Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Kalendář akcí | Napsat článek | Více…
Kontakty  Cookies  Ceník inzerce  RSS 
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 18.11.2018 , svátek má
Reklama
Treking > Testy > Corratec Shape B-Drive 8, parametry kola

Corratec Shape B-Drive 8, parametry kola

Test kola Corratec Shape B-Drive 8, technické údaje

19.3.2007 | Jan Merhaut

Již léta jsme zvyklí na to, že se na bicyklech k přenosu síly z pedálů na zadní kolo používá řetěz. Nyní je zde nové řešení – ozubený řemen! Někoho možná napadne, zda řemen vydrží tolik co řetěz – stačí si ale uvědomit, že ozubené řemeny již téměř stoprocentně nahradily řetězy v rozvodovém mechanismu automobilových motorů právě proto, že vydrží déle.

Corratec, celkový pohled

Se zajímavou novinkou využívající převodu ozubeným řemenem v kombinaci s osmirychlostním nábojem Shimano u sportovního modelu přišla německá firma Corratec jejíž kola by se měla brzy objevit i na našem trhu. Model nese označení Shape B-Drive 8 a již na první pohled je zřejmé do jaké kategorie míří – napovídají to úzké pláště rozměru 28-622 a ráfkové brzdy obvyklé na silničních kolech. Také geometrie rámu odpovídá kolům kategorie fitness.

Vzhledem k faktu, že není ozubený řemen možno rozpojit, je pravá zadní vzpěra spojena s patkou šroubovým spojem. Shape B-Drive 8 má odpruženou vidlici a odpruženou sedlovku – ani se nechce věřit, že s touto výbavou kolo váží včetně universálních pedálů jen 12,35 kg (a to ve velikosti 56 cm!) – vždyť jen samotný osmirychlostní náboj váží 1,55 kg.

Výhodou takto vybaveného kola jsou mimořádně malé nároky na údržbu. Rozsah převodů 307 % je srovnatelný s rozsahem obvyklým u silničního kola s dvojpřevodníkem 53/39 zubů a devítikolečkem 12-27 zubů – převodových stupňů je sice méně, zato ale lze řadit kdykoli – včetně při zatížení nebo při zastavení.

Corratec modelem Shape B-Drive 8 prakticky předvedl, že lze s osmirychlostním nábojem zkonstruovat lehký sportovní stroj. Mezi jeho přednosti patří stavitelný představec, umožňující mimořádně velký rozsah polohy, a také zámek sedla, umožňující svou konstrukcí přesné a pohodlné nastavení sklonu.

Výhodou vícerychlostního náboje je kromě minimálních nároků na údržbu také absence jakýchkoli vnějších prvků řazení – není například nebezpečí poškození nebo ohnutí zadního měniče při pádu nebo při transportu. Daní za to je poněkud obtížnější vyjímání kola při defektu pneumatiky. S tímto nábojem jednak nelze použít rychloupínač, jednak je třeba před vyjmutím kola vyháknutím odpojit ovládací lanko. Díky pohonu řemenem je chod neobyčejně tichý.

Ozubený řemen

Model Shape B-drive 8 určitě osloví toho, kdo je zvyklý na "silničku", ale nechce se už hrbit nad "berany" a nehodlá ani trávit čas údržbou, zato ale ocení vysoký komfort na němž se podílí odpružená vidlice a odpružená sedlovka. Oba jmenované prvky znatelně uleví jak rukám, tak páteři.

Praktický test potvrdil výborné jízdní vlastnosti, na nichž se velkou měrou podílí odpružená vidlice. Ta si výborně poradila i s dlážděním, samozřejmě příjemně vyhladí nerovnosti našich rozbitých silnic. Na pohodlí se podílí také kvalitní sedlo. Řazení pracuje bezvadně, přeřazení je naprosto hladké a jeho ovládání vyžaduje minimální sílu. Rozsah převodů umožňuje zdolat běžné stoupání i dosáhnout dobré rychlosti po rovině, hodí se velmi dobře pro cykloturistiku. Do horského terénu není toto kolo určeno. Stopu si vede velmi dobře, nezdráhá se ale ani zatočit.

Závěrem lze konstatovat, že jde o mimořádně zajímavé kolo. Ocení jej zejména cyklista, který hledá stroj s nízkými nároky na údržbu a jednoduchou obsluhou. Zejména řazení je velmi snadné, není třeba přemýšlet jaký převodník a jaký pastorek zvolit, je možné řadit kdykoli, včetně při jízdě do stoupání nebo při čekání na křižovatce. Není zde řetěz který může rezavět, lze se od něj ušpinit a občas také může spadnout.

Kolo je možné dovybavit například lehkými blatníky, jsou zde i návarky pro nosič zavazadel. V nabídce modelů s obdobným řešením pohonu jsou v nabídce Corratecu také varianty plně vybaveného trekingu a dokonce i celoodpruženého trekingu, samozřejmě za cenu vyšší hmotnosti.


Technické údaje kola Corratec Shape B-Drive 8

Rám Al 7005
Vidlice Odpružená silniční, RST Corsa ST, 40 mm
Zadní tlumič -
Řazení Otočné, Shimano 8-rychlostní SB-8S20
Zadní měnič Osmirychlostní náboj Shimano SG-8R25-VS
Přesmykač -
Kliky/převodník Řemenice pro ozubený řemen
Pastorek Řemenice pro ozubený řemen
Brzdy silniční čelisťové, ZZYZX Dual Pivot
Brzdové páky Shimano SB-8S20, čtyřprstové
Náboje kol Přední Formula, Zadní SG-8R25-VS
Pláště/ráfky Kenda 700 × 28C (28-622)/Corratec
Řídítka Rovná, stavitelný představec
Sedlovka Odpružená, ZZYZX
Sedlo Selle Royal s emblémem Corratec
Pedály Corratec two-ine-one, univerzální, SPD kompatibilní
Hmotnost 12,1 kg bez pedálů
Cena 899 EUR

Hodnocení:

  • Výborné

Líbilo se nám:

  • Nízká hmotnost
  • Tichý chod
  • Odpružená vidlice i sedlovka
  • Pohodlné řazení

Uvítali bychom:

  • Páčkové řazení místo otočného

Celkový dojem:

  • Mimořádné kolo sportovního střihu
Treking.cz - diskuze

Diskuse k tomuto článku

přidat názor
07.11.2012, 14:05 Mira | lež
07.12.2012, 21:20 Prot | :)


Další související články:

+ Test kola Apache Matto, technické údaje
+ Redakční test kola Apache Hooha, technické údaje
Nejčtenější
Reklama
Témata našich článků…
Aktuální počasí Praděd Babia hora Macocha Karlštejn Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Rozhledny Zámek Hluboká Sluneční soustava Kráľova studňa Červená Lhota Vodopády Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso
Reklama
Reklama
Populární treky
1. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Velké Fatry
2. České hory Lužické hory - toulky po hradech, skálách a vyhlídkách
3. Alpy Výstup na Hoher Dachstein klasickou cestou
4. Rumunské hory Retezat, princeznou Jižních Karpat křížem krážem (1)
5. Ukrajinské Karpaty Hřebenem poloniny Piškoňa, Zakarpatská Ukrajina
Reklama
Reklama
Reklama
Regiony
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme
TOPlist