Poslední aktualizace: 7.3.2024 , , svátek má
Treking > Plesa > Batizovská dolina, Batizovské pleso (1 884 m)

Batizovská dolina, Batizovské pleso (1 884 m)

Batizovské pleso, Vysoké Tatry a ledovcová jezera

Odtok: Batizovský potok
Dolina: Batizovská dolina
Tatranská plesa

Zobrazit místo Tatranská plesa na větší mapě

Batizovské pleso je jediné větší pleso Batizovské doliny. Batizovské pleso dostalo své pojmenování podle obce Batizovce, v jejichž katastru se pleso i dolina nacházely. Batizovce pak dostaly své pojmenování podle svého zakladatele Botyza (Batyza) ze 13. století. Ten zdejší pozemky dostal do majetku za své věrné služby uherskému králi. V bezprostřední blízkosti Batizovského plesa prochází Tatranská magistrála.

Batizovské pleso má rozlohu 3,48 ha, rozměry 290 × 160 m a podle měření Josefa Schaffera z počátku 30. let 20. století hloubku 11,2 m. Pleso důvěrně znají horolezci, kteří se vydávají na Gerlachovský štít, nejvyšší vrchol Vysokých Tater, Slovenska a celých Karpat.

Batizovské pleso, turistická mapa

Rozhledny Zverovka Sněžka Krkonoše, ubytování Jeskyně Mléčná dráha Kamenná chata chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Letní obloha Vodopády Elbrus, Kavkaz Kráľova studňa Měsíc Porubský bludný balvan Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso