Poslední aktualizace: 20.6.2015 , svátek má

Cena předána

Soutěž Treking s Tilakem 2014 konečně uzavřena

12.3.2015 | RED

Po poněkud problematickém hledání společného termínu se konečně ve čtvrtek 18. června podařilo naplánovat schůzku zástupců firmy Tilak, co by generálního partnera autorské soutěže Treking s Tilakem, vítěze X. ročníku i vyhlašovatele soutěže z redakce Trekingu.

Předávání ceny

Schůzka v Šumperku v sídle firmy Tilak sice byla krátká, ale splnila vše, co jsme od ní očekávali. Především jsme mohli předat cenu gore bundu Raptor vítězi, kterým se stal Bohuslav Kramoliš se svým článkem Alvand peak a Mount Damavand - posvátné hory Persie. Oceněný autor novou Raptorku podle svých slov využije velice brzy v horách Kavkazu.

Mně nezbývá než B. Kramolišovi ještě jednou poblahopřát k vítězství v posledním ročníku autorské soutěže, firmě Tilak a R. Kamlerovi poděkovat za cenu a partnerství v soutěži a vám za čtenářskou přízeň.

Treking s Tilakem 2014

Vyhlášení výsledků autorské soutěže

12.3.2015 | RED

Konečně se nám podařilo shromáždit všechny hlasy potřebné pro konečný verdikt. Můžeme tak vyhlásit dlouho očekávané výsledky autorské soutěže Treking s Tilakem 2014.

Tilak

Do jubilejního 10. ročníku soutěže jste nám zaslali celkem 9 soutěžních článků, které byly do soutěže zařazeny. Stejně jako při 9. ročníku došlo opět k naprosté shodě mezi výstupem veřejného hlasování, partnerem soutěže fy Tilak, a.s., které tímto ještě jednou děkujeme za partnerství v soutěži i vyhlašovatelem soutěže.

Vítězem 10. ročníku autorské soutěže Treking s Tilakem se tak jednohlasně stal Bohuslav Kramoliš s článkem č. 4 Alvand peak a Mount Damavand - posvátné hory Persie. Ve veřejném hlasování obdržel tento článek do uzávěrky 39 %.

Následoval jej pěkný článek č. 8 Putování po horách gruzínského Samegrelu Jana Černého s 24 % hlasů. Jako třetí se umístil článek č. 7 S indiánským létem po hřebeni Javorníků Dorka Čermáka, jenž se stal vítězem předchozího ročníku soutěže.

Vítězi blahopřejeme a dalším účastníkům děkujeme za účast v opravdu náročné soutěži. Prosíme pana Jana Kramoliše, autora vítězného článku, aby kontaktoval redakci Trekingu na emailu redakce@treking.cz, abychom mohli dohodnout předání ceny.

Treking s Tilakem 2014

Jubilejní X. ročník autorské soutěže, hlasování o nej článek

20.11.2014 | RED

15. listopadu jsme uzavřeli 10. ročník autorské soutěže Treking s Tilakem. Do uzávěrky jste nám zaslali celkem 9 soutěžních článků, které jsme do jubilejního ročníku soutěže velice rádi zařadili.

Níže naleznete seznam všech soutěžních článků, vpravo pak anketu jejímž prostřednictvím můžete dát hlas článku, který se vám líbil nejvíce. A nebo více článkům pokud se nedokážete rozhodnout pouze pro jeden. Umožnili jsme hlasování i pro více článků. Avšak hlasovat můžete pouze jednou, takže dobře zvažte, pro který článek (ky) budete chtít hlasovat.

Nakonec nemusíte ani příliš spěchat, neboť hlasovat můžete až do konce roku, tedy do 31.12.2014. Poté bude anketa uzavřena. Po vyhodnocení soutěže i ankety vyhlašovatelem a partnerem soutěže bude vyhlášen vítězný článek, jehož autor (autorka) bude pozvána do sídla firmy Tilak v Šumperku k předání ceny.

O všem tom vás budeme na našich stránkách průběžně informovat. Takže přeji příjemné počtení i hlasování a autorům ještě jednou děkuji za účast v soutěži i za čas, který psaní článků věnovali.

Soutěžní články Treking s Tilakem 2014

Vyhlašujeme jubilejní X. ročník autorské soutěže

11.3.2014 | RED

Desátý ročník soutěže Treking s Tilakem vyhlašujeme bezprostředně po uzavření předchozího ročníku. Stejně jako u minulého ročníku soutěže posouváme termíny uzávěrek z letních měsíců na podzimní, kdy hlavní turistická sezóna končí.

Bunda od Tilaku za článek?

Do soutěže Treking s Tilakem 2014 přijímáme pouze původní autorské příspěvky popisující nějaký zajímavý trek, túru, cyklotúru a nebo výstup v horách, ať již v našich nebo zahraničních. Rozsah článku by neměl překročit 4 strany formátu A4 (není zcela striktní, určitě vás nevyřadíme Malá Fatra, hřebenovka při větším rozsahu práce) textu nejlépe ve wordu (.doc a nebo .txt) + obrazová příloha. Podmínky tedy zůstávají stejné, jako u předchozích ročníků.

Obrazovou přílohu zasílejte zvlášť mailem na adresu redakce@treking.cz a nebo na CD (v případě papírových fotografií poštou). Digitální obrázky posílejte zvlášť, určitě je nevkládejte do textového souboru.

