Poslední aktualizace: 17.1.2024 , svátek má

Suunto Ambit3 Peak, outdooro recenze hodinek

Sportovní hodinky Suunto Ambit3 Peak s vysokými ambicemi, outdoor recenze

11.12.2015 | Petra Královcová

Když jsem dostal nabídku otestovat hodinky Sunnto Ambit3 Peak nemohla jsem se dočkat, až se proběhnu s osobním trenérem vměstnaným do této malé technické vychytávky. To není zdaleka všechno, co tento nejvybavenější model z nabídku Suunto umí.

Základní popis

Hodinky mají jednoduchý kruhový design s pěticí ovládacích tlačítek a GPS anténou. Jejich rozměry jsou větší než u klasických hodinek, ale to se u tohoto druhu sporttesterů předpokládá.

Hodinky Suunto Ambit3 Peak

Konstrukce vypadá bytelně s masivním plastovým páskem, který zajistí hodinky na svém místě. Pásek je perforovaný, proto je nošení pohodlné a nedochází k nepříjemnému pocení. Display je chráněn zapuštěným minerálním krystalickým sklem, takže by nemělo docházet ke zbytečným škrábancům. Mně se během testování neobjevil ani jediný a to jsem hodinky běžně nosil.

Čtěte také: Jak vybrat turistický dalekohled, optické parametry dalekohledů

Na spodní straně je uveden typ hodinek a známá loga spolu s informací o vodotěsnosti do 100 m. Potěší fakt, že Suunto vyrábí své hodinky ve Finsku. Na pravé straně je umístěn konektor na USB kabel v podobě 4 kontaktů, který slouží pro přenos dat a zároveň jako nabíječka.

Na horní straně je umístěn senzor, u kterého je třeba dát pozor na bahno či písek pro jeho správnou funkčnost. Hodinky se svou hmotností necelých 90 g na ruce nijak nepřekážejí a já si na ně ihned zvykl, pouze při natahování rukávů si člověk uvědomí, že je lepší si je nejprve sundat.

Ovládání a funkce

Ovládání hodinek je intuitivní, pětice tlačítek má srozumitelně popsané funkce a člověk si na ně rychle zvykne. Hlavní obrazovka zobrazuje hodiny a datum plus volitelnou informaci (sekundy, den v týdnu nebo procenta baterie). Tlačítkem Next lze přepínat až mezi pěti obrazovkami, první je již zmíněný čas, další zobrazuje aktuální tlak spolu s grafem vývoje a časem východu a západu slunce, nebo teplotou.

Na dalších obrazovkách najdete klasické stopky, odpočítávání a graf aktivity zobrazující spálené kalorie. V menu nastavení lze zvolit, která z těchto obrazovek bude zapnutá. Tlačítko vpravo dole zapíná podsvětlení. Dlouhým podržením tlačítka Next se dostanete do menu nastavení. V kolonce Osobní si nastavíte osobní údaje o váze, pohlaví, věku a maximální tepové frekvenci.

Mezi další funkce patří párování, kdy je možné hodinky připojit pomocí Bluetooth k mobilnímu telefonu a nastavit připojení různých senzorů, jako je hrudní pás a různé PODy (foot, power, bike…).

Hodinky Suunto Ambit3 Peak

Mezi další nastavení patří již zmíněné obrazovky, tón tlačítek, jednotky a jazyk (čeština je podporována). Tlačítkem Start se dostáváme k různým aktivitám. Mezi předprogramované patří běh, jízda na kole, plavání, treking, ale i triatlon, alpské lyžování a dokonce i horolezectví. Je tu také kolonka navigace, záznamník všech aktivit a zotavení, které vyhodnotí odpočinek mezi jednotlivými aktivitami podle údajů z hrudního pásu.

Konektivita

Pro maximální využití hodinek je třeba se přihlásit do účtu Movescount na stránkách www.movescount.com (není třeba se obávat, lze zvolit český jazyk). Stránky jsou přehledné a po registraci je možné prohlížet moje aktivity, plánovat pravidelné tréninky, vkládat trasy a body zájmu a porovnávat svoje aktivity s ostatními uživateli Movescount. Je zde možnost porovnávat výsledky dosažené na stejných tratích, pořádat události či vytvářet skupiny.

Co mě dost zaujalo, byla mapa s veřejnými aktivitami, kde lze objevit zajímavé treky, běžecké trasy i trasy různých závodů. Lze je snadno přenést mezi moje oblíbené trasy a nahrát do hodinek.

