Poslední aktualizace: 17.1.2024 , svátek má

Grivel Mountain Runner Light 5l, recenzia batohu

Recenzia bežeckej batoh - vesty Grivel Mountain Runner Light 5l

23.10.2017 | Tyger.sk

Grivel Mountain Runner light je bežecký batoh - vesta od talianskej firmy, ktorú sme vám nedávno predstavili v rámci noviniek v oudoore 2017. Tentoraz sme sa na bežecký batoh pozreli bližšie a podrobili ho mesačnému testu v horskom teréne.

Parametre - Grivel Mountain Runner Light

• Objem: 5 litrov
  • Hmotnosť: 275 g
  • Materiál: Air Mesh
  • Farba: žltá / čierna
  • Cena: okolo 70,- €
  • Úložný priestor: hlavné vrecko, vrecko na camelbak, 2× vonkajšie vrecko na zips - na bedrovom páse, 2× vnútorné vrecko na suchý zips - na bedrovom páse, 2× malé vrecko na suchý zips - na bedrovom páse, 2× sťahovacie vrecko na fľašu - na ramenných popruhoch, 2× malé vrecko - na ramenných popruhoch, sťahovací pavúk.

Testovanie - Grivel Mountain Runner Light

Grivel Mountain Runner Light 5l

Grivel Mountain Runner bol špeciálne navrhnutý podľa skúseností bežcov na endurance trail pretekoch Tor de Geants - 330 km / 24 000 m+, čo je samo o sebe slušná reklama! Preto sme s ním ani u nás nezaobchádzali v rukavičkách.

Na našom outdoor portáli tyger.sk sme sa testovaniu tohoto bežeckého ruksaku venovali traja testeri a tieto poznatky vyústili do recenzie. Prinášame vám v nej naše skúsenosti.

Thom a jeho dojmy

Batoh Grivel Mountain Runner Light 5l som mal k dispozícii dva týždne na prelome leta a jesene. Pohyboval som sa najmä vo Veľkej Fatre a Malej Fatre. Kedže mám momentálne od behu pauzu (liečim si koleno), testovanie prebiehalo pri rýchlej a svižnej turistike pod heslom naľahko a narýchlo.

Čtěte také: Novinky v outdoore 2017: Bežecká vesta, Grivel Mountain runner light 5l

Najdôležitejšie pre mňa bolo to, či mi sadne chrbtový systém od Grivelu, či mi dokáže poskytnúť dostatok voľnosti a či tam zmestím všetko, čo budem potrebovať.

Na svoje 15 - 25 km túry som do batohu potreboval "uskladniť" nasledovné veci: foťák (kompakt), mobil, vodu, stravu, oblečenie, turistické paličky, lekárničku a doklady. Všetko som do batohu hravo zmestil.

Foťák putoval do sťahovacieho vrecka na fľašu, vodu som vyriešil 1,5 l camelbakom, ktorý sa v pohode zmestil. Ďalej 0,5 l smoothikom, ktorý som mal po ruke v sťahovacom vrecku na ramennom popruhu. Tričko a náhradné termo v hlavnom vrecku na chrbáte spolu s lekárničkou.

Grivel Mountain Runner Light 5l

Doklady, mobil a strava vo forme energetických tyčiniek boli uložené po bokoch na bedrovom páse (do jedného vrecka sa mi zmestilo 10 tyčiniek). Membránovú bundu som mal spolu s paličkami stiahnutú v elastickom pavúku. Všetko sedelo tak, ako malo!

Plusy

Jedná sa naozaj o ultraľahký batoh, ktorý som vôbec necítil, že mám na sebe. Prakticky to bola moja druhá koža. Super bolo aj nastavovanie ramenných popruhov, hrude a bedrového pásu. Rýchlo, jednoducho, bez problémov. Chrbtový systém dobre sedel, materiál Air Mesh výborne dýchal a zbytočne som sa veľa nepotil.

Poslednou výhodou, ktorú spomeniem, je 12 vreciek. Boli dobre a dostupne rozmiestnené a aj keď som sa spočiatku 5litrového objemu bál, batoh ma naučil brať si do hôr naozaj len to najpotrebnejšie a nie zbytočnosti, ktoré so sebou vláčim, keď mám dostatok miesta v batohu a často tie veci ani nevyužijem.

Mínusy

Ako nevýhodu vidím to, že keď do batohu toho natlačíte o trocha viac, zhorší sa dovtedy bezproblémová manipulácia so zipsom. Treba vyvinúť väčšiu silu, ale aj viac vykrútiť ruku, napr. pri zatváraní bedrových vreciek. Osobne by som do budúcna zvážil o trocha zväčšiť držiak na teleskopické paličky. Zmestia sa do nich len bežecké. Turistické som tam nezmestil pre ich väčšiu rukoväť a taniere pri špici. Poradil som si tak, že som ich stiahol spolu s bundou elastickým pavúkom na chrbte. Chápem, že to bolo konštruované práve pre tenké bežecké paličky, ale drobným zväčšením sťahovacích gumičiek by sa zmestili aj tie turistické.

Zuzka a jej dojmy

Vestička / ruksak je ľahučký a všetko, čo človek k trailovému behu naľahko potrebuje, sa doň akurát zmestí. Dokonca bolo miesto aj na windstopperovú sukňu, ktorá je v porovnaní s pánskou výbavou navyše. Grivel Mountain Runer light 5l má optimálnu veľkosť aj na dámsku postavu. Ramenné popruhy majú dokonca nastaviteľnú veľkosť, čiže som si ho nastavila a podoťahovala presne podľa svojej potreby. Skvelo držal, či už pri svižných výbehoch a ešte rýchlejších zbehoch alebo skokoch.

Grivel Mountain Runner Light 5l

Všetky vrecká sú veľmi prakticky vyriešené, aby si človek vedel udržať prehľad, čo sa kde nachádza. Je to výhoda pre ľudí, ktorí majú radi systém a poriadok, ale aj pre bežcov, čo nemajú čas na zbytočné hľadanie a zmätok. Okrem týchto pozitív ma ruksačik potešil aj super farbou. Nevýhodou pre mňa je to, že batoh nie je nepremokavý.

Tyger a jeho dojmy

Pre mňa boli na tomto batohu fascinujúce tri veci:

• množstvo vreciek
  • nízka váha
  • priľnavosť batohu na chrbát

Mal som dlhodobú možnosť behať s ním v rôznych pohoriach Tatier (Západné Tatry, Vysoké Tatry) a aj v Malej Fatre. Brával som ho na krátke, ale aj na dlhšie výbehy počas leta a jesene.

S rešpektom som šiel do vysokotatranského projektu, kde som mal na dlhú a terénom náročnú trasu len tento batoh. Musel som si tam zbaliť dostatok vody, ktorú som si nabral do 1,5 l hydrovaku.

Grivel Mountain Runner Light 5l

Potreboval som tiež skryť nejaké gély a tyčinky, ktoré som dal do bočných a predných vreciek. Zároveň som si tento projekt potreboval dokumentovať, takže som mal so sebou Sony RX 100 "kompakt" foťák a malú gopro kameru. Využil som na to predné vrecká - väčšie na kompakt a menšie na gopro.

Tatry sú drsné a na zmenu počasia sa treba pripraviť. Do batohu som si zobral túto výbavu: membránová bunda, nohavice proti vetru, 2× bufka, čiapka a rukavice. Všetko v štýle minimalizmu. Bundu s nohavicami som si vedel dobre uchytiť do sťahovacieho "elastického" pavúka. Ostatok som dal do vnútra batohu a po vreckách.

S ruksakom som sa neprehrieval napriek tomu, že miestami bolo dosť teplo. Vďaka jeho veľmi priedušným popruhom a priedušnému chrbátu išla nadmerná vlhkosť rýchlo preč z môjho tela.

Ruksak som si často brával na rôzne výjazdy, kde som chcel robiť aj iné aktivity ako beh. Keďže je ľahučký a priedušný, tak sa mi dal veľmi dobre zbaliť do iných batohov a takto sa zmestil všade na cesty.

Dobrý pocit som mal aj z toho, že som si mohol nastaviť potrebnú dĺžku ramenných popruhov z 5dielnej stupnice, ktorú tento bežecký batoh ponúka.

Plusy

12 vreciek mi príde ako úplná pecka na tak malom batohu. Ďalej jeho váha, ktorá je len 275 g. Takto si dobre trénovaný jedinec, môže ozaj užiť slobodu pohybu a to aj napriek výbave na chrbte. V neposlednom rade stabilita ruksaku na chrbte počas behu.

Mínusy

Jemné zipsy. Keď som ruksak prepchal, tak mi zips nešiel poriadne zavrieť (rozchádzala sa dráha bežca). Vzhľadom na to, že je určený na 5litrový objem, nemôžem túto skúsenosť považovať úplne za mínus.

Batohy Grivel pre bežcov

Okrem nami testovaného batohu Moutain Runner Light 5l má Grivel k dispozícii 12 a 20litrové bežecké batohy (viď obrázok). Kto chce behať úplne minimalisticky, postačí mu ľadvinka.

Grivel Mountain Runner Light 5l Grivel Mountain Runner Light 5l

Navyše našu pripomienku k jemnosti zipsov na batohu Moutain Runner Light 5l, vyriešil batoh Moutain Runner Comp 5l. Ten, kto nechce ísť do úplne minimalistickej váhy, vyberie si práve Comp. Má mohutnejšie zipsy a o trocha väčšiu hmostnosť - 430 g.

Zhodnotenie na záver

Grivel Mountain Runner Light 5l je batoh je špeciálne vyvinutý a vhodný na horské behy. Pohodlne vystačí aj na jednodňovú turistiku a dokážete ho využiť tiež na bicykli. Je ľahký - 275 g, ľahko nastaviteľný a technicky prepracovaný - 12 vreciek. Takisto poteší dizajnom aj cenou.

Testovacie videa

Saturn Chalupská slať Vosecká bouda Hrad Sovinec Zámek Hluboká Šerák Šerlich Macocha Merkur Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Zvířetník Konopiště Pluto Cumulus Velhartice Bouřky Černá díra Opruzeniny Jelení hřbet

1. Jeskyně Jeskyně Šipka, pravěké obydlí lovců mamutů ve Štramberku
2. Jeskyně Jeskyně Na Pomezí: Otevírací doba a cena vstupného jeskyně Na Pomezí, Rychlebské hory
3. Naše vrcholy Vozka, 5. nejvyšší hora Hrubého Jeseníku
4. Památky Dřevěný kostel v Kunčicích pod Ondřejníkem, tip na výlet v Beskydech
6. Horské chaty Chata na Čiháku, turistická chata KČT v Orlických horách
7. České hrady Karlštejn. jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů