Poslední aktualizace: 3.4.2023 , svátek má
Treking > Slovenské hrady > Zaniknutý hrad Šebeš na úpätí Slanských vrchov

Zaniknutý hrad Šebeš na úpätí Slanských vrchov

Zaniknutý hrad na úpätí Slanských vrchov

16.3.2017 | Iveta Vadinová

Hrad Šebeš sa nachádza na úpätí pohoria Slanské vrchy, na konci hrebeňa Zámok, asi 1 km na východ od obce Podhradík (okres Prešov), na pravej strane potoka Šebastovka. Autom vojdeme do obce a pokračujeme po hlavnej ceste popri potoku až na koniec obce. Tu odbočíme vľavo, prejdeme mostík cez potok.

Hrad Šebeš

Hneď za mostíkom je malé parkovisko, kde zaparkujeme. Nachádzame sa priamo pod hradným kopcom. Ďalej už pokračujeme pešo. Ideme vľavo po lesnej ceste a asi za 15 minút sme na hrade. Prístup na hrad Šebeš je nenáročný.

Čtěte také: Hrad Skároš, po stopách zaniknutých hradov Slovenska

Pôvodný vstup do hradu bol pravdepodobne z mierne vyvýšenej plošiny na východe pred hradom, tam kde sa dnes nachádza budova retlanslačnej stanice. Cez priekopu vylámanú do skaly bol prístup riešený mostom na plošinu pod čelom hradu a odtiaľ cestou vľavo po úbočí do brány vedľa hradnej veže. Dnes je tam je tam postavený drevený most a na hrad sa dá dostať po tomto moste aj zo strany budovy stanice.

Hrebeň, na ktorom hrad Šebeš stojí, je skalnatý a veľmi úzky. Objekt hradu má rozmery len asi 40 m × 7 m. Druhá časť hradu je ukončená mohutnou hradnou priekopou, ktorá bola vylámaná do skaly naprieč celým hrebeňom. Ak si chce niekto skrátiť cestu na hrad z parkoviska po lesnom chodníku, ocitne sa priamo pri tejto priekope.

Hrad Šebeš

Hrad Šebeš vznikol okolo roku 1300. V roku 1528 hrad dobyli vojenské oddiely mesta Prešov. Hrad obsadili a vypálili a z hradu, ktorý už obnovený nebol, zostalo veľmi málo. Z pozostatkov hradnej veže sú pekné výhľady do okolia ako aj na blízky Šarišský hrad a hrad Kapušany.

Hrad Šebeš, turistická mapa

Merkur Velký Blaník Petrova bouda Hrad Divín Tematín Prašivá Šerlich Macocha Soumrak Světelný rok Ježek Heukuppe Blansek Leptony Velikonoce Saturn Bouzov Květen, počasí Opruzeniny Piony Fotoaparáty Praděd

1. Hrady Štramberská Trúba neboli Štramberský hrad, Štramberk
2. Přírodní zajímavosti Soos, rezervace a rašeliniště u Františkových Lázní
3. Naše vrcholy Velký Kosíř neboli hanácký Mont Blanc, hanácké Piešťany a Čechy na Moravě