Poslední aktualizace: 25.10.2021 , svátek má
Treking > Soutěže > Zima na horách, výsledky a foto fotosoutěže

Zima na horách, výsledky a foto fotosoutěže

Výsledky druhého kola fotosoutěže 2015

2.4.2015 | Otakar Brandos

Do fotosoutěže na téma zima na horách a v přírodě jste nám zaslali rovných 111 fotografií, které jsme postupně zveřejňovali v šesti samostatných fotogaleriích. Prohlédnout si je můžete všechny pěkně pohromadě dole pod textem.

Vůbec první fotografie do druhého kola roku 2015 nám zaslal Jirka Mališ. Další snímky následovaly. Nejprve z oblasti Krkonoš od Tomáše Schůrka, jenž bodoval v předchozích kolech a alpské motivy od Josefa France, kterého můžete znát z řady článků v časopise i na našem webu. Pěkné snímky zasněžené krajiny zaslal i Petr Staš.

Další krásné snímky zaslal Braňo Krátký. Díky černobílému podání na nich vynikla hra světel a stínů ve slovenských horách. Další autor, Ondřej Jaroš, pobyl ještě dále na východě, na poloninách Zakarpatské Ukrajiny. Jeho série fotografií určitě zaujala každého milovníka hor.

Následovaly zajímavé snímky Romana Hradeckého ze Šumavy, i neotřelé motivy Hedviky Michnové. Zdeněk Kadlec určitě zaujal svou zimní cyklovyjížďkou nebo Martin Dohnal svými snímky ze sněžnicové túry v Hrubém Jeseníku. Další zajímavé snímky zimní krajiny zaslaly do soutěže Zdenka Dunajská a Hana Nápravníková. Zima určitě zabylo při spatření krásných snímků z Malé Fatry Tomáše Skácelíka.

Petra Plešková si na paškál vzala jak české tak slovenské hory a poslala krásnou sérií snímků zimních hor. I další série snímků patřila autorce, Evě Czernikové, jejíž snímky pocházely ze známých i méně známých končin. Snímky ze Silvestrovské túry pak zaslal Martin Štecher. Ty byly zveřejněny v poslední fotogalerii. Společně se snímky Jakuba Červeného a Aleny Kankové.

A jaké jsou výsledky?

Vyhodnocení soutěže bylo opět nesnadné. Navíc jsme si vědomi toho, že hodnocení fotografií je vždy krajně subjektivní a že jiná hodnotící komise by vybrala třeba jiné snímky. Požádal jsem o pomoc dva z autorů Trekingu a zprůměrováním hlasů jsme došli k následujícím výsledkům.

Třetí místo obsadil Martin Štecher se snímkem č. 102 ze Silvestrovského výstupu na Velký Rozsutec na Malé Fatře. Druhé místo obsadil se svými snímky č. 22 a č. 23 Braňo Krátký. Ústředním motivem i těchto záběrů je Velký Rozsutec, nejkrásnější hora Malé Fatry i Slovenska. Píši záměrně shodou náhod, aby si někdo nemyslel, že hodnotícím kritériem byl Velký Rozsutec na snímku…

První místo pak obsadil dramatický snímek č. 35 ze zimního přechodu Polonin, jehož autorem je Ondřej Jaroš. Vítězům tímto blahopřejeme, po kontaktování od nás obdrží věcné ceny. Ostatním autorům velice děkujeme za účast i odvahu jít s "kůží" na veřejnost. Těm kdo tentokráte nezabodovali slibujeme, že v brzké době budou mít možnost opět soutěžit v příštím kole fotosoutěže.

P.S.: Prosíme Martina Štechera, aby se ozval na redakční mail. Z uložené adresy se vrací odpověď jako z neexistujícího účtu. Děkujeme.

Soutěžní fotografie

79. 80. 81. 82. 83. 84.
85. 86. 87. 88. 89. 90.
91. 92. 93. 94. 95. 96.
97. 98. 99. 100. 101. 102.
103. 104. 105. 106. 107. 108.