Poslední aktualizace: 13.8.2013 , svátek má

Třetí ročník fotografické soutěže vyhrál snímek z Vysokých Taur

vybírali jste z 15 soutěžních fotografií, které postoupily do finále

12.8.2013 | RED

Včera, úderem půlnoci, jsme ukončili veřejné hlasování finálního kola o nejkrásnější fotografii měsíce. Vybírali jste z celkem 15 snímků, které do finále postoupily z pěti průběžných kol.

Tatry

Na třetím místě se umístila fotografie Cesta na Muránský hrad od Lukáše Gajdoše, která od vás obdržela celkem 13 % hlasů. Na druhém místě se umístila fotografie Země hor téhož autora s 14 % hlasů. Na prvním místě se pak umístila fotografie Vlasty Štochlové s názvem Cestou na Grossglockner, která obdržela celkem 24 % odevzdaných hlasů.

Všem zúčastněným děkujeme a vítězce blahopřejeme. Zároveň ji prosíme, aby kontaktovala redakci časopisu Treking na emailu redakce@treking.cz případně na tel. čísle 607 213 773 (pan Balaj) ohledně předání poukazu na pobyt Týden VHT v Tatrách, který do soutěže věnovala redakce Trekingu.

Čtěte také: Finále fotosoutěže; kdo s námi pojede na Týden VHT do Tater?

Páté kolo soutěže vyhrála fotografie z Černé Hory

vybírali jste z 20 soutěžních fotografií

14.7.2013 | RED

I poslední letošní kolo fotosoutěže bylo obesláno množstvím fotografií řady autorů, z nichž jsme nakonec vybrali a do soutěže zařadili 20 soutěžních snímků. Všem zúčastněným tímto moc děkujeme a věříme, že se fotosoutěže zúčastní i v příštích letech.

A jak si jednotlivé soutěžní snímky ve veřejném hlasování vedly? Na třetím místě se s 10 % hlasů umístil snímek Lukáše Ondráška nazvaný Jasno pod mrakem. Jsem velice rád, že zabodovala i tato krásná černobílá fotografie z Jeseníků. Je to jen potvrzení toho, že černobílá fotografie zdaleka neumřela.

Na druhém místě se s 18 % hlasů umístil snímek Černá Hora - Pohoří Prokletí Dorka Čermáka, jenž vyhrál již ve dvou předchozích kolech. No a na prvním místě se s 25 % hlasů umístila fotografie Černá Hora - Pohoří Prokletí a pohled na Albánskou stranu téhož autora, jenž vyhrál již třetí letošní kolo soutěže.

Výhercům blahopřejeme, jejich snímky zařadíme do finálního kola, ve kterém budete vybírat, kdo z fotografů s námi letos pojede na Týden VHT do Tater. Všem zúčastněným pak ještě jednou děkujeme za účast a přejeme více fotografického štěstí v příštích ročnících fotosoutěže.

Čtvrté kolo soutěže vyhrál snímek z rumunských hor

vybírali jste z 34 soutěžních fotografií

6.6.2013 | RED

Naše letošní fotosoutěž se přehoupla do posledního kola. Uzavřeli jsme výsledky čtvrtého, předposledního kola. Čtvrté kolo bylo obesláno větším množstvím soutěžních prací, které byly do soutěže zařazeny, než tomu bylo v kole předchozím.

Přesto i nyní jsme museli část zaslaných fotografií vyřadit. Ať již pro naprostou netématičnost a nebo pro nižší technickou kvalitu. Mobilní telefon není opravdu, a to se již opakujeme, ideální prostředek pro zaznamenávání obrazu… Prosíme proto účastníky soutěže i potenciální zájemce, aby nám neposílali snímky z mobilních telefonů a podobných zařízení, neboť takovéto práce se v galerii objeví opravdu jen zcela výjimečně.

