Poslední aktualizace: 20.1.2016 , svátek má

Nejkrásnější horská túra

Konečné výsledky fotosoutěže

20.1.2016 | Otakar Brandos

Tak konečně tady máme výsledky poslední loňské fotosoutěže na téma "Nejkrásnější horská túra". Do uzávěrky nám 22 autorů zaslalo celkem 104 snímků, které byly postupně zveřejňovány v šesti samostatných fotogaleriích.

Jako první své snímky do soutěže zaslala Alena Kanková. Pak bylo v poště chvíli ticho. Již to vypadalo, že o soutěž nebude velký zájem. Pak však začalo chodit do redakčního mailu množství krásných soutěžních fotografií řady autorů. Po Hory B. Bouškovi zaslal do soutěže snímky Ladislav Kunte, jenž se nebojí ani černobílé fotografie.

Následovaly krásné snímky Aleše Ružičky a J. Macháčka ze známých i méně známých koutů naši vlasti i vzdálených končin světa. Soutěž měla díky snímkům L. Husára a P. Čerňanského i "mezinárodní" zastoupení. A pěkné snímky dalších autorů následovaly. Ať již to byly zajímavé záběry z archivu Milana Rašky, Jana Striy, Zdeňka Kadlece či Hany Stejskalové.

Svou trochou do mlýna přispěli i Igor Mičech, Petr Klaban, Hana Nápravníková, Janka Ambrózová, Zdenka Dunajská, Dorek Čermák, Martin Szwejda, Martin Štecher, Soňa Huličiaková, Jan Kocourek, Robert Adamec a Antonín Dorazil. A doufám, že jsem na nikoho nezapomněl.

Kupa nádherných snímků z blízkých i vzdálených končin nám udělala velkou radost. Stejně jako jejich autoři. Jsme velice rádi, že holdujete nejen turistice, určitě ušlechtilé to činnosti, ale i fotografování. A že máte opravdu dobré oko na podařené snímky.

Výsledky fotosoutěže

Vybrat nejlepší snímky z těch 104 do soutěže zařazených byl trochu problém. Tři porotci a tři názory. Po dvoufázovém výběru se nakonec podařilo nalézt určitou shodu a přistoupit k vyhlášení výsledků. Je nám jasné, že jiní porotci by možná vybrali jiné z fotografií, ale jak určit "objektivní" kritéria pro výběr fotografií. Vždy to je (a asi i bude) subjektivní pohled.

Na třetím místě se umístila fotografie č. 82 Martina Szwejdy s názvem Toulky Šar planinou. Nádherné křivky balkánských hor dodávají snímku prostor a nádech "nekonečnosti". Na druhém místě se umístily snímky č. 17 a č. 19 Aleše Ružičky, který si umně pohrál se světlem.

Na nejvyšším stupínku, na prvním místě se umístil snímek č. 41, jehož autorem je Jan Stria. Úžasná hra světel během fantastické podzimní inverze vykouzlila opravdu festovní snímek. Skvělé byly i další snímky tohoto autora, který si očividně oblíbil ranní a večerní světlo v časech východů a západů Slunce.

Vítězům blahopřejeme, postupně vám zašleme slíbené ceny. Vám ostatním děkujeme za účast a věříme, že se zúčastníte i dalšího kola fotosoutěže, které vyhlásíme co nevidět. A přejeme šťastnou mušku - stisk spouště fotoaparátu.