Poslední aktualizace: 18.1.2024 , svátek má

Recenze obuvi Columbia Peakfreak II Outdry do přírody

Outdoor test voděodolných sportovní bot Columbia Peakfreak II Outdry

15.12.2022 | Otakar Brandos

Sportovní boty Columbia Peakfreak II Outdry jsou určeny pro rozmanité sportovní aktivity. Nejen pro různé outdoorové aktivity, ale i pro nenáročný běh a nebo lehkou turistiku. A nebo třeba jen pro procházky do parku či do města.

Peakfreak II Outdry

Boty Columbia Peakfreak II Outdry mají bezešvou konstrukci. Svršek je vyroben z prodyšné síťoviny se svařovanými překryvy beze švů a voděodolné membrány Outdry™, která je nalaminována na spodní stranu svršku boty. Výrazně tak zvyšuje voděodolnost této obuvi. Skvělá je i pogumovaná špička boty. Tvar a pevnost je dána síťovanou konstrukcí obuvi.

Testované boty jsou prodyšné a voděodolné. Nohu v suchu tak udrží i za ztížených povětrnostních podmínek. V blátivém terénu a nebo při sněhové pokrývce. Limitou je ovšem výše lemu těchto kotníkových bot. Boty již na první pohled zaujmou masivní podrážkou silnou až 30 mm. Při potěžkání přesto překvapí svou lehkostí (asi 400 g), ačkoliv na první pohled působí robustním dojmem.

Mezipodešev využívající technologii Techlite™ s dobrým odpružením funguje jako tlumící zóna. Velice dobře tlumí rázy jak v terénu na běžných stezkách, tak při chůzi po pevných površích. Třeba po asfaltových lesních cestách a nebo zámkových chodnících ve městech.

Peakfreak II Outdry

Dobrou stabilitu na různých površích zajišťuje přilnavá gumová podešev Adapt Trax™ z polyuretanu a středně přilnavé gumy. Vyzkoušeno na rozbředlém i umrzlém sněhu, na blátě i pevných površích. Vzorek je na první pohled netradiční a naprosto se liší od vzorků typu vibram, na které jsme zvyklí u klasických turistických bot. Přesto si podešev na různých površích, ať již suchých a nebo mokrých, vedla velice dobře.

Zajímavá je i technická vychytávka, paměťový efekt použitých materiálů. Dobrou fixaci nohy zajišťuje paměťový efekt materiálu technologie TECHLITE®. Materiál si zapamatuje konturu paty již po několika použitích. To společně s límcem a ergonomickou stélkou boty, stejně jako šněrovací systém FIT SYSTEM™, zajišťují dobrou fixaci a stabilitu.

Ve sportovní obuvi Peakfreak II Outdry jsem za poslední dva měsíce nachodil něco přes 200 kilometrů. V různých, zpravidla lehkých, terénech a v různých klimatických podmínkách. Jak za typického podzimu, tak za první sněhové nadílky. Mohu tak popsat své první dojmy. A ty jsou poměrně pozitivní.

Peakfreak II Outdry

Boty na noze sedí velice dobře, není je potřeba předem nějak "rozšlápnout". Jsou měkké a pohodlné, překvapivě lehké. A také prakticky bezúdržbové. Podrážka dobře drží na různých typech povrchů. Na ledovce to již chce ale nesmeky, s tím si žádná podrážka ani žádný vzorek neporadí.

Ani po více než 200 kilometrech nejeví podrážka známky opotřebení, bota se nikde neodlepuje a nejeví žádné známky poškození. Mohu je doporučit pro různé outdoorové aktivity, procházky a nebo jednodenní túry v méně náročných horských terénech.

14.12.2022 / Václav Vágenknecht
Treky · Kašperské hory aneb putování šumavským trojhradím. Pětidenní čundr přes Rabí, Kašperk a Velhartice (1)

Pětidenní čundr začínáme ve městě, které založili v roce 1279 a jež ve středověku proslulo chovem perlorodek; pokud někdo hádá, že se jedná o Horažďovice, může si připsat plusový bod. Z vlaku vysedáme v …

12.12.2022 / Roman Waldhauser
Turistika · Túra na Kochofen (1 916 m) a Spateck (2 256 m). Závěr podzimu v Schladmingských Taurách (4) | Fotogalerie k článku

Atraktivní hřebenovou trasu přes dva výrazné vyhlídkové vrcholy na severovýchodním okraji Schladmingských Taur jsme si naplánovali z obce Kleinßölk, která leží ve stejnojmenném údolí. Na místo …

9.12.2022 / Servis
PR · Ptáte se, jaké sportovní oblečení zvolit na svah? Poradíme vám!

Rozhodnete-li se sportovat v tomto krásném zimním období, které právě vstoupilo do našich krajů, tak vězte, že v zimě potřebuje sportovec na svahu tři vrstvy ideálně funkčního oblečení. První vrstvu tvoří …

6.12.2022 / Otakar Brandos
Testy · Recenze Fenix HM70R, test nabíjecí čelovky. Mimořádně výkonná svítilna se svítivostí až 1 600 lm

Čelovka Fenix HM70R je další svítilnou z rodiny Fenix. HM70R je nabíjecí čelovka s mimořádným výkonem, se svítivostí až 1 600 lm (lumenů). Tomu odpovídá i výrobcem uváděný dosvit přes 180 metrů. K napájení …

4.12.2022 / Petr Krčmář
Treking · Trek v oblasti Kangerlussuaq v ledovém Grónsku. Kolem Akuliarusiarsuup Kuua k Fergusonovu jezeru a Russellskému ledovci

Dva dny před odletem jsem se dočetl zprávu, že Kanada a Dánsko vyřešili 50letý spor o grónský Hansův ostrov a takzvaná Whisky War skončila. Je krásné, že i v dnešní době jsou některé státy schopny řešit spory civili …

28.11.2022 / Roman Waldhauser
Turistika · Výstup na horu Schüttkogel (2 049 m). Závěr podzimu v Rottenmannských Taurách (3)

Hora Schüttkogel (2 049 m) se zvedá poblíž obce Oppenberg a je ideálním vrcholem pro krátké dny druhé části podzimu. Do Oppenbergu se snadno dostaneme ze sjezdu č. 74 na dálnici A9 (směr od Liezenu na Graz) …

25.11.2022 / Dorek Čermák
Treking · Trek Šluknovským výběžkem k nejsevernějšímu bodu ČR. Projekt 13/9 - Ústecký kraj | Fotogalerie k článku

Prodloužené Indiánské léto pokračuje a Svatého Martina pozoruji z okna vlaku, který mě veze k severu republiky. Avšak ten jede na koni hnědém. Což je pro následující dny dobrá zpráva, protože krajina zůstane pod …

22.11.2022 / Roman Waldhauser
Turistika · Großes Bärneck (2 071 m) přes Schusterboden. Závěr podzimu v Rottenmannských Taurách (2) | Fotogalerie k článku

Pro druhý den jsme si v Rottenmannských Taurách vybrali výstup na vyhlídkový vrchol Großes Bärneck (2 071 m), který leží jihovýchodně od menšího horského a lyžařského střediska Donnersbachwald. Výs …

21.11.2022 / Otakar Brandos
Treky · Polonina Hyrlata v Bieszczadech křížem krážem (1). Přes hrad Čičva a Osadné na Balnicu a přes Hyrlatu do Cisny | Fotogalerie k článku

Koncem září konečně vyrážíme opět do Bukovských vrchů aneb do Biesczad. Ještě před státním svátkem, ať se vyhneme tomu davovému šílenství, které bude určitě okolo svatého Václava následovat. Konečně je ces …

Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Nízké Tatry, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky