Poslední aktualizace: 14.12.2023 , svátek má
Treking > Naše vrcholy > Hora Batizovský štít (2 448 m n.m.) ve Vysokých Tatrách

Hora Batizovský štít (2 448 m n.m.) ve Vysokých Tatrách

Batizovský štít, Vysoké Tatry a štíty hlavního hřebene

7.12.2009 | Otakar Brandos

Batizovský štít (2 448 m) je rozložitý štít v hlavním hřebeni Vysokých Tater ležící mezi Kačacím štítem a Zadním Gerlachovským štítem. Od Kačacího štítu je Batizovský štít oddělen hřebenem s velkým množstvím skalních věží a sedel zvaných například Batizovská ihla, Batizovská kopa, Kačací hrb, Prostredné Kačacie sedlo aj.

V této části hlavního hřebene Tater se jedná o nejvyšší štít. Batizovský štít má dva výrazné vrcholy, z nichž nižší se dnes označuje jako Malý Batizovský štít (2 445 m). Vrchol je poměrně těžko přístupný, byl jedním z posledních zdolaných tatranských štítů. Dnes je jeho dosažení výsadou horolezců, neboť jeho zdolání brání strmé a 150 až 300 m vysoké skalní stěny s řadou horolezeckých cest. Stěny Batizovského štítu uzavírají z jihu Kačací dolinu, horní větev Bielovodské doliny a z jihu uzavírají známou Batizovskou dolinu, kterou prochází Tatranská magistrála.