Ale dost "peskování" a mentorování a pojďme se podívat, jak si soutěžíci vedli ve třetím kole. Na třetím místě se s 10 % hlasů umístil velice zajímavý snímek Mileny Božkové, jenž nesl číslo 27. Snímek č. 21 zachycuje kontrasty letošního počasí. Na druhém místě se s 15 % hlasů umístil snímek č. 15 "Elba, Monte Calanche 908 m" od Dorka Čermáka. A konečně na prvním místě se s 20 % hlasů umístil snímek č. 17 "Rumunsko, na hřebeni pohoří Capatini" opět od Dorka Čermáka, kterému tímto blahopřejeme k vítězství a posíláme odměnu.

Všem zúčastněným děkujeme, všechny tři výše uvedené fotografie postupují do finálního kola.

Třetí kolo soutěže vyhrál snímek Malé Fatry

vybírali jste z 24 soutěžních fotografií

5.5.2013 | RED

Naše letošní fotosoutěž se přehoupla přes třetí kolo, jehož výsledky jsme právě uzavřeli. Třetí kolo sice bylo obesláno větším množstvím soutěžních prací, do soutěže jich však bylo zařazeno paradoxně méně než v kole předchozí.

Tatry

Velká část zaslaných fotografií totiž musela být vyřazena pro nižší technickou kvalitu. Přece jen mobilní telefon není ideální prostředek pro zaznamenávání obrazu… Prosíme proto účastníky soutěže i potenciální zájemce, aby nám neposílali snímky z mobilních telefonů a podobných zařízení, neboť takovéto práce se v galerii objeví opravdu jen výjimečně.

Ale dost "peskování" a mentorování a pojďme se podívat, jak si soutěžíci vedli ve třetím kole. Na třetím místě se s 16 % hlasů umístil snímek č. 21 "Černá Hora, pohoří Prokletí" Dorka Čermáka. Na druhém místě s 20 % hlasů se umístil snímek č. 16 "Východ Slunce z Králického Sněžníku" od Tomáše Schůrka. A konečně na prvním místě se s 27 % hlasů umístil snímek č. 15 opět od Dorka Čermáka, kterému tímto blahopřejeme k vítězství a posíláme odměnu.

Všem zúčastněným děkujeme, těm, jejichž práce jsme museli vyřadit se omlouváme a věříme že jsme je zcela nedemotivovali od účasti v dalších kolech fotosoutěže. Všechny tři výše uvedené fotografie postupují do finálního kola.

Druhé kolo fotosoutěže vyhrál snímek z Alp

2.4.2013 | RED

Druhé kolo soutěže a fotku měsíce máme úspěšně za sebou a nyní známe i její výsledky. Ze 33 snímků, které byly z doručených fotografií do soutěže zařazeny jste mohli po dobu jednoho měsíce vybírat tu, která se vám líbila nejvíce.

Na třetím místě se umístil snímek Země hor, který do soutěže zaslal Lukáš Gajdoš. Snímek získal celkem 10 % z více než 300 udělených hlasů. Na druhém místě se umístil snímek Bulharsko od Theodora Čermáka, jenž od vás obdržel 15 % hlasů.

Na prvním místě se tentokráte umístil snímek s alpskou tématikou. Konkrétně jde o fotografii Cestou na Grossglockner od Vlasty Štochlové, která od vás obdržela celkem 21 % hlasů. Tato autorka se zároveň stává vítězkou druhého kola soutěže, blahopřejeme. Tímto ji prosíme, aby kontaktovala redakci na mailu balaj@treking.cz ohledně předání ceny. Všechny tři snímky pokračují do finálního kola soutěže.

První kolo soutěže vyhrál snímek ze zimního Vtáčniku

1.3.2013 | RED

První kolo soutěže o fotografii měsíce (ročník 2013) máme za sebou a známe i výsledky. V prvním kole jsme měli 40 soutěžních fotografií, pro které hlasovalo téměř 500 účastníků ankety. A jak veřejné hlasování dopadlo?

Na třetím místě se umístil snímek Cesta na hrad od Lukáše Gajdoše. Tento snímek obdržel celkem 11 % hlasů. Na druhém místě se s 15 % hlasů umístil snímek Svišť v Tatrách od Pavla Mulinky. No a konečně na první místě se s 16 % hlasů umístil snímek téhož autora s názvem Vrchol Vtáčnika.

Všem účastníkům soutěže děkujeme, vítězi blahopřejeme a prosíme jej, aby kontaktoval redakce prostřednictvím e-mailu balaj@treking.cz. Pokud se vám nezadařilo podle vašich představ, pak se můžete zúčastnit dalšího kola soutěže, do něhož můžete své snímky zasílat již nyní.

II. ročník soutěže o fotografii měsíce vyhrál snímek ze zimních Beskyd

13.8.2012 | RED

O půlnoci 10.8. jsme uzavřeli finální kolo druhého ročníku fotosoutěže o fotografii měsíce. V posledním kole jste mohli vybírat z celkem 18 fotografií, které do finále postoupily z předchozích kol.

Do uzávěrky soutěže bylo odevzdáno celkem 158 platných hlasů. Třetí nejvyšší počet hlasů, celkem 11 %, obdržely svorně fotografie č. 3 a č. 17, obojí snímky od Aleše Ružičky. Druhý nejvyšší počet hlasů, celkem 12 %, obdržel snímek č. 5 Lukáše Gajdoše, jehož znáte nejen z četných článků tady na Trekingu, ale také jako vítěze prvního ročníku soutěže.

A který snímek obdržel nejvyšší počet hlasů? S 13 % hlasů uspěl snímek ze zimních Beskyd, jenž nesl označení č. 8. Jeho autorem je Jan Bajnar, jenž se tak stává vítězem II. ročníku této fotosoutěže.

Všem účastníkům soutěže tímto děkujeme, že našli odvahu poměřit síly s dalšími fotografy a že se soutěže zúčastnili. Panu Bajnarovi blahopřejeme k vítězství a jsme připraveni předat slíbenou cenu. Tímto prosíme autora vítězného snímku, aby kontaktoval redakci ohledně předání ceny, nejlépe prostřednictvím emailu balaj@reking.cz a nebo na tel. 607 213 773.

Vyhlášen vítězný snímek VI. kola fotosoutěže

21.7.2012 | RED

Konečně tady máme výsledky VI., tedy posledního kola letošní fotosoutěže. V posledním kole bylo zveřejněno celkem 25 fotografií. Velké množství fotografií jsme tentokráte museli ze soutěže vyřadit ne proto, že byste posílali netématické snímky, ale proto, že zapomínáte zaslané snímky popsat a napsat své jméno či jméno autora.

Řadu snímků jsme tak "zakonzervovali" pro příští, pokud do jeho startu zareagují autoři nezveřejněných snínků a doplní ke svým pracem potřebné informace.

V posledním kole fotosoutěže nakonec zvítězil snímek Račkovo sedlo od Aleše Ružičky, kterého již z náme z několika předchozích kol. Na druhé příčce se umístil snímek Inverze z Lysé téhož autora a konečně na třetím místě skončil snímek Ranní inverze. Jméno již raději uvádět nebudu, neboť se jedná o stejného autora jako u předchozích dvou snímků… Vítězi blahopřejeme a posíláme slíbenou cenu.

Vítězný snímek V. kola fotosoutěže

20.6.2012 | RED

V předposledním kole fotosoutěže jsme zveřejnili pouze 12 fotografií z celkového počtu asi 40 snímků, které jste nám zaslali. Museli jsme udělat jistou redukci, neboť se soutěž začínala roztahovat do příliš velké tématické šíře a fotografie hor a přírody byly v menšině…

Ze zveřejněných snímků jste nakonec nejvíce hlasů dali fotografii Zuzany Wojnarowé, která svůj snímek pořídila během Podzimní inverze na Lysé hoře. Druhou příčku obsadil zajímavý snímek Tomáše Figury z ostrova La Gomera. Na třetím místě se umístila fotografie Kouzlo přírody od Marcela Dvorského.

Autorům fotografií děkujeme a vítězce tohoto kola blahopřejeme a posíláme slíbenou odměnu. Jen prosíme autorku vítězného snímku, aby kontaktovala redakci Trekingu (balaj@treking.cz) ohledně zaslání ceny.

Vítězný snímek IV. kola fotosoutěže jsme vyhlásili v ojedinělé shodě

5.5.2012 | RED

Soutěž o fotografii měsíce vstupuje do pátého kola, takže je nejvyšší čas vyhlásit výsledky kola předchozího, tedy IV. Do tohoto kola fotosoutěže jste nám zaslali celkem 48 soutěžních fotografií, z nichž jsme ale část pro nízkou kvalitu a nebo absolutní netématičnost museli vyřadit. Do soutěže se nakonec dostalo celkem 35 fotografií.

Poprvé po úpravě podmínek vyhlašování vítězné fotografi došlo ke shodě mezi porotou redakce a veřejným hlasováním. Vítěznou fotografií se stal snímek Satina Petra Pazdírka. Snímek obdržel celkem 22% hlasů. Na druhém místě se se 14% hlasů umístil snímek Studený potok téhož autora. Konečně na třetím místě se 12% hlasů se umístil snímek Smrk od Mariana Dekana.

Vítězům blahopřejeme, všem účastníkům soutěže děkujeme za účast a autora vítězného snímku prosíme, aby se ozval redakci na email redakce@treking.cz ohledně převzetí ceny.

Ve třetím kole fotosoutěže zvítězil snímek z Beskyd

10.4.2012 | RED

Máme za sebou již třetí kolo fotosoutěže, do kterého jste nám zaslali celkem 47 soutěžních fotografií. Obsazenost soutěže je tedy téměř konstatní, což je pro nás potěšující. Při prodloužení soutěže o několik kol jsme se trochu obávali, aby vás soutěž nezačala nudit.

Zima

Do uzávěrky soutěže jste odevzdali přes 400 platných hlasů. Nejvyšší počet hlasů od vás obdržel snímek Martina Slezáka Yosemity. S celkem 19% procenty hlasů tento snímek pokračuje do finálního kola. Na třetím místě se se 17% hlasů umístil snímek Romana Konečného Zima na horách. No a konečně vítězným snímkem III. kola fotosoutěže se stává snímek Jana Bainara Beskydská zima, který byl vybrán redakční porotou. Vítězům blahopřejeme, účastníkům děkujeme a pana Bainara prosíme, aby se nám ozval na redakční email ohledně proplacení odměny.

No a vás ostatní, kteří jste s účasí v soutěži dosud váhali, vyzýváme, abyste se zapojili do V. kola fotosoutěže, do kterého je možno snímky zasílat do konce měsíce dubna (apríla).

Ve druhém kole fotosoutěže zvítězil černobílý snímek "Slovenské moře"

13.3.2012 | RED

V době barevné fotografie a zdánlivě "neomezených" možností digitální fotografie by asi málokoho napadlo, že může zvítězit v soutěži černobílý snímek. Přesto se tak stalo.

Slovenské moře

Porota, sestavená ze zástupců redakce Trekingu a našich nejaktivnějších autorů, se jednomyslně shodla na snímku Slovenské moře. Autor snímku si skvěle pohrál se světlem, podařilo se mu zachytit několik linií zdánlivě nekonečných hor. Své udělal i mírný opar, inverze a poněkud "paradoxně" i černobílé podání, které potlačilo "rušivé" prvky a dalo vyniknout horským liniím.

Snímek Aleše Ružičky (jenž již zvítězil i v kole předchozím) postupuje do finálního kola společně s fotografiemi Vápeč a Montmartre, které od vás při veřejném hlasování obdržely nejvíce hlasů (19% a 18%). Autorovi ohodnocené fotografie blahopřejeme a ostatním děkujeme za účast a přejeme více štěstí v příštích kolech soutěže.

V prvním kole fotosoutěže 2012 zvítězil snímek č. 16 Aleše Ružičky

1.2.2012 | RED

Včera o půlnoci jsme uzavřeli hlasování o nejlepší snímek prvního kola fotosoutěže 2012. Soutěž vzbudila velkou pozornost, byť do hlasování se zapojilo jen relativně malé procento čtenářů. Asi proto, že bylo těžké vybrat a hlasovat pro některou z těch krásných soutěžních fotografií…

Hlasy sice stále přibývají, započteny však byly jen ty, které byly odevzdány do půlnoci 31.1.2012. Jak tedy soutěž dopadla? Na třetím místě se umístil snímek č. 1 Aleše Ružičky s 8% hlasů. Druhé místo se 17% hlasů obsadil snímek č. 2 Petra Boháčka se 16% hlasů, jenž o pouhé dva hlasy "zaostal" za vítězným snímkem č. 16, jehož autorem je opět Aleš Ružička, se 17% hlasů.

Účastníkům prvního kola soutěže děkujeme, vítězi blahopřejeme a posíláme prémii 500 Kč (prosím autora, aby kontaktoval redakci prostřednictvím e-mailu). Všechny tři vítězné snímky pak postupují do finále, které bude probíhat v měsíci červenec (júl).

První ročník soutěže o fotografii měsíce zná vítěze

15.8.2011 | RED

Po čtyřech průběžných kolech, ve kterých jste měli možnost hlasovat a vybírat nejkrásnější fotografie, z nichž vždy první tři postupovaly do finále, bylo vyhlášeno a nyní již i ukončeno finální kolo. Do finále se dostalo celkem 14 fotografií, která postoupila z průběžných kol.

Do doby uzávěrky soutěže jste odevzdali celkem 319 platných hlasů. Nejvíce jste hlasovali pro fotografii č. 12, která získala celkem 19% odevzdaných hlasů. Autorem snímku je Lukáš Gajdoš, kterému tímto blahopřejeme a předáváme mu poukaz na bezplatný pobyt na Týdnu VHT 2011 v Tatrách.

Ostatním autorům děkujeme za účast a zaslané krásné fotografie, které zůstávají v galerii Trekingu. Řada z nich byla pro nás velkou inspirací a odkryla i nám spoustu krásných míst v našich končinách i ve světě. Věříme, že se zúčastníte i dalšího ročníku soutěže o fotografii měsíce. Její první kolo odstartuje v prosinci. Do té doby nám můžete zasílat soutěžní fotografie. Těch již do redakční pošty nakonec dorazilo docela velké množství, postupně je začneme zpracovávat.

IV. kolo fotosoutěže o fotku měsíce zná vítěze

15.8.2011 | RED

Úderem půlnoci dne 10.8.2011 skončilo hlasování v posledním kole fotosoutěže. Do uzávěrky tohoto kola soutěže jste odevzdali celkem 121 platných hlasů pro jednotlivé nominované snímky. Jak si autoři soutěžních fotografií vedli?

Poloniny

Nejvíce hlasů obdržel snímek č. 2 od Jaroslava Spáčila. Tento snímek obdržel celkem 15% hlasů. Jen o malý kousek "pozadu" zůstal snímek č. 21 od téhož autora. Jeho snímek obdržel celkem 14% hlasů. No a jako třetí uspěl ve veřejném hlasování snímek č. 22 od Lukáše Gajdoše, jenž patří k našim nejaktivnějším autorům. Jeho snímek obdržel celkem 11% odevzdaných hlasů. Všem zúčastněným děkujeme, vízězům blahopřeje a autora snímku č. 15 prosíme, aby se nám ozvala na redakční email ohledně předání ceny.

III. kolo fotosoutěže o fotku měsíce vyhrála fotografie č. 25

13.7.2011 | RED

Konečně se dostáváme k vyhodnocení III. kola fotosoutěže o fotografii měsíce. Za zpoždění způsobené pracovním zaneprázdněním se omlouváme a zveřejňujeme konečné výsledky, které byly uzavřeny o půlnoci 30.6.2011.

Do uzávěrky fotosoutěže bylo odevzdáno 164 platných hlasů. Po 16% dostaly sice shodně snímky číslo 25 a 3, ale o dva hlasy tady nakonec rozdíl byl. Jako vítěznou se tady stala fotografie č. 25, druhou příčku obsadil snímek č. 3 a třetí příčku získal snímek č. 24 s 12% hlasů. Všem zúčastněným děkujeme a vítězi blahopřejeme. Zároveň jej prosíme, aby se nám ozval na redakční email.

Známe vítěze II. kola fotosoutěže o fotku měsíce

2.6.2011 | RED

Nejenže je za námi první kolo soutěže, která si mezi vámi získala hned od začátku mnoho příznivců, za námi je nyní již dokonce druhé kolo. Do druhého kola jste nám zaslali celkem 36 soutěžních prací, z nichž všechny měly vysokou technickou úroveň.

Vy, kdož jste sledovali anketu s hlasováním výsledky již znáte, pro vás ostatní uvádím následující výsledky. Celkem jste do uzávěrky soutěže přidělili jednotlivým soutěžním fotografiím 638 platných hlasů.

Nejvíce hlasů obdržela fotografie Tomáše Holuba s názvem Horské variace. Jeho fotografie obdržela celkem 28% hlasů. Na druhém místě s malým odstupem následovala fotografie Pavly Klugové s názvem Po západu slunce s 25% hlasů. O třetí místo se podělily hned dvě fotografie. Byly to snímky Adršpach od Jaroslava Spáčila, vítěze minulého kola, a fotografie Zatopené jezírko téhož autora.

Stejně jako minule postupuje tato čtveřice fotografií do finálního kola soutěže. I vítěz tohoto kola obdrží slíbenou odměnu 500 Kč za vítěznou fotografii. Prosíme proto autora vítězného snímku za měsíc květen (T. Holuba), aby se ozval na redakční mail redakce@treking.cz. Vítězi blahopřejeme a děkujeme všem zúčastněným. Zároveň věříme, že se se stejnou chutí zúčastníte i příštího kola.

První vítězný snímek v soutěži Fotografie měsíce

2.5.2011 | RED

První soutěžní kolo soutěže o Fotografii měsíce je za námi. Z celkem 52 zaslaných soutěžních fotografií postoupilo do hlasování 25 snímků, z nichž jste po celý měsíc mohli vybírat tu nejpěknější či nejzajímavější fotografii.

V prvním kole vás nejvíce zaujala fotografie ranních Krkonoš od Jaroslava Spáčila, která obdržela plných 20% hlasů. O druhé místo se svorně podělili Tomáš Holub a Ondřej se svými fotografiemi Hora Pandim a Sestup z mlžného Radhoště, kteří obdrželi shodně po 14% hlasů. Na třetím místě skončila fotografie Sníh v ulicích Barcelony od Miroslava Vlčka.

Tato čtveřice fotografií postupuje do finálního kola soutěže, které bude probíhat v měsíci srpen. Vítěz tohoto kola obdrží od redakce Trekingu slíbenou odměnu 500 Kč za vítěznou fotografii. Prosíme autora vítězného snímku (J. Spáčila), aby se nám ozval na redakční mail redakce@treking.cz.

®ádný podvod, pouze (-OB-, 15.08.2011, 17:51 )
omyl se záměnou čísla snímku a procent. Vítězný snímek je č. 2, jiľ jsem na webu udělal opravu. Velice se za omyl omlouvám.

+ Fotografie měsíce, fotosoutěž o 500 Kč s Týdnem VHT
+ Fotografie měsíce, I. kolo fotosoutěže - hlasování
Hory Kazbek - pětitisícovka s provozem jako na pražské magistrále
Hory Polonina Krásna s krumpáčem, Zakarpatská Ukrajina
Hory Trek přes dva národní parky