Poslední aktualizace: 19.11.2018 , svátek má
Treking > Testy > Reklamace zboží u firmy Hannah, zkušenost s reklamací

Reklamace zboží u firmy Hannah, zkušenost s reklamací

Špatná zkušenost s firmou Hannah (2)

14.3.2007 | Jan Dvořák, Vít Čenovský

V minulém čísle Trekingu jsme otiskli příspěvek pana Bulvy o jeho zkušenostech se stanem Attack a reklamacemi u firmy Hannah. Teprve po více jak dvou měsících se nám podařilo získat vyjádření firmy Hannah, které je ovšem v silném rozporu s tvrzeními pana Bulvy a pana Čenovského, který nám zaslal svou reakci po otištění tohoto článku.

Stan

Bohužel vyjádření firmy Hannah prakticky ignoruje tvrzení našich čtenářů a věnuje se z velké části nepříliš relevantním záležitostem a naprosto jiným značkám, než které byly v kritických příspěvcích zmíněny. Proto budeme zvědavi na další vaše reakce k těmto příspěvkům.

Vyjádření firmy Hannah

Vzhledem k faktu, že firma Hannah Czech a. s. je jeden z nejvýznamnějších výrobců stanů v České republice, je třeba se blížeji podívat na problematiku, k níž se někteří čtenáři časopisu Treking vyjádřili. Kvalita produktů Hannah je na velmi vysoké úrovni a svědčí o tom několik faktů. Procento reklamací výrobků Hannah je dlouhodobě pod 1%, což je naprosto výjimečné číslo. Veškeré naše produkty splňují evropské normy a mnohé dosahují parametrů, které je výrazně převyšují. Nelze nezmínit i fakt, že naše produkty procházejí důkladnou kontrolou kvality a mnohé z nich jsou testovány v praxi.

U profesionálů jsou oblíbené pochopitelně především top řady našich produktů. Mezi stany se jedná o stany z Extreme a Lite Series – tedy expediční a odlehčené stany do velmi náročných podmínek. Konkrétně například stan Expedition (o tomto modelu nebyla v reakcích našich čtenářů žádná zmínka!, pozn. red.) úspěšně obstál na náročných expedicích, pro něž je vyroben, jako jsou výstupy na K2, Broad Peak, Cho Oyu, Annapurnu a Khan Tengri. Na všechny výrobky Hannah je poskytován záruční i pozáruční servis. Konkrétně u stanů je poskytován jak výrobcem samotným, tak na základě osvědčené a dobré spolupráce firmou Gemma.

Základním kamenem spokojenosti uživatele produktů Hannah je vždy především dobrý výběr produktu pro správnou oblast použití a následně jeho správné využívání. Vzhledem k tomu, že například kolekce stanů pro rok 2004 čítala 24 stylů určených pro různé využití, je prvotní volba doopravdy významná. Pojďme se konkrétněji zaměřit na stany, jejich parametry a vzájemnou korelaci jednotlivých faktorů. Stany Hannah z Extreme Series jsou konstruovány především s ohledem na jejich využití ve velehorských podmínkách. Klíčovou roli u nich hraje stabilní duralová konstrukce.

Vodoodpudivost stanů je pečlivě testována a jak vnější stan, tak podlážka dosahují skvělých parametrů. Je-li problém s vlhkostí, u většiny případů se jedná o kondenzovanou páru, kterou je třeba odvětrávat, a proto je klíčová ventilace. Stany jsou vybaveny ventilačními otvory, vnitřní stan pak na místech, které to umožňují (především u vchodů) používá prodyšnou síťovinu. Ventilaci lze podpořit i srolováním sněhových límců, umožňují-li to povětrnostní podmínky. Samozřejmostí u této série jsou přelepené švy a kvalitní zipy. Dojde-li z důvodu přemrznutí, či pádu sbaleného stanu na zem k prasknutí duralové tyče, je součástí dodávky stanu speciální kit pro provizorní opravu a fixaci tyče.

Životnost stanů Hannah je závislá především na používání, kdy svou roli hraje řada faktorů – a) podklad, na němž je stan stavěn, b) pohybuje-li se člověk uvnitř pouze po karimatce, či je koleny v přímém kontaktu s podlážkou, c) je-li stan balen v mokrém stavu a jak často atd. Všechny tyto věci mají větší vliv na životnost a správnou funkci stanu, než se na první pohled může zdát. Při správném zacházení se stanem není životnost stanu kolem 7 let výjimkou. Na stany využívané při turistice, cykloturistice, vodáctví, zkrátka při činnostech, kde nestanujeme na sněhu, jsou pochopitelně nároky kladené na stan zcela jiné. Zde doporučujeme čtyřsezónní stany z Adventure Series a třísezónní stany z Outdoor Series.

Tým Hannah Czech, a. s.

Nedá mi to, abych nereagoval na článek pana Bulvy, kde vyjadřuje svojí nespokojenost se stanem Hannah. Já mám od nich stan Mountain, také z Extreme series a cestuji s ním už čtvrtou sezónu. Většinou vyrážíme do Tater, Itálie, ale byli jsme už i v Rakousku. Doposud jsem žádnou špatnou zkušenost se stanem neměl. Nutno říct, že jsme ho kolikrát moc nešetřili, ale také jsem ho nestavěli vyloženě na kamenech. To by podlážka musela být silná skoro půl centimetru, a pak by asi nevážil tolik, kolik váží. Deště, a že to nebyly jen přeháňky, jsme absolvovali také a vždycky obstál, zátěr se osvědčil.

Při stavění jsme si dávali záležet a snažili jsme se vybrat závětří, které není zrovna v dolíku. Než jsem si ho pořídil, zmapoval jsem si nabídku trhu. Chtěl jsem kvalitu za dobrou cenu, ostatně jako asi většina z nás. V rozhodnutí ke koupi Mountainu mě navíc utvrdili kamarádi. Neříkám, že byl nejlevnější, ale rozhodnutí nelituji. Nabídka na trhu je celkem slušná, ale už tenkrát jsem se pídil po tom, kdo z výrobců poskytuje záruční i pozáruční servis, což Hannah splňuje. Je teda divný, že pan Bulva u Hannahu nepochodil se servisem. Měli jsme jednou menší nehodu, kdy se nám vytrhla síťka u vchodu. Zavolal jsem přímo do Hannahu a během tří týdnů jsme měl sítku novou. Taková je moje zkušenost.

Jan Dvořák

Lom tyče stanu Hannah

Vážená redakce, se zájmem jsem si přečetl vaši kritiku na firmu Hannah a mohu vám sdělit, že se s tímto vyjádřením mohu jedině ztotožnit. Několik kamarádů má s reklamaci u této firmy podobně špatné zkušenosti. Já osobně používám stan Hannah Extreme series, jehož doporučená cena je kolem 12 000 Kč. Já jsem naštěstí tento stan koupil jako použitý po 14 dnech výpravy kamsi do hor, takže by se dalo říci, že byl jako nový. Koupil jsem ho pak za poloviční cenu a vzhledem k tomu si myslím, že to je přesně cena, která odpovídá jeho užitným vlastnostem.

Koupit tento stan za doporučenou cenu, tak bych se s výrobcem snad i soudil. Stan používám totiž hlavně v zimě, kdy je téměř neprodyšný a tak se v něm srazí mnoho vzdušné vlhkosti. Také jsem měl i starosti s tyčkami, které praskaly v čistém lomu. Bohužel jsem opět nebyl sám. Mému kamarádovi praskla tyčka tak jako mně. Dokonce jsme to i fotografovali, takže to mohu v případě zájmu dokladovat. Takže od firmy Hannah raději dál!

Vít Čenovský

Hannah kvalita (Jaromír Hrdlička, 15.08.2011, 11:04 )
Ahoj, mám s Hannah dlouholeté zkuąenosti a je pravda, ľe jeątě před cca 5 lety to nebylo úplně ono. Ovąem poslední 2 roky jsem opravdu překvapen, jak se to otočilo. Materiály jsou super, design taky lepąí. Mám stan, spací pytel a dokonce boty Hannah druhým rokem, mají za sebou takový 60dní v horách a po kopcích a fakt si nestěľuji. Poměr cena výkon je nyní hodně v pohodě.

+ Špatná zkušenost s firmou Hannah
+ Minitest turistických stanů
+ Turistické stany, typy a konstrukce stanů
Aktuální počasí Praděd Babia hora Macocha Karlštejn Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Rozhledny Zámek Hluboká Sluneční soustava Kráľova studňa Červená Lhota Vodopády Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso