Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Archiv | Kalendář akcí | Napsat článek
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 21.10.2017 , svátek má
Bude vás zajímat
Treking > Testy > Batohy Lowe Alpine

Batohy Lowe Alpine

Test trekového batohu Lowe Alpine TFX Kongur

1.6.2012 | Otakar Brandos

Velký dvoukomorový batoh TFX Kongur je určený pro treking a turistiku a delší pobyty v přírodě. Velkou předností batohu je nejen jeho nízká hmotnost (1,77 kg), ale také stabilní a snadno stavitelný zádový systém TFX 4, jehož délku lze regulovat v poměrně širokém rozmezí (40,6 - 53,3 cm). Díky tomu TFX Kongur bez problémů užijí turisté různé výšky.

Batoh Kongur

Další výhodou batohu jsou snadno dostupné boční zipy pro snadnější přístup do batohu v případě potřeby rychlého vytažení nějakého toho trika apod. Batoh má pak samozřejmě klasické horní plnění. Plusem jsou i velké boční kapsy, které jsou snadno přístupné a dostatečně velké. Dokonce tak velké, že jsem je nedokázal naplnit ani na týdenní trek.

Ergonomický a snadno stavitelný bederní pás má zipem uzavíratelnou kapsičku. Její existenci jsem velice uvítal, protože mě u dříve používaných batohů vždy doslova iritovalo, že tuto kapsičku neměly. Kam vrtnout drobnosti jako kapesní nůž, peníze či jízdenku a nemuset vždy sundávat batoh. Na druhé straně bederáku je navíc další kapsička (síťka). Já ji využívám na bloček s propiskou a buzolu. Na bocích, na úrovni bederního pásu, jsou také dvě velké strečové síťované kapsy na láhve s vodou a podobné věci.

Čtěte také: Turistické batohy, typy batohů a jak si vybrat batoh

Další dvě velké kapsy jsou na horním víku batohu, jedna zvnějšku a druhá vevnitř. Na dně vnitřní kapsy je natištěn tzv. SOS panel. V horní vnější kapse se navíc skrývá obal s pláštěnkou na batoh, která přijde vhod při vydatnějším dešti. Ani kvalitní svrchní tkanina SRP450 / 450HDP / 1680BALLISTIC totiž nemusí být zárukou dokonalé voděnepropustnosti batohu.

Stavitelný zádový systém a bederní pás Batoh Kongur z boku

Na batohu jsou rovněž poutka pro uchycení cepínů, teleskopických holí aj. Využít jich lze snadno i k připevnění stativu. Uvnitř batohu je další menší kapsa. Výrobce uvádí, že na hydrovak, já ji ale využívám na mapy. Vejdou tam jak ty podlouhlé od Shocartu tak i ty širší z Harmance.

Nosné popruhy jsou snadno stavitelné a dobře polstrované. Před prvním použitím jsem měl trochu obavy z toho, že takto úzké popruhy se budou nepříjemně zařezávat do ramen, nakonec se tyto obavy ukázaly lichými. K tomu přispívá i kvalitní bederní pás, jenž v případě dobrého ušití a kvalitní konstrukce nese až 2/3 hmotnosti a prsní pás. Po sbalení lze batohu dodat potřebný tvar a objem pevnými kompresními popruhy.

Testovaný batoh TFX Kongur mě během používání nezklamal. Na zádech byl stabilní i v exponovanějším terénu, plnění a manipulace s věcmi během bivakování i během dne byla snadná a rychlá. Boční strečové kapsy ze síťoviny udržely bez problémů láhve s vodou a neprověšovaly se. Díky nastavitelné horní části batohu lze objem zvýšit o 10 l, takže batoh by měl vystačit i mnohadenní putování turistům, kteří musejí s sebou táhnout polovinu šatníku…

• Objem batohu: 65 l (75 l)
  • Hmotnost batohu: 1,77 kg
  • Počet komor: 2
  • Svrchní tkanina: SRP450 / 450HDP / 1680BALLISTIC
  • Barevné provedení: červená, černá, modrá, tmavě zelená
  • Zádový systém: TFX 4
  • Nosnost batohu: 15 - 20 kg
  • Orientační cena: 3 290 Kč
  • Batoh lze objednat na www.asolo.cz
Kapsička na bederním pásu Treking.cz - diskuze

19.11.2014, 17:09 Kamilla | Batoh
12.12.2014, 11:52 Jarda | Až na tu cenu

+ Turistické batohy, typy batohů a jak si vybrat batoh
+ Batoh Vape Baboon, redakční test
+ Redakční test turistických batohů
+ Malé turistické batohy do 35 l
+ Test vybraných modelů nemapových GPS
Nejčtenější
Hory Zeletin, Goleš a Visitor - náročný trek liduprázdnými horami bez cest
Hory Objevte Koberovy kameny ve Slavkovském lese
Hory Na ukrajinských silnicích - poplatky, dopravní předpisy, dokumenty
Jeseníky Chata Barborka Pohoří Naše vrcholy České hrady Nízké Tatry Slovenské rudohoří Jeseníky, hřebenovka Technické památky Jeskyně a propasti Rozhledny Králický Sněžník Mapa Slovenska Tatranská plesa Roháče Vodopády Chorvatsko Boty Bivakování Mont Blanc
1. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Velké Fatry
2. České hory Lužické hory - toulky po hradech, skálách a vyhlídkách
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme