Poslední aktualizace: 4.11.2018 , svátek má
Treking > Kodex diskutujících, pravidla diskusních příspěvků

Kodex diskutujících, pravidla diskusních příspěvků

Kam se "ztrácejí" diskusní příspěvky a pravidla psaní do diskusí

9.3.2012 | Otakar Brandos

V letošním roce jsem dostal již několik "dotazů", kam se ztrácejí diskusní příspěvky pod články našeho webu. Diskusní příspěvky se nikam neztrácejí, ty nevhodné (vulgární a spam) jsou mazány. Bez milosti a bez jakéhokoliv upozornění.

Poloniny

Cílem diskusí na Trekingu je poskytnout prostor čtenářům (i autorům) k věcné diskusi na dané téma. Řada diskutujících mnohdy velice podstatným způsobem článek doplní o užitečné informace a článek tak získává přidanou hodnotu. A čtenáři další informace.

Mnohdy nás upozorňujete na změny kontaktů na horských chatách, otevíracích dob či přístupnosti rozhleden aj., za což vám velice děkujeme. Jsme rádi, že neváháte se podělit o zkušenosti a zajímavé postřehy.

Diskuse jsou volně přístupné všem, bez jakýchkoliv registrací, které jsou dnes nutné na 99% serverů. Touto cestou však nesměřujeme a ani výhledově o registracích diskutujících neuvažujeme. Máte naši velkou důvěru. Před přidáním příspěvku je jen potřeba vyplnit kontrolní kód (captcha), jenž nás celkem spolehlivě chrání před otravnými spamujícími roboty.

Diskuse

Dosavadní zkušenosti ukazují, že na Treking chodí z 99% velice rozumní lidé. Nic ale není stoprocentní. Občas se zapojí do "diskuse" někdo, kdo nepochopil ducha hor a podstatu diskusí na tomto serveru, které jsou službou, nástavbou, nikoliv prostředkem pro vybíjení vlastního zbytnělého ega či k šíření šovinistických a nenávistných názorů.

Vulgární příspěvky, invektivy, názory odporující dobrým mravům a slušnému vychování mažeme. Stejně tak spam, nepovolené komerční aktivity a příspěvky, které jsou takzvaně "mimo mísu" a s obsahem článku nijak nesouvisí. Ve dvou diskusích jsme ale udělali výjimku a urážlivé příspěvky nechali. Jako "vzor" toho, jak se to nemá dělat. A také jako "vizitku" nezvládnutí diskuse jedním z diskutujících, jenž dokonce sáhl k výhrůžkám násilím.

Kavkaz

K těmto krokům jsme museli přistoupit asi v deseti případech. K blokování přístupu podle IP adresy jsme zatím nemuseli přistoupit ani jednou. Nejedná se o žádnou cenzuru či nedemokratické smýšlení. Jedná se o to, aby obsah diskusí zůstal věcný a přínosný, nikoliv aby se stal "smetištěm", jak jsme svědky například na mainstreamu (i přes nutné registrace). Ti kdo neumějí a nebo nechtějí slušně diskutovat, budou si muset prostor pro "diskusi" najít někde jinde, mimo prostor Treking.cz.

Na tomto serveru nemáme žádný "kodex" diskutujícího, ani jej nepřipravujeme. Stačí jen ctít slušnost a věcnou diskusi, duch správného horala a turisty či horolezce. Naprostá většina čtenářů (a diskutujících) to pochopila, za což vám patří náš velký dík.

Hory Zelené pahorky nízkotatranské, Treking s Tilakem 2011
Hory Zimní přechod hřebene Západních Tater
Hory Okolo Poľany, pod Poľanou - radosť šliapať do pedálov (1)