Napsat článek Průvodce Soutěže Kalendář Cestování Cykloturistika Horolezectví Snow Příroda Archiv Beskydy Jeseníky Krkonoše Tatry
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 2.12.2015 , , svátek má
Treking > Treky, turistika > Jahňací štít

Jahňací štít

Výstup na vrchol, Vysoké Tatry a vysokohorská turistika

5.8.2010 | Otakar Brandos

Výstup na Jahňací štít patří ke středně náročným túrám. A to i přes značné převýšení, které však překonáváme na dlouhém úseku. Trasa nás vede na pomezí Vysokých Tater a Belianských Tater a poskytuje nám skutečně velkolepé výhledy.

Jahňací štít z Červené dolinky

Samotný výstup zahájíme v Tatranské Lomnici. Z Lomnice pokračujeme po asfaltovém chodníku do osady Tatranské Matliare, kde za autobusovou zastávkou odbočíme doleva na modře značený TCH. Po něm pokračujeme asi 40 minut po široké lesní stezce na rozcestí se žlutě značeným TCH, který nás již dovede až k Chatě pri Zelenom plese. Tady začíná již samotný nástup na Jahňací štít.

Rozcestník, který je v bezprostřední blízkosti chaty, nás navede na žlutě značený TCH na vrchol Jahňacího štítu. Cesta k Chatě pri Zelenom plese je snadná a celou dobu vede po vozové cestě, po které je chata zásobována. Od chaty pokračujeme přímo vzhůru kosodřevinou. Místy je chodník značně prudký, což je zejména po dešti dosti nepříjemné.

Během výstupu se otevírají krásné pohledy do Doliny Zeleného plesa a na okolní štíty jako je Malý Kežmarský štít s jeho impozantní skalní stěnou (největší v celých Tatrách), Pyšný štít či Baranie rohy. Po levé ruce se tyčí skalní jehla Jastrabiej věže. Chodník se poněkud napřimuje. Procházíme malou kotlinkou, ze které se otevírají fantastické pohledy na okolní štíty.

Na horní hranici kosodřeviny obejdeme malé Červené pleso, které má při správném nasvícení typickou načervenalou barvu, a začínáme vstupovat do nitra Červené doliny. Ta je z obou stran Turistický průvodce Vysoké Tatry sevřena mohutnými skalními hřebeny. Dno doliny je ploché a značně kamenité. Po pravé ruce máme Kozí štít, kde jsou v zimě krásné ledopády. Ty poskytují neobvyklé možnosti horolezeckých túr v ledopádech a mixech.

Ve středu doliny obejdeme z levé strany Belasé pleso a vystupujeme (stále po upraveném a místy dlážděném chodníku) pod svahy Zmrzlé věže. Pod ní se však chodník láme o zhruba 90° a v několika serpentinách míří do Kolového sedla. Část výstupu (těsně pod sedlem) vede exponovaným skalním terénem. Tato místa jsou odjištěna fixními řetězy.

V sedle chodník přechází na severozápadní svah hřebene a pokračuje v komplikovanějším terénu k vrcholu Jahňacího štítu severovýchodním směrem. Nejprve stoupá, přechází úzkou skalní průrvou, za kterou ale krátce strmě klesá. Za ní pak již následuje závěrečné stoupání ke skalnatému a značně plochému vrcholu.

Jižní část hřebene Belianských Tater z Jahňacího štítu Máme minimálně jeden velký důvod se na vrcholu chvíli zdržet, neboť pohledy - zejména na hřeben Belianských Tater - jsou skutečně jedinečné, byť částečně opakovatelné z Lomnického štítu.

Sestupovou cestu volíme stejnou jako výstupovou, nebo si můžeme vybrat z dalších alternativ. Můžeme se vrátit k Chatě pri Zelenom plese, od které budeme pokračovat po Tatranské magistrále k Trojrohému a Velkému Bielemu plesu, od kterého se můžeme vydat buď do Kopského sedla a dolinou Zadné Meďodoly do Javoriny a nebo přes Rakúsku polanu pokračujeme do Doliny Siedmich prameňov k chatě Plesnivec a dále do Tatranské Kotliny.

Jastrabia veža nad Zeleným plesem
  • Obtížnost: středně těžká až spíše těžká túra
  • Délka túry: 7 1/2 až 8 hodin
  • Celkové převýšení: výstup 1 350 metrů, sestup 1 350 metrů
  • Základní trasa: Tatranská Lomnica - Tatranské Matliare - Dolina Kežmarskej Bielej vody - Chata pri Zelenom plese - Kolový priechod - Jahňací štít a zpět

24.03.2013, 21:29 Hudec | Skoro vždy špatné počasí
24.03.2013, 21:38 -OB- | Tak vám přeji,
25.03.2013, 17:20 JanoP | Počasie vz. plánovanie túr
10.08.2010, 12:59 Honza, Pardubice | Počasí nahoře
10.08.2010, 13:24 Kastelán | Keď sa nědarí...
27.08.2010, 14:30 Marek | reakce
08.08.2010, 00:50 Ivan Zajíček | Krásná hora, zvláątě blízká..
06.08.2010, 18:45 Jiří | Výhled
06.08.2010, 20:58 Horal | Bodej» by ne..
06.08.2010, 08:15 Andrej König | Búrka...

+ Jahňací štít (2 229 m), Vysoké Tatry
+ Jahňací štít, Vysoké Tatry; Tilak Treking 2004; soutěžní článek č. 5
+ Hřebenem Belianských Tater
+ Vysoké Tatry, nejvyšší karpatské pohoří; ubytování a horské chaty ve Vysokých Tatrách
Hory Na zkušené v Gran Sasso d´Italia, Apeniny

13.10.2017 3 příspěvky
Sopky v ČR, seznam
 13.10.2017 9 příspěvků
Muránska planina deštivá i slunečná
 06.10.2017 7 příspěvků
Turistické vařiče na plyn
 01.10.2017 3 příspěvky
Výstup na Grosser Knallstein
Setkání s medvědem, jak se chovat při setkání
 29.09.2017 29 příspěvků
Tauon, supertěžký elektron
 29.09.2017 1 příspěvek
Broumovská vrchovina, Stolové hory
 28.09.2017 1 příspěvek
Opavsko a okolí : 36 letá svobodná maminka hledá t
 27.09.2017 1 příspěvek
Jak vybrat dalekohled, turistické dalekohledy
 27.09.2017 13 příspěvků
Žalý, rozhledna Krkonoše
 25.09.2017 1 příspěvek
Jak bezpečně bivakovat v medvědích oblastech
 25.09.2017 13 příspěvků
Letní putování z Bratislavy na Horňácko
 23.09.2017 2 příspěvky
Bystřicko - místo, kde můžete být sami
 19.09.2017 2 příspěvky
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme