Poslední aktualizace: 12.9.2017 , svátek má
Treking > PR > Hory, antická historie, pláže a moře, to vše nabízí turistům Řecko a řecké ostrovy

Kam na dovolenou

12.9.2017 | PR

Řecko je rozmanitou destinací, která láká milovníky krásných pláží, teplého počasí, dobrého jídla, horské turistiky, překrásné přírody i zajímavé historie. Na dovolené v Řecku si každý přijde na své.

Rhodos je perlou Egejského moře, Santorini zas diamantem

Řecko není jen státem na jihu Evropy. Součástí země je i nespočet řeckých ostrovů s jedinečnou atmosférou. Rozhodnete-li se tak vydat na Krétu, Kos, Rhodos, Zakynthos nebo Thassos určitě neprohloupíte. Jednotlivé ostrovy, stejně jako pevninská část Řecka, mají co nabídnout. Přesto pět řeckých ostrovů se řadí mezi ty nejoblíbenější.

Dovolená v Řecku

Prvním často vyhledávaným je ostrov Santorini, který je tvořen bílými domy na útesech, ze kterých si můžete vychutnat překrásné výhledy na Egejské moře. Dalšími oblíbenými jsou Mykonos, Skiathos, Kréta a Rhodos. Zatímco Santorini je přezdíváno diamantem, Rhodos je považován za perlu v Egejském moři. Součástí ostrova Rhodos je historické město křižáků i Údolí motýlů.

Nejkrásnější pláž s nejúchvatnějším výhledem najdete na Krétě

Krásné pláže najdete po celém Řecku i na ostrovech, avšak jen pláž Frangokastello se pyšní i přenádherným benátským hradem, který se tyčí přímo nad pláží. Pokud si nechcete tento úžasný výhled nechat ujít, pak si musíte zajet na Krétu .

Pláže s tyrkysovou vodou najdete také na Skiathosu. Na ostrově mezi ty nejoblíbenější patří pláže Koukounaries a Banana. Jak už samotný název napovídá, za navštívení stojí i pláže Paradise a Super Paradise, které se nachází na Mykonosu. V neposlední řadě je úžasným místem k odpočinku i k zábavě pláž Myrtos na Kefalonii.

Milovníky historie nadchnou ostrovy Korfu, Kréta, Naxos a Délos

Dovolená v Řecku mnohé láká nejen kvůli odpočinku a moři, ale především také kvůli poznání řeckých dějin. Za bližší prozkoumání tak stojí nejen Starověké Řecko, Byzantská a Osmanská říše, ale i Řecké království. Milovníci řecké historie by si neměli nechat ujít ostrov Rhodos, kde se nacházel Kolos a křižácký hrad. Stejně tak za navštívení stojí také staré město Korfu ležící na stejnojmenném ostrově.

Malý ostrov v Egejském moři Délos pak ukrývá opuštěné antické město. Co se historie týká, k poznání láká také Kréta, kde se zrodila evropská civilizace. Ostrov Naxos je zas místem, kde byl vychován bůh Zeus.

Do hor se můžete vydat nejen k bájnému Olympu

Do Řecka často zavítají i příznivci horské turistiky. Ač to mnozí nevědí, Řecko se řadí k nejhornatějším zemím Evropy. Hory a kopce pokrývají zhruba 80 % území. Nejnavštěvovanějším pohořím je bájný Olymp , jehož nejvyšším vrcholem je hora Mytikas, která dosahuje až 2 919 m n. m.

Pokud vám výšlap do hor nic neříká, pak se můžete vydat v Řecku i na nespočet procházek do bohem zapomenutých vesniček. Po cestě potkáte nejen krásné přírodní úkazy a historické památky, ale i například stádo koz, ještěrky nebo hady.

+ 10 nejkrásnější treků v rakouských Alpách
+ Výšlapy v Monaku
+ Novinky v jarně-letní outdoorové kolekci adidas
+ Inspirace na výlety pro vaši dovolenou v Alpách
+ Tyrolskými přírodními parky, tip na léto
+ Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang, prvotřídní lyžařský zážitek v Rakousku
+ Ski amadé, zimní zážitky pro celou rodinu
+ Dovolená v Dolomitech: Slaná mořská voda i koncerty pod širým nebem
+ Spací pytle neboli spacáky
+ Test spacích pytlů
+ Spací pytel Trek PL 1 XL (Jurek S+R), redakční test
+ Spací pytel Lady DV
+ Termoprádlo neboli funkční prádlo, výhody a nevýhody termoprádla
+ Celokožené boty Asolo Lhasa NBK GV
+ Funkční prádlo neboli termoprádlo, co je to funkční prádlo
+ Sportwelt Ski Amadé (1): Úvod a Schladming-Dachstein
Jupiter Panská skála Rýchorská bouda Hrad Sovinec Zámek Hluboká Šerák Šerlich Macocha Venuše Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Zvířetník Konopiště Mars Cumulus Velhartice Bouřky Kvasar Opruzeniny Boreč

1. Jeskyně Jeskyně Šipka, pravěké obydlí lovců mamutů ve Štramberku
2. Jeskyně Zbrašovské aragonitové jeskyně: Hydrotermální jeskyně Hranického krasu, Teplice nad Bečvou
3. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníku a pátá nejvyšší hora v ČR