Poslední aktualizace: 20.3.2024 , svátek má

Skvělý taktický nůž Thunder II Coyote, outdoor test

Recenze nože Thunder II Coyote v survival provedení od španělského výrobce

12.4.2021 | Otakar Brandos

Thunder II Coyotte od španělského výrobce Albainox je taktický nůž v docela povedeném survivalovém provedení. Taktický (vojenský) nůž je dodáván v odolném pouzdře z ABS plastu s úchyty k připevnění buď k oblečení a nebo třeba k batohu. Hlavní úchyt na opasek je tvořen suchým zipem a dvěma druky, nůž před vypadnutím chrání další poutko se suchým zipem a drukem.

Taktický nůž Thunder II Coyote

Ve spodní části pouzdra taktického nože Thunder II Coyotte je plastovým zdrhovadlem opatřená šňůrka k připevnění ke stehnu. V pouzdře nože dále nalezneme menší doplňkový nožík Skinner se šňůrkou, který lze použít k řadě dalších činností.

Po vyklopení "držáku" ve spodní části a jeho opatření přiloženou gumou lze pouzdro použít jako prak. Podle výrobce. Bez mučení se přiznám, že mně se to nepovedlo. Funkci a účel praku pouzdra tohoto nože se mi pochopit nepodařilo. Zkoušel jsem návod nalézt na internetu, vždyť se v přírodě pohybují chytřejší hlavy než jsem já, avšak marně… Podle mého soudu je dodávaný prak zbytečností a guma je navíc stejně příliš tuhá. Lépe mně posloužil jako metací prak…

Pevná a masivní čepel nože je vyrobena z nerezové oceli s titanovým povlakem. Hladké ostří je dobře nabroušeno a ani při častém používání k rozmanitým účelům nejeví známky opotřebení či zoubky. Na svrchním hřbetu čepele je integrovaná pilka s délkou asi 90 mm.

Taktický nůž Thunder II Coyote

A právě na ta tu jsem byl zvědav nejvíce. Na první pohled vypadá pilka opravdu dobře. Je ostrá i délka je vcelku dostačující. Člověk v přírodě potřebuje občas něco přeříznout, něco zkrátit. Při praktickém použití se ale ukázalo, že pilka je prakticky spíše nepoužitelná než použitelná.

Pilka se sice s chutí "zakousne" do materiálu, avšak vzhledem k tloušťce čepele činí tak jen prvních pár milimetrů. Načnout či ořezat ano, ale přeříznout např. silnější větev opravdu v rozumném čase nejde. Což ovšem zase nakonec tolik nevadí, protože čepel je dostatečně ostrá a těžká, takže lze větev dosekat. Nůž lze bez problémů a viditelného opotřebení či poškození použít jako takovou malou mačetu.

Taktický nůž Thunder II Coyote Taktický nůž Thunder II Coyote

Do ruky dobře padnoucí rukojeť z ABS plastu má protiskluzovou úpravu.se záštitou pro bezpečný úchop. Je dutá, opatřená šroubovacím víčkem s dalším bezpečnostním poutkem. Ve svých útrobách skrývá rukojeť tohoto nože nejedno překvapení. Vedle malého pouzdra s pinzetou, sirkami, náplastí a vlascem je opatřena i kompasem, který při správném "uvodorovnění" ukáže spolehlivě cestu k severu. K jihu, východu či západu - chcete-li.

Technické parametry nože Thunder II Coyotte podle výrobce:

• Celková délka: 295 mm
  • Délka čepele: 170 mm
  • Tloušťka čepele: 5,5 mm
  • Materiál čepele: nerezová ocel s vrstvou titanu
  • Rukojeť: ABS plast

Po prvním osahání se nůž ukazuje jako poměrně těžký. Jeho hmotnost činí asi 540 gramů a spolu s pouzdrem asi 730 gramů. Po "druhém" osahání ale uživatel zjistí, že je nůž opravdu kompaktní a mimořádně odolný. Navíc multifunkční. Přiznám se, že mně si nůž definitivně získal právě oním, výše zmíněným, kompasem.

Taktický nůž Thunder II Coyote Taktický nůž Thunder II Coyote

Taková blbost, řeknete si, ale jak se může za špatného počasí a nebo v mlze šiknout. Nebo v mrazu a nebo po té, co se vybily baterky u všech těch "chytrých" udělátek, jejichž hmotnost je v souhrnu vyšší, než hmotnost tohoto nože. Navíc si s nimi neoříznete větev, nenakrájíte špekáčky, neotevřete konzervu ani nepřeříznete plastovou láhev. Vše právě uvedené nůž Thunder II Coyotte dokáže spolehlivě. Hodnotím jej proto velice kladně. Je to vynikající pomocník pro zálesáky, trekery mířící někam do divočiny ale i pro obyčejné turisty.

Nůž Thunder II Coyotte si můžete objednat na eshopu Army-store.cz.

Taktický nůž Thunder II Coyote Treking.cz - diskuze

Další naše testy, může vás zajímat

22.3.2021 / Gerhard Streubel
Turistika · Na 4 nejvyšší vrcholy skandinávských zemí: Kebnekaise, Galdhopiggen, Yding Skovhoj a Halti-Haldi

Každý člověk má mnoho přání a snů. V minulém roce se mi podařilo realizovat jedno menší přání z mnoha větších a sportovně hodnotnějších, na jejichž splnění z nejrůznějších důvodů nedošlo a již s ohledem na můj věk …

21.3.2021 / ESO2104
Vesmír · Vědci poprvé přímo změřili rychlost proudění ve stratosféře planety Jupiter: extrémně silné proudění dosahuje až 1 450 km/h!

Pomocí radioteleskopu ALMA, jehož evropským partnerem je ESO, se týmu astronomů podařilo poprvé přímo změřit rychlost větru ve středních vrstvách atmosféry planety Jupiter. Na základě studia chemic …

17.3.2021 / Martin Szwejda
Trek · Pochod Michálkovice - Tatry 2020: túra napříč částí Západních Karpat (1)

Je to už pár let, co jsem někde v rádiu slyšel, anebo někde na internetu četl zajímavý rozhovor. Opravdu už si nepamatuji, kde a kdy to bylo, ale obsah toho rozhovoru mi utkvěl v paměti. A o čem vlastně ten rozhovor byl? …

16.3.2021 / Martin Zapletal
Trek · Z Javorníku na Island a ještě dál (2): 14denní vandr Polskem, směřující stále na západ. Přes Klodsko, Landeck, Nowou Rudu, Lubavku, Sněžku, Szklarskou Porebu, Jizerské hory, Liberec, Lužické hory / Fotogalerie k článku

Z města jsme vyšli směrem západním ke vsi Rožana a zase jsme se přiblížili k české hranici. Šlapali jsme ve vedru dlouho po silnici. Za Lacznou jsme šli kus po zelené značce loukami, než se zase napojila na silnici. Vystoupali …

15.3.2021 / Otakar Brandos
Příroda · Bažant obecný (Phasianus colchicus): jeden z nejpestřeji zbarvených ptáků naší krajiny je původně asijský druh

Bažant obecný (Phasianus colchicus), doslova nepřehlédnutelná okrasa naší krajiny, je domovem v Asii. Přestože jej bereme jako typickou součást naší přírody, je bažant obecný jejím obyvatelem "teprve" posledních asi …

10.3.2021 / Ondřej Havelka
Cestování · Cesta za fascinujícími náboženstvími podél řeky Eufrat (2). Sumerská sexuální bohyně Inanna, akkadský bůh Šamaš, řecký bůh Zeus, Trojjediný Bůh křesťanů nebo Alláh muslimů

V sumerském klínopisném literárním dědictví je velmi důrazně diferencováno období před potopou a po potopě; tabulky uvádí i města, která existovala před potopou - Eridu, Badtibiru, Larak, Sippar a Šuruppak …

8.3.2021 / Otakar Brandos
Aktualita · Lavina v Kulichovej dolině pohřbila 16 lesních dělníků. Největší lavinové neštěstí v Nízkých Tatrách

Je 8. března. Ráno okolo 9.30. Ve výškách 1 750 až 1 800 metrů nad mořem na svazích Žiarské hole (1 841 m) se do pohybu dává přes 1 650 000 kubických metrů prachového sněhu s úhrnnou hmotností nejméně 380 000 tun …

7.3.2021 / Martin Zapletal
Trek · Z Javorníku na Island a ještě dál (1): 14denní vandr Polskem, směřující stále na západ. Přes Klodsko, Landeck, Nowou Rudu, Lubavku, Sněžku, Szklarskou Porebu, Jizerské hory, Liberec, Lužické hory / Fotogalerie k článku

Tuto cestu jsme původně chtěli podniknout v červnu. Jenže Polsko mělo zavřené hranice. V září jsme zase chtěli jet do našich zamilovaných Ukrajinských Karpat. Jenže Ukrajina byla stále nepřístupná, takže jsme se vydali do Polska …

6.3.2021 / Petr Erban
Trek · Hory v době covidové: Šumava, Jeseníky, Beskydy, pražské a ostravské kopce

Tak jsme právě oslavili první výročí příchodu koronaviru do Česka, což mě přimělo si tu dobu trochu zrekapitulovat z pohledu Ostraváka trávícího veškerý volný čas lozením po kopcích a horách. V únoru loňského roku jsem ještě …

4.3.2021 / Michal Harnušek
Turistika · Ötzi, ledový muž z Ötztalských Alp. Nález starší než první egyptské pyramidy

Vyrazili jsme v sedm hodin ráno. Od chaty Martin Busch na vrchol Similaun (3 606 m) to trvá 3,5 hodiny. Stoupáme. Ubývá horských potoků, trávy i polodivokých ovcí. Nad kótou 3 000 metrů se plahočíme už jen sutí, skálami …

Velký Roudný Úplňky Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky