný pár v srdci úchvatného oblaku plynu a prachu astronomy čekalo překvapení. Hvězdné páry jsou si obvykle velmi podobné, jako dvojčata, ale v případě HD 148937 se jedna hvězda zdá být mladší a na …

12.4.2024 / Otakar Brandos
Treking · Malebné údolí Moravice, hrad Vikštejn a papalášská obora Jelenice. Dvoudenní putování okolo řeky Moravice v Nízkém Jeseníku (1) | Fotogalerie k článku

Moravice

Březnové počasí připomíná spíše to dubnové, stejně tak krajina se zazelenala téměř o měsíc dříve. Všechny srdcaře to neodolatelně táhne do přírody. Ani já nedokáži odolat a vyrážím alespoň na dva dny do kvetoucí přírody …

11.4.2024 / Ondřej Havelka
Cestování · Otěhotnění potřením nohou kozí krví. Súdánští Lugbarové

Lugbarové

Lugbarové jsou etnikem žijícím v Ugandě, v přilehlé oblasti Demokratické republiky Kongo a v Jižním Súdánu. Hovoří středosúdánským, nilotským jazykem lugbara, jejich počet je odhadován na 2 200 000 osob. Podle recent …

10.4.2024 / Lenka Mašovás
Naše vrcholy · Z kopce Vejdoch s kruhovým rozhledem jsou vidět dvě města a dvacet vsí. Tip na výlet na Vysočině

Vejdoch

Dvě města a dvacet vysočinských vsí je pouhým okem k vidění z kopce Vejdoch mezi obcí Jámy a osadou Slavkovice. Pokud ale použijete dalekohled, můžete jich napočítat dvaačtyřicet. Se svojí nadmořskou výškou …

8.4.2024 / Hynek Skořepa
Cestování · Moldávie potřetí - Národní park Orhei. Parcul National Orhei je jediným NP v Moldavské republice

NP Orhei

Je tomu už několik měsíců, co jsem pro čtenáře Trekingu napsal dva texty o putování do daléké Moldávie. K třetímu, poslednímu, jsem se dostal až nyní. Jaro se naplno rozbíhá, třeba pro vás tedy bude inspirací k exotickému …

8.4.2024 / David Matulík
Hrady · Zřícenina hradu Žumberk stojí nedaleko Chrudimi. Tip na výlet v Železných horách

Žumberk

První dubnová neděle, už od rána svítilo sluníčko a počasí jak stvořené na výlety. Nechtělo se mi sedět na zadku mezi čtyřmi stěnami a tak jsem vyrazil. Cíl byl dán předem - Žumberk, městys nacházející se cca 10 km …

--- DALŠÍ ČLÁNKY --- DALŠÍ ČLÁNKY --- DALŠÍ ČLÁNKY --- DALŠÍ ČLÁNKY ---
Aktuality, příroda, vesmír
Túry a výlety podle pohoří
Starší články (ročníky) Trekingu

20.03.2024 2 příspěvky
Rutheni, Karpaty, Huculovia | Treking.cz
 02.03.2024 2 příspěvky
Ledovcové Velké Javorské jezero (Grosser Arbersee)
 23.02.2024 3 příspěvky
 13.02.2024 1 příspěvek
Zasa spolu | Treking.cz
 28.01.2024 1 příspěvek
Putování podél Jamného potoka s přítoky | Treking.
 22.01.2024 2 příspěvky
Výstup na Psiloritis, nejvyšší horu Kréty | Trekin
 12.01.2024 4 příspěvky
Zabudnutý príbeh | Treking.cz
 09.01.2024 2 příspěvky
Zámek Karlova Koruna v Chlumci nad Cidlinou | Trek
 06.01.2024 2 příspěvky
Pohorky, jak si vybrat kvalitní pohorky | Treking.
 05.01.2024 14 příspěvků
Chalupská slať a největší rašelinné jezírko | Trek
 30.12.2023 2 příspěvky
Kamenný hrad Oltářík, sídlo husitského hejtmana |
 27.12.2023 3 příspěvky
PF 2024 čtenářům přeje Treking | Treking.cz
 27.12.2023 1 příspěvek
Horská chata Švýcárna v Hrubém Jeseníku | Treking.
 25.12.2023 27 příspěvků
Hřebenovka: Svidovec, přechod hřebene poloniny | T
 21.12.2023 2 příspěvky
Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy