Poslední aktualizace: 8.10.2020 , svátek má
Treking > Testy > Black hill outdoor Forester, outdoor recenzia bundy

Black hill outdoor Forester, outdoor recenzia bundy

Outdoor recenzia pánskej bundy Black hill outdoor Forester z merina

7.12.2017 | Tyger.sk

Black hill outdoor Forester je pánska outdoorová bunda, s ktorou ste sa mohli stretnúť v rámci rozhovoru Outdoor oblečenie made in Slovakia, kde sa na okamih zjavila. V nasledujúcich riadkoch to zmeníme a pozrieme sa na túto bundu z merino vlny až do najmenších detailov.

Black hill outdoor Forester

Značka Black hill outdoor vznikla v roku 2012 v prostredí Slovenského Rudohoria, na hraniciach Národného parku Muránska planina v malej obci Michalová pri Brezne. Názov značky "Čierny vrch" súvisí s vrchom nad dedinkou, ktorý tak nazývajú miestni.

Parametre - Black hill outdoor Forester

• Materiál: 100% merino vlna
  • Tkanina: 650 g/m2
  • Hmotnosť: 980 g (veľkosť M)
  • Farba: zelená
  • Cena: 189,- €
  • centrálny obojsmerný zips
  • dve bočné vrecká na zips, jedno náprsné vrecko na zips a dve vnútorné vrecká
  • anatomicky tvarovateľná a odnímateľná kapucňa
  • raglánové rukávy nastaviteľné pomocou suchého zipsu
  • technický strih bundy
  • vetracie otvory v podpazuší
  • celoročný model
  • vyrobené na Slovensku

Zoznámte sa - Black hill outdoor Forester

Black hill outdoor Forester je pánska bunda vyrobená zo 100% merino vlny. Môj prvý dojem z bundy bol taký, ako by som sa vrátil späť v čase. Materál mi totiž pripomínal poctivé lesnícke kabáty, aké nosil aj môj starý otec. Preto som bol veľmi zvedavý, aký komfort v teréne poskytne bunda vyrobená z prírodnej vlny v dobe technických materiálov a membrán.

Čtěte také: CAMP Magic Pants, ultraľahké nohavice do vetra a nečasu

Bunda je kratšieho technického strihu a má mierne predĺžený zadný lem. Kratší strih mi sadol a pochvaľoval som si najmä rukávy a ramená. Rukávy majú raglánový strih - to znamená, že sú strihané v celku až po ramená. Získate tým lepšiu pohyblivosť tela a rúk. Rukáv sa nevyhŕňal, nebránil mi v pohybe ani v náročnejšom teréne, kde bolo treba zapojiť do pohybu aj ruky. V ramenách mi bunda nebola úzka a dobre sedela.

Black hill outdoor Forester

Najväčší dojem na mňa bunda Forester urobila jej technickou prepracovanosťou! Vetracie otvory na zips so sieťovinou, okrem vonkajších (3×) aj dve vnútorné vrecká, prispôsobenie spodnej časti bundy pomocouelastickej gumičky po oboch stranách, rukávy nastaviteľné pomocou suchého zipsu a anatomicky tvarovaná a odnímateľná kapucňa s dvomi spôsobmi stiahnutia. Paráda!

Testovanie - Black hill outdoor Forester

Bundu som testoval od konca jesene až doteraz (koniec novembra) v pohoriach Veľká Fatra, Malá Fatra,Vysoké, Nízke a Západné Tatry. Užil som si v nej moju obľúbenú kombináciu bike + turistika a vďaka skorej snehovej nádielke tento rok som prevetral aj snežnice.

S merino vlnou mám bohaté skúsenosti najmä pri druhej vrstve (krátke tričká, mikiny) a turistických ponožkách. Bunda Forester je predsa len hrubšia a ťažšia (980 g veľkosť M) ako ostatné merino oblečenie, ktoré som doteraz testoval.

To, že merino je fajn matroš, som zistil už dávnejšie. Najmä pri pomalšom tempe vďaka ťažkému batohu na niekoľko dní, vynáške a pri fotení. Keď je vlna mokrá, hreje, a to je vynikajúci benefit. Zvlášť keď sa človek potí pod ťažkým nákladom a naraz zastaví pre krátky oddych.

Black hill outdoor Forester Black hill outdoor Forester

Pri vyšších teplotách som využíval technickosť bundy. Keď mi bolo teplo, super zafungovalo vetranie v podpazuší (najmä pri naberaní nadmorskej výšky). Ak bolo ešte teplejšie, rozopol som centrálny zips z hora a rovnako aj z dola, alebo išla bunda dole. V chladnejšom počasí stačilo otvoriť vetranie a poprípade rozopnúť centrálny zips. Ocenil som kopec vreciek (5×) na odloženie si rukavíc, bufky a čiapky, ktoré boli hneď po ruke.

Na rukávoch okrem strihu sa mi páči ich prispôsobenie pomocou suchého zipsu. Bez problémov si ich stiahnem aj na hrubé zimné rukavice - jednoducho a rýchlo. Prispôsobiť sa dá aj spodná časť bundy elastickou gumičkou po oboch stranách.

Najviac prepracovaná, bola kapucňa. Okrem jej anatomického tvarovania (nepohla sa ani o milimeter aj pri silnom vetre), sa dá z bundy odňať, prostredníctvom zipsu. Ja osobne, som ju dole nedával. Využil som ju na 120 %.

Black hill outdoor Forester Black hill outdoor Forester

Kapucňa sa dá prispôsobiť pomocou kovových cvokov. Po ich zapnutí, lepšie kopíruje tvar hlavy. Ak je potrebné ju stiahnuť pevnejšie, slúži na to elastická gumička. Mne stačilo, keď som zapol cvoky. Výhoda kapucne z merino vlny je tá, že nielen blokuje vietor a chlad, ale aj príjemne zahreje. Často aj v zimných Tatrách som nosil len tenkú bufku a na hrebeni pri vetre stačilo nahodiť kapucňu.

Pod bundou som väčšinou nosil termoprádlo Brynje a tenké merino tričko. Táto kombinácia mi fungovala najlepšie. Forester som si najviac užil v chladnejšom počasí, kde som sa počas celého dňa nemusel prezliecť. Nebolo treba a bolo mi príjemne teplo.

Plusy, mínusy a prekvapenia

Plusy

• prírodný materiál
  • odpudzuje pachy
  • hreje aj keď je mokrá (prirodzená vlasnosť merino vlny)
  • technická prepracovanosť (vetracie otvory, dvojcestný zips, sťahovanie, kapucňa, rukávy)
  • dizajn bundy a farebné kombinácie

Mínusy

• zvýšená starostlivosť pre uchovanie vlastností (pranie na 30, bez aviváže, nežmýkať, nesušiť v sušičke)
  • zipsy: ťažšia manipulácia
  • skladnosť bundy
  • materiál vlna: nie každý je s vlnou kamarát - môže vás hrýzť. Ak bundu nosíte ako druhú až tretiu vrstvu, nič také nehrozí

Prekvapenia

• váha: hmotnosť bundy veľkosti M (980g), vyzerá celkom dosť, no priamo v teréne som si jej hmotnosť vôbec neuvedomoval
  • vetruodolnosť: vydržala toho naozaj dosť, iba v jednom prípade, na tatranskom štíte, som prehodil tenkú membránovú bundu, keďže som dlhšie stál a fotil vo veľkom vetre
  • odolnosť voči pachom: 3 dni na horskej útulni a bunda bola bez zápachu!

Zhodnotenie na záver

Black hill outdoor Forester je spoľahlivá bunda nielen v bežných, ale aj extrémnych podmienkach Nedávno Black hill-áci, vyslali podobnú bundu s Marekom Kochanom na expedíciu Kaukaz - merino rulez!

Odporučil by som ju turistom na krátke túry, ale aj prechody. Určite fotografom, ktorí čakajú tam hore na to najlepšie svetlo. Jednoducho milovníkom prírody a prírodných materiálov. Páči sa mi, že bunda sa vie prispôsobiť, či už chodíte pomaly alebo rýchlejšie! A páči sa mi ešte jedna vec, že sa jedná o slovenského výrobcu.

Slovenskú značku Black Hill Outdoor nájdete:

Mars Borový vodopád Vosecká bouda Cvilín Zámek Hluboká Chata Horalka Chata Jelenka Macocha Merkur Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Soumrak Konopiště Venuše Altocumulus Velhartice Bouřky Černá díra Nesmeky Čertův mlýn

1. Hrady Hrad Děvičky, romantická zřícenina na severním okraji Pavlovských vrchů
2. Jeskyně Jeskyně Na Pomezí: Otevírací doba a cena vstupného jeskyně Na Pomezí, Rychlebské hory
3. Naše vrcholy Babia hora: Vrchol úžasných výhledů, nejvyšší hora Oravských Beskyd
4. Památky Dřevěný kostel v Kunčicích pod Ondřejníkem, tip na výlet v Beskydech
6. Horské chaty Chata Svatobor: Ubytování na Svatoboru, Svatoborská vrchovina
7. České hrady Karlštejn. jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů