Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Kontakty  Cookies  Ceník inzerce  RSS 
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 19.11.2018 , svátek má
Reklama
Treking > Testy > Steinbach Fully Talsen Assist

Steinbach Fully Talsen Assist

Steinbach Fully Talsen Assist - špičkové MTB s asistenčním elektromotorem

13.7.2011 | Jan Merhaut

Steinbach Fully Talsen Assist je mimořádné kolo. Na první pohled se jedná o velmi kvalitní celoodpružené horské kolo, vybavené vysoce kvalitními komponenty - zadní měnič, přední měnič, řazení, kliky s převodníkem, náboje kol - vše je ze sady Shimano XT, tedy hned druhé nejlepší po XTR.

Odpružení zadní vidlice

Odpružená zadní vidlice je karbonová, a zde je první neobvyklý konstrukční prvek tohoto kola - místo toho, aby byl použit otočný čep, jsou spodní ramena plochá a umožňují tak svislý pohyb zadního kola. K odpružení zadní vidlice slouží vzduchový tlumič DT SWISS s možností zamykání. Přední vidlice je z produkce Magura, vzduchová, typ Durin Race 100, s možností zamykání z řídítek. Rám kola je z hliníkové slitiny.

Druhým neobvyklým prvkem kola je elektromotor rakouské firmy Gruber, diskrétně umístěný v sedlové trubce rámu. Díky tomuto umístění proto není na první pohled vůbec patrné, že by na tomto kole mohl motor být. Úkolem motoru je cyklistovi pomoci tam, kde mu docházejí síly - při zapnutí elektropohonu se mu šlape o poznání lehčeji. Výkon motoru a kapacita Ovládací tlačítko elektropohonu akumulátorové baterie stačí na podporu v obtížných partiích, nelze počítat s úrovní podpory, jakou očekáváme u elektrokol.

Kolo jsme podrobili testu v náročném horském terénu. Výsledky předčily očekávání. Tam, kde jsme dříve zdolávali příkré stoupání s velkou námahou při zařazeném nejlehčím převodu (převodník 24 zubů a pastorek na zadním kole 36 zubů) a samozřejmě prakticky krokem, jsme na tomto Steinbachu vyjeli s přijatelnou námahou na prostřední převodník, aniž bychom přitom měli problémy s dechem a tepem blížícím se nebezpečí infarktu.

Velkou předností tohoto kola je, že při jízdě bez zapnutí pomocného pohonu vůbec jeho přítomnost nelze vnímat. Na kole je tedy možné jezdit stejně na jakémkoli kvalitním kole, pokud ho třeba někomu půjčíte a neřeknete mu o přítomnosti motoru, vůbec nepostřehne nic neobvyklého. A nepozná to ani podle hmotnosti - přestože jde o celoodpružený model, je jeho hmotnost pouze 12,9 kg (samozřejmě včetně motoru)!

Spodní ramena karbonové zadní vidlice

Jestliže chcete pomocný pohon využít, je nutné připojit akumulátorovou baterii - váží 1 kg a umístí se do podsedlové brašny běžné velikosti. Ani u kola připraveného k využití přídavného pohonu tedy není hmotnost nijak mimořádná, s hmotností 13,9 kg je lehčí, než mnohá kvalitní na trhu prodávaná standardní (tedy bez přídavného pohonu) horská kola. Přitom není vůbec patrné, že nejde o běžné kolo, těžko by někoho napadlo, že jde o elektrokolo (pokud se tomuto kolu dá vůbec takto říkat).

Ovládání je jednoduché- jakmile pociťujete, že vám docházejí síly, třeba v prudkém stoupání, stačí stisknout tlačítko na řídítkách. Okamžitě pocítíte, jak se vám začne šlapat lehčeji. Motor se v chodu projeví svištivým zvukem, což je jediný zjevný projev, prozrazující jeho přítomnost.

Akumulátor je umístěn v podsedlové brašně

Při testovacích jízdách jsme po ujetí 50 km v náročném horském terénu konstatovali, že indikátor nabití akumulátoru ukazuje ještě 50 % kapacity.

Hlavní technické údaje

Rám Plně odpružený rám z hliníkové slitiny se zadní karbonovou vidlicí
Vidlice Odpružená vidlice Magura Durin Race se zamykáním z řídítek
Tlumič k odpružení zadní vidlice DT Swiss M210, zamykatelný
Přední měnič XT
Zadní měnič XT
Řazení Deore XT
Převodník 24- 32 - 42 zubů
Pastorky 11 - 36 zubů
Brzdy diskové, hydraulické Magura Julie
Umístění motoru V sedlové trubce rámu
Výkon motoru 200 W
Akumulátor 30 V / 4,5 Ah /135 Wh
Hmotnost kola (včetně akumulátoru) 13,9 kg (z toho akumulátor 1 kg)
  • + nízká hmotnost, celoodpružený rám, snadné ovládání, 30 převodových stupňů, snadná demontáž kol (přední i zadní kolo s rychloupínačem)
  • - cena
Celkový pohled Treking.cz - diskuze

Diskuse k tomuto článku

přidat názor


Další související články:

+ Test elektrokola 4freetime MTB
+ Cykloturistika a elektrokola
+ Testovali jsme Gruber Assist
+ Neobvyklá kola Montague
Reklama
Reklama
Výběr článků
Hory Od průsmyku k průsmyku aneb na severu Bílých Karpat
Hory Trek a výstup na Pik Topgrafov, Sajany
Hory Nezapomenutelná apeninská hřebenovka Monti Sibillini
Reklama
Populární treky
1. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Velké Fatry
2. České hory Lužické hory - toulky po hradech, skálách a vyhlídkách
3. Alpy Výstup na Hoher Dachstein klasickou cestou
4. Rumunské hory Retezat, princeznou Jižních Karpat křížem krážem (1)
5. Ukrajinské Karpaty Hřebenem poloniny Piškoňa, Zakarpatská Ukrajina
Reklama
Reklama
Regiony
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme
TOPlist