Součástí článku by měly být i praktické informace, rady, užitečné kontakty, tipy na mapy aj., tedy informace, které jsou významné pro případné opakování popisovaných treků vašimi následovníky. Tyto informace se totiž při konečném hodnocení jednotlivých soutěžních příspěvků berou rovněž v potaz.

Čtěte také: Předávání cen v Šumperku; ředitel Tilaku osobně předal cenu výherci…

Určitě nepodceňujte kvalitu obrazové přílohy, protože vizuální informace podstatnou měrou doplňuje psaný text. Tato část soutěžní práce je tedy stejně důležitá jako část textová.

Uzávěrka soutěže, témata

V soutěži Treking s Tilakem rozhodně neznamená, že čím dále tím lépe. V roce 2009 sice vyhrál soutěžní článek s trekem ve Skandinávii, ale například v roce 2004 zvítězil článek o přechodu hřebene Nízkých Tater a Slovenského rudohoří, v roce 2006 pak článek o přechodu bulharské Staré Planiny, v předminulém roce článek o treku v rakouských Alpách a v posledním ročníku článek o přechodu hlavního hřebene Vysokých Tater.

Uspět tedy lze i se soutěžními články z našich či poměrně blízkých "luhů a hájů". To, že nejezdíte do exotických končin nemusí být v této soutěži handicapem. Své příspěvky nemusí zasílat pouze "pěšáci", do soutěže přijímáme také cyklotreky od cykloturistů.

Jednotlivé soutěžní články předchozích ročníků i další informace k soutěži naleznete na těchto webových stránkách (viz odkazy níže). Své příspěvky můžete do soutěže posílat do 15.11.2014, kdy proběhne uzávěrka soutěže Tilak - Treking 2014.

Hlasování a finální verdikt

Způsob výběru vítězného článku zůstává stejný jako v minulých letech. Paralelně poběží veřejné hlasování o nejlepší článek (od 16.11. do 31.12.2014) s hlasováním zástupců vyhlašovatele i partnera soutěže Treking s Tilakem.

Všechny soutěžní příspěvky budou postupně zveřejněny na internetu v pořadí, v jakém budou přicházet do naší redakce. Z článků pak budete moci vybírat do konce prosince 2014 i vy. Výsledky internetového hlasování ale pro výběr vítězné práce nebudou rozhodující, představují pouze jeden ze tří hlasů - čtenáři, vyhlašovatel soutěže a partner soutěže Treking s Tilakem.

Vyhlášení vítěze soutěže Treking s Tilakem proběhne v lednu 2015, vítěz obdrží od partnera soutěže goretexovou bundu.

Články můžete zasílat e-mailem

Soutěžní články můžete zasílat v elektronické formě na náš redakční e-mail redakce@treking.cz. Ať již fotografie a nebo texty. Texty zasílejte nejlépe v klasických formátech, tedy .doc a nebo .txt. Nemáte-li e-mail, lze materiály zasílat v elektronické formě na CD a nebo DVD na naší redakční adresu Redakce Treking, Nádražní 166, 702 00 Ostrava 1.

+ Treking s Tilakem 2011, VIII. ročník autorské soutěže - vyhrajte bundu od Tilaku!
+ Treking s Tilakem 2010, VII. ročník autorské soutěže
+ Známe vítěze VI. ročníku autorské soutěže Treking s Tilakem
+ Soutěžní články Treking s Tilakem 2008
+ Soutěžní články Tilak Treking 2007
+ Soutěžní články Tilak Treking 2006
+ Soutěžní články Tilak Treking 2005
+ Tilak Karpaty Treking 2004

Hory Engadinské třítisícovky potřetí (2), vysokohorská turistika ve Švýcarsku
Hory 100 km Valašskem na horském kole, nádhernou přírodou Javorníků a Vsetínských vrchů
Hory Z Kremence na Minčol, Vihorlat a Čergov k tomu (3)
Mohelenská hadcová step Šumava, ubytování Chata Plesnivec Veveří Bezděz Chata Borišov Ďumbier Beskydy, ubytování Čergov Pičulín Čertovy skály Maroko Praděd Polární záře Čičmany Les Ecrins Pieniny Mont Blanc Stolické vrchy Štramberská Trúba Nesmeky Vikštejn

Solární nabíječky pro turistiku a treking - luxus nebo nezbytnost?

Solární nabíječky se v outdooru objevily poměrně nedávno. Se stále častějším používáním GPS, digitálních fotoaparátů…

Je táboření a bivakování v přírodě a na horách legální?

Táboření či bivakování je v českých, slovenských, ale třeba i rumunských či skandinávských horách běžná praxe. Ne vždy je však tato praxe tolerována, ne všude má "oporu" v zákoně. V posledních dvou…

1. Slovenské hory Baraniarky a Kraviarske, podzimní balada modré hřebenovky
2. České hory Ledopády v Pulčínských skalách; návštěva Pulčínských skal a ledopádů aneb úskalí turistiky na Valašsku
3. Rumunské Karpaty Maramureš, Suhard, Rodna a Sapinta, Sighet (1) - trek po hřebenech rumunských Karpat
4. České hory Králický Sněžník, procházka nad mraky - z Dolní Moravy k vrcholu Králického Sněžníku