Poslední aktualizace: 14.12.2023 , svátek má

Vyhlídková hora Bobek (871 m) v Beskydech

Vyhlídkové vrcholy v Beskydech - Bobek

25.4.2016 | Otakar Brandos

Bobek (871 m) je významným vrchem v jihovýchodním cípu Moravskoslezských Beskyd, pro který se často používá pojmenování Zadní hory. Bobek se nachází v hřebeni mezi osadou Konečná a sedlem Bumbálka blízko pomezí Moravskoslezských Beskyd a Turzovské vrchoviny na hranicích České republiky a Slovenska.

Bobek, rozcestí s posezením

Samotný vršek Bobku je zalesněn, ale těsně pod vrchem se rozkládají velké louky s parádními výhledy. Na křižovatce turistických tras pod vrchem Bobek stojí turistické posezení, od kterého se otevírají krásné výhledy na Lysou horu, Smrk i na slovenská pohoří na východě. Prochází tudy i lesní cesta spojující osady Ulčák aj. nacházející se kousek pod vrcholem.

Čtěte také: Lysá hora, nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd

Bobek je důležitá křižovatka nejen turistických tras, ale tak tras lyžařských. Nejsnáze se na k vrcholu Bobek dostanete po červené TZ z Konečné a nebo Bumbálky a nebo po modré TZ z osady Bílá.

Lysá hora a Smrk z Bobku

Bobek, turistická mapa

Hory Engadinské třítisícovky počtvrté (2), tentokráte s…

O cestě až na toto sedlo a sestup do údolí Val Bregaglia, o čemž jsme původně tak trochu uvažovali…

Hory Jezerní hory Retezat: Túra na Virful Bucura za výhledy…

Retezat patří k nejkrásnějším pohořím v Jižních Karpatech. Hřeben Retezatu se táhne jako nepřekonatelná…

Hory Turistika v Krkonoších, túra na Výrovku a do Modrého dolu

V Krkonoších jsou turistické trasy notoricky známé, trasy známé poněkud méně a pak trasy téměř neznámé…

Hory Sopky na Slovensku, přehled pohoří vulkanického původu

Aktivní sopky na Slovensku, stejně jako v České republice dnes nenalezneme. Avšak na rozdíl od sopek v…

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Sahara Malá Fatra, ubytování Furkotka Domica Hazmburk Švýcárna Chata Terezka Lietava Hluboká Macocha Cvilín Apuseni Svaté pole Pastýř Osoblažsko Bernina Karlštejn Blesk Motýli Slunce Spacáky Viklany
1. Naše vrcholy Venušina sopka, jedna z nejmladších sopek v ČR
2. České hrady Templštejn, templářský hrad nad řekou Jihlava,
3. Tipy na výlet Roháčský vodopád, král Západních Tater v Roháčské dolině
4. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníků a pátá nejvyšší hora v ČR
5. Chaty Luční bouda, Krkonoše a ubytování na Luční boudě, ceny a společná noclehárna
6. Vesmír Světelný rok, nejpoužívanější jednotka vzdálenosti ve vesmíru
7. Přírodní rezervace Mohelenská hadcová step, skalní step a národní přírodní rezervace u Mohelna