Pro připojení hodinek je třeba nainstalovat aplikaci Moveslink, která neumí nic jiného než synchronizovat data s účtem Movescount. Existuje i dost jiných aplikací od různých vývojářů, které umí nahrávat data do Movescountu, takže je opravdu z čeho vybírat. K dispozici je i již zmíněná mobilní aplikace na https://play.google.com pro Android a https://itunes.apple.com pro iPhone. Ani v jednom obchodě nemá moc dobré hodnocení, v Google Play jsou to 2,5 hvězdičky a v Appstore 2 v poslední verzi dokonce jen jedna.

Tato aplikace nabízí základní přehled aktivit, informace o majiteli účtu. Po spojení s hodinkami se provede bezdrátová synchronizace, což se v mém případě zcela nepovedlo. Nicméně si aplikace data o mých aktivitách stáhla z mého účtu Movescount, takže mi mé aktivity zobrazila. Aplikace nabízí možnost nastavení všech možných funkcí hodinek přímo v telefonu a přidává možnost využít telefon jako druhý display během aktivity.

Osobní zkušenost

V sobotu odpoledne jsem si šel s hodinkami zaběhat. Po vybrání běhu z nabídky aktivit začaly hodinky vyhledávat signál GPS a hrudní pás. Fixace proběhla bleskově a mohl jsem vyběhnout. Při běhu lze přepínat mezi jednotlivými obrazovkami, mně však vyhovovala ta s průměrnou rychlostí.

Hodinky reagují opravdu rychle a hned bylo vidět, jak jsem začal zpomalovat, když jsem se na chvíli věnoval přepínání funkcí. Obvykle běhám s mobilním telefonem a musím říct, že hodinky jsou mnohem pohodlnější a přehlednější. Funkce běh po trati přidává další vychytávku v podobě navigace při běhu, což ocením hlavně v místech, kde běžím poprvé. Při treku zase ocením přehled o aktuální nadmořské výšce včetně grafu.

Hodnocení testera

Hodinky Suunto Ambit3 Peak jsou ideálním doplňkem pro všechny aktivní lidi, kteří si rádi sledují své činnosti. Tím získají přehled o svých pokrocích, možnost porovnávat dosažené výsledky s přáteli nebo lidmi z komunity. Tyto hodinky jsou vhodné nejenom pro běžce a cyklisty, ale své uplatnění najdou ve většině aktivních sportů. Výhodou je i multisportovní režim, kdy lze snadno během výkonu přepnout na další složku. Třešničkou na dortu je velká výdrž baterie, kdy za celé testování nebylo nutné hodinky dobíjet.

Zaujalo mě

• Přesnost měření i výškoměru
  • Velká výdrž baterie
  • Možnost určit si zobrazované ukazatele

Parametry udávané výrobcem

• Infocena: 12 350 Kč
  • Dodává: AMER sports
  • Více info na www.suunto.cz

Tip: Inspiruje se. Nejlepší chytré hodinky podle hodnocení tisícovek nakupujících.

Hory Góry Izerskie, podzimní putování polskou částí Jizerských hor
Hory Nejkrásnější dvoudenní trek v Jeseníkách: Velká kotlina, Praděd, Dlouhé stráně a Jelení studánka
Hory Hřebenovka Šar planiny: Poznávání života v Makedonii, trek přes Šar planinu, výstup na Golem Korab
Hory Diablak neboli Babia hora, túra na mrazivý vrchol druhého nejvyššího pohoří Polska ze sedla Krowiarki
Hrad Sloup Malá Fatra, ubytování Furkotka Domica Helfenburk Chata Jelenka Chata Výrovka Šomoška Bezděz Macocha Brekov Maroko Panská skála Vodnář Frýdštejn Ortler Javorníky Jak vzniká blesk Babočka bodláková Neutronová hvězda Karimatky Viklany
1. Jeskyně Harmanecká jeskyně (jaskyňa), veřejnosti přístupná jeskyně Velké Fatry
2. Skály Panská skála, čedičové varhany u Kamenického Šenova
3. Tipy na výlet Dlouhé stráně, přečerpávací vodní elektrárna v CHKO Jeseníky
4. Naše vrcholy Říp, hora s nejasnou minulostí
5. Chaty Šerlich, Masarykova chata na Šerlichu, levné ubytování v Orlických horách