Poslední aktualizace: 4.11.2018 , svátek má
Treking > Redakce informuje, zprávy z našeho vydavatelství

Redakce informuje, zprávy z našeho vydavatelství

vzkazy a aktuality z redakce

Spustili jsme nový eshop s našimi turistickými průvodci

9.1.2018 | Otakar Brandos

Dnes jsme spustili nový eshop s publikacemi a trekovými pasy Nakladatelství SKY a Trekingu. Na externí platformě shoptet. Starý eshop, který již nesplňoval grafické a bezpečnostní standardy, již není dostupný. Ani přihlašovací data či historie objednávek registrovaných zákazníků.

Nový eshop

Nový eshop na Trekingu je dostupný na původní adrese shop.treking.cz/. Do dnešního rána realizované objednávky na původním eshopu však budou vyřízeny. Za všechny způsobené komplikace se moc omlouváme. Věřím ale, že nové řešení našeho eshopu všechny případné nepříjemnosti omluví.

Další články na Trekingu se objeví až po 10. červnu

26.5.2015 | Otakar Brandos

Právě jsme pro vás začali připravovat další reportáž z dálkového treku a vyrážíme do terénu. Z tohoto důvodu se nové články objeví na Trekingu až po 10. červnu. Děkujeme za pochopení a čtenářskou přízeň.

Změna mediálky k 1.9.2014

1.9.2014 | Otakar Brandos

Po asi 5 letech prodeje reklamy pod hlavičkou firmy Mediahouse jsme se rozhodli ke změně. Od pondělí 1.9. nás mediálně zastupuje mediální agentura AdActive, která tak přebírá reklamní prostor na našem webu Treking.cz.

Ke změně nás dotlačil bývalý partner, jenž s námi absolutně nekomunikoval a více než pozdě hradil své závazky. Oborové síti Outdoornet jsme zůstávali věrni dlouho. I po odchodu řady jiných webů. Bohužel neexistoval žádný příslib změny k lepšímu a jasná strategie.

Věříme, že provedená změna bude k lepšímu a že se nám konečně podaří dotáhnout některé projekty týkající se webu, ale i tištěný Treking do zdárného konce. Jejich realizace dosud ztroskotávala na nedostatečném financování.

Pas

Fatransko-tatranský Karpattrek. Losování proběhne již na začátku srpna

13.6.2014 | Otakar Brandos

Při vydání prvního trekového pasu v minulém roce jsme avizovali, že budeme každý rok losovat z absolventů jednotlivých Karpattreků výherce, jenž od nás a nebo partnerů obdrží hodnotné ceny.

Rok s rokem se brzy sejde. Trasu prvního z Karpattreků se jala absolvovat řada z vás. Z reakcí a občasných zpráv víme, že řada majitelů pasů má velkou část prvního z Karpattreků již za sebou. Proto v předstihu zveřejňujeme, že uzávěrka prvního ročníku se blíží.

Kdo nám do 31. července (júla) doloží vyplněný pas s fotografiemi z kontrolních míst, bude zařazen do slosování o ceny, které proběhne na začátku srpna (augusta). Výherce obdrží poukaz na Týden VHT 2014 v Tatrách, jenž se bude konat na přelomu září a října.

Podepsána nová smlouva o distribuci turistických průvodců

23.4.2014 | Otakar Brandos

Po několika létech, kdy jsme nebyli po likvidaci několika specializovaných knižních distribucí sto dostat naše turistické průvodce na pulty knihkupectví a zajistit rozumné pokrytí českého trhu svitlo na změnu.

S platností od 1.5.2014 se výhradním distributorem našich turistických průvodců stává specializovaná distribuce a vydavatelství Marco Polo. Smlouva byla již podepsána a v průběhu květnu dojde k navážce našich knih do kamenných obchodů.

Treking.cz je stále nejčtenějším outdoorovým portálem v ČR

2.9.2013 | Otakar Brandos

Srpnová čísla z Netmonitoru i google analytics potvrdila dobrou pozici našeho portálu Treking.cz na českém outdoorovém webu. Treking je (k naší spokojenosti) s velkým náskokem nejčtenějším českým outdoorovým webem.

Podle google analytics zavítalo na náš web v průběhu měsíce srpna celkem 263 847 čtenářů, resp. 196 132 unikátních návštěvníků. Služba Netmonitor.cz je sice na čísla tradičně skoupější, přesto i podle této služby zavítalo na náš web 105 463 unikátních návštěvníků.

V kategorii cestování si však nejlépe vedou Novinky.cz s 1 225 084 unikátními návštěvníky a Idnes.cz s 996 203 návštěvníky. S těmito portály se však měřit nemůžeme a ani nechceme. Z projektů, za kterými nestojí velké mediální domy je pak nejúspěšnější portál Turistika.cz, na nějž podle Netmonitoru zavítalo v srpnu 250 838 reálných uživatelů.

Nové mapy a spolupráce s Kamennými mužíky

29.8.2013 | Otakar Brandos

Dnešním dnem se na stránkách Trekingu začínají objevovat nové turistické mapy České republiky a Slovenska ve spolupráci s webem Kamenní mužíci.cz. Během podzimních měsíců se v mapové aplikaci objeví další novinky a služby, které povedou k dalšímu zkvalitnění obsahu obou spolupracujících webů.

Problém s dostupností webu

10.6.2013 | Otakar Brandos

O víkendu došlo k problémům s dostupností Trekingu. Google náš web označil jako útočnou stránku, stejně tak databáze prohlížečů FF a Chrome. Problémy nebyly na naší straně, napaden byl systém reklamní agentury Mediahouse, které pronajímáme reklamní prostor a z nějž se natahují reklamy na náš web. Problémy byly během víkendu odstraněny a mediální agenturou bylo slíbeno, že se podobný problém již nebude opakovat. Za problémy s dostupností našeho webu se přesto omlouváme.

Zrušena pevná linka

6.6.2013 | Otakar Brandos

Upozorňujeme, že obě čísla na pevnou linku byla zrušena. Přestože máme jiného poskytovatele připojení, než je O2, ten byl stále vlastníkem koncové linky a ani po letech slibů nedošlo ke změně. My byli nuceni platit měsíčně asi 700 Kč za kus kabelu firmě O2, která nám ale neposkytovala žádnou službu. Protože výše poplatků již odpovídala ceně kabelu z ryzího zlata a nám došla trpělivost, přikročili jsme ke zrušení obou linek. Nyní jsou tak k dispozici pouze mobilní čísla.

Nenechávejte informace ležet v šuplíku, výzva autorům

31.1.2012 | Otakar Brandos

Nachází se v místě vašeho bydliště či v místech, kam rádi jezdíte, přírodní zajímavost, hradní zřícenina, vyhlídková skála, turistická chata, přírodní rezervace aj., které by stálo za to zpropagovat mezi turistickou veřejností? Absolvovali jste zajímavou túru na Slovensku či v českých horách, trek v Rumunsku či horský výstup v Tatrách nebo via ferratu v Alpách a chtěli byste se o své zkušenosti podělit s ostatními?

Treking

Máte-li chuť a čas a máte o čem psát, pak neváhejte zasílat své příspěvky redakci Trekingu na mail redakce@treking.cz. Ne vše můžeme sami navštívit, znát či popsat a určitě by bylo na škodu nechávat ležet užitečné informace a fotografie v šuplíku (v počítači, flešce, CD atd.).

Pokud ano, pak neváhejte a začněte publikovat na webových stránkách Treking.cz, které jsou otevřeny všem autorům. Díky vysokému množství čtenářů, kteří Treking.cz denně navštěvují, se informace dostanou k široké turistické veřejnosti, k turistům, trekařům i horolezcům.

Sice vás nemůžeme odměňovat finančně, to není bohužel v současné době v našich ekonomických možnostech, ale všem autorům, kteří pro Treking napíší alespoň pět článků za rok, nabízíme nefinanční plnění v podobě našich knih a turistických průvodců. Ty nejaktivnější pak jednou ročně pozýváme na neformální víkendová setkání na horách. Další potřebné informace naleznete na následující stránce.

Zároveň vyzýváme stávající autory, kteří za loňský rok neuplatnili svůj nárok na odměnu v podobě knih a bedekrů z naší produkce, aby se ozvali na náš redakční mail. Stačí uvést jméno s adresou a výběr knih, o které byste měli zájem. Části autorů byly odměny odeslány již před Silvestrem, část dopisovatelů se nám zatím neozvala. Děkujeme.

Přechod na nové turistické mapy ČR

19.1.2012 | Otakar Brandos
Turistická mapa

Z důvodu ukončení poskytování API turistických map ČR původního poskytovatele Amapy.cz, jenž zcela končí k 29.2.2012 s omezenou činností již od podzimu 2011, jsme byli nuceni přejít na nové API.

Tentokráte jsme sáhli po API aplikaci turistické mapy, které poskytují Mapy.cz. Postupně nahrazujeme výřezy map na jednotlivých stránkách tohoto, proto omluvte možné krátkodobé výpadky ve fungování map. Na novou aplikaci plánujeme kompletně přejít do konce února tohoto roku. Děkujeme za pochopení.

Stěhování Treking.cz na nové servery

2.12.2011 | Otakar Brandos

V průběhu dnešní noci, ze 4. na 5. prosince 2011 došlo ke stěhování Trekingu na nové a výkonnější servery našeho webhostingového poskytovatele, které zajistí plynulejší chod webových stránek a pro provozovatele přinášejí řadu výhod.

V souvislosti se stěhováním stránek (dat) na jiné servery docházelo ke krátkodobým výpadkům chodu webu, rovněž mohlo dojít ke ztrátě některých diskusních příspěvků a nebo eventuálně emailů. Za tyto přechodné potíže se omlouváme, ale věříme, že je pochopíte.

Výpadek mailové pošty a formuláře

2.12.2011 | Otakar Brandos

Dnes jsme odstranili problémy s doručováním elektronické pošty do naši mailové schránky, který postihl server v posledním týdnu. Prosíme všechny čtenáře Trekingu, aby se nám ozvali znovu, pokud jsme nereagovali na váš mail zaslaný v posledních cirka deseti dnech. Zpráva k nám nemusela vůbec dorazit. Stejný problém se týká i zadavatelů inzerátů do horské seznamky. Za způsobené potíže se omlouváme.

Novinka na Treking.cz - horská panoramata s popisy hor

6.11.2011 | Otakar Brandos
Panorama

Konečně se nám podařilo vyplnit přání některých našich čtenářů. Začali jsme zveřejňovat panoramata s popisy hor, které usnadní orientaci z výhledových vrcholů na Slovensku a v České republice. Další panoramata budou postupně přibývat… Na webu tak budeme postupně online zveřejňovat panoramata, která již úspěšně používáme v našich turistických průvodcích.

Proč neuvažujeme o přímé administraci článků na Trekingu?

10.8.2011 | Otakar Brandos

Tak jsme zase dostali pořádně "za uši". Jeden rozzlobený pisatel nás v mailu pěkně pomluvil za nemožnost přímého vkládání článků na Treking.cz samotnými autory. Proč již tuto možnost (na základě registrace) nemáme dávno zřízenu a za vzor nám předhodil web Turistika.cz. Protože se jedná již o několikátou podobnou připomínku v poslední době, je na čase na ně zareagovat prostřednictvím samostatného příspěvku přímo na webu.

Přímou administraci zřízenu nemáme, protože o ni ani neuvažujeme. Ne že bychom tento způsob budování obsahu webu v minulosti nevyhodnocovali, naopak. Dospěli jsme ale k závěru, že by to pro hodnověrnost Trekingu a zejména kvalitu textů bylo poněkud kontraproduktivní.

Ano, řada úspěšných portálů (Tixik.com, Turistika.cz, ale i Wikipedie aj.) má na tomto způsobu postaveno své podnikání podpořené vysokou návštěvností, ale podle našeho soudu je to mnohdy na úkor kvality zveřejňovaných informací i fotografií. Pro nás totiž není rozhodující pouze vysoká návštěvnost webu, ale snažíme se o vysokou návštěvnost v úzkém spojení s jistou obsahovou a formální úrovní textů a fotografií.

Všechny zveřejňované články na Trekingu procházejí alespoň základní editací. Oprava případných (alespoň základních) gramatických i věcných chyb je na prvním místě. Ano, ani my v redakci, ani naši kmenoví autoři nemůžeme vědět všechno, ale přece jen nějaká "výstupní" kontrola být musí. Samozřejmostí je i úprava, případný ořez a optimalizace fotografií.

Po našich nejaktivnějších autorech obvykle není co kontrolovat, příspěvky jsou perfektní. Ale i u jejich článků musíme poměrně často text více strukturovat - vytvořit kratší odstavce (menší a čitelnější bloky), přidat podnadpisy, některé pasáže zvýraznit, přidat linky na jiné články aj. Lidi na internetu totiž příliš nečtou, ale text zrakem spíše "skenují". Na webu platí trochu jiná pravidla úpravy textu než v tištěné podobě. Pokud vytvoříte nestrukturovaný blok textu o dvaceti řádcích, téměř nikdo jej do konce nedočte. Ať je text sebezajímavější…

Zrovna dnes, když jsem konfrontoval krátký článek o Hlbockém vodopádu v Súlovských vrších s články na webu, tak jsem narazil na články o tomto vodopádu i na výše zmíněných webech - včetně Wikipedie (když nám již jeden z nich byl dán za vzor, neberte to, prosím, jako špinění konkurence). Hlbocký vodopád je na těchto webech dislokován do Strážovských vrchů

Jenže Súlovské vrchy nejsou Strážovskými vrchy, pouze do nich zasahuje CHKO Strážovské vrchy. Podobně jako CHKO Beskydy zasahuje do Vsetínských vrchů či Podbeskydské pahorkatiny. Ale to z nich ještě nedělá Beskydy. Rovněž Králický Sněžník není v Jeseníkách atd., jak se na uvedených webech můžete také dočíst. Řada článků má pak podobu nadpisu doplněného mapkou, obsah vůbec žádný. No a co, hlavně že se reklama točí, že.

No a právě tomuto jsme chtěli předejít a budovat obsah webu sice mnohem pomaleji a "méně efektivněji", ale na druhou stranu (dle našeho soudu) poctivěji. Pokud si myslíte, že se hrubě mýlíme, klidně nás rozcupujte věcnými argumenty a čísly dole v diskusi…

Mediahouse redesignoval své webové stránky

29.4.2011 | Otakar Brandos

Společnost Mediahouse, která mimo jiné inzertně zastupuje i náš server Treking.cz, redesignovala své webové stránky. A dlužno dodat, že k lepšímu. Nový web dostal slušivý Mediahouse kabát a vůbec celkově zprůhlednil a spojil tři webové sítě, které firma Mediahouse provozuje. Vždyť 90% reklam, které na našem webu "blikají" je z dílny této společnosti.

Síť Outdoornet, která dnes sdružuje 26 webů s outdoorovou tématikou, získala další posilu. Po serveru Hrady.cz přibyl do sítě Outdoornetu další zajímavý projekt, web Geocaching.cz, jenž sdružuje příznivce skrýší a GPS navigace… Reklamní síť Outdoornet má dnes 700 000 unikátních čtenářů a 12 000 000 zobrazených stránek, čímž se stala nejčtenějším médiem ve svém oboru.

Turistická mapa ČR je opět funkční

10.3.2011 | Otakar Brandos

Turistická mapa na Trekingu.cz opět funguje. Dnes ráno se podařilo mapu opět nastartovat v plné funkčnosti. Jediným problémem není plna podpora ve všech prohlížečích. V nejnovější verzi Internet Exploreru se mapa bohužel nezobrazuje. Tento nedostatek bohužel nelze (doufám že pouze zatím) odstranit, tuto nefunkčnost nemůžeme ovlivnit.

Jedná se o technický problém na straně poskytovatale map, tedy centrumácké společnosti, resp. její aplikace Amapy.cz. Tyto mapy sice poskytují poměrně sofistikované API, bohužel chybí technická podpora a další vývoj. Budeme se sice snažit poskytovateli mapového podkladu "domluvit", avšak jako malý portálek k tomu asi nebudeme mít dosti prostředků a sil. Samozřejmě se budeme snažit do budoucna (pokud nedojde ke změně ze strany poskytovatele) tento problém odstranit.

Výpadek turistických map na serveru Treking

5.3.2011 | Otakar Brandos

Řada uživatelů již zaregistrovala, že na našem serveru došlo k výpadku turistických map České republiky. Mapy jsou postaveny na API aplikaci map amapy.cz, které poskytuje portál Atlas.cz respektive Centrum.cz. O problému jsem již informoval technickou podporu API aplikace, avšak do dnešního dne jsem nedostal žádnou odpověď…

Možná, že došlo k zastavení poskytování dat ze strany Centrum.cz, možná že se jedná jen o dočasný technický problém. Poprosím vás o trochu trpělivosti, problémem map se budeme intenzivně zabývat v příštím týdnu. Pokud nedojde k reakci ze strany poskytovatele, začneme řešit mapy v API aplikaci u jiného poskytovatele. Bohužel jde o problém, jenž sami ovlivnit nemůžeme. Na pořízení vlastního mapového díla bohužel nemáme finanční prostředky, proto jsme závislí na technických aplikacích od poskytovatelů mapových aplikací. Děkujeme za pochopení i trpělivost.

Výpadek serveru Treking

7.2.2011 | Otakar Brandos

Omlouváme se za dnešní výpadky v provozu stránek Treking.cz. K občasným výpadkům došlo z důvodů stěhování stránek na nový server a ke změnám v některých funkcích. Zároveň se omlouváme za výpadek diskusí pod články, jenž by měl být vyřešen do zítřejšího dne.

Pokud se vám nedaří připojit na náš web, problém je nejspíše v cache. Stačí smazat stará data z prohlížeče na disku (ctrl + shift + del) a znovu se na stránky připojit. To vám ale asi bude muset sdělit někdo z vašich přátel, kteří tyto stránky rovněž navštěvují. Za způsobené problémy se ještě jednou omlouváme.

také souhlasím (Martin Jílek, 11.08.2011, 02:45 )
Já také souhlasím s tímto názorem, jen ta jazyková kontrola by mohla být troąku důkladnějąí, při psaní se člověk občas uklepne a kdyľ pak vidí do očí bijícíc chybu i v článku, tak se sám za sebe stydí..

Hory Výstup na Lysec, Velká Fatra na sněžnicích
Hory Vlk, rys i medvěd se vracejí do českých hor… ale nemají to jednoduché
Hory Putování liduprázdným Mafate, Réunion